BLOGI

3 keinoa hyvän fiiliksen ylläpitoon

Mitä syntyy, kun yhdistetään moderni hyvinvointiteknologia ja luova mainostoimisto? Lue lisää täältä!

Piia Holma | 14.11.2016 | Minuutti luettavaa

Mitä syntyy kun yhdistetään moderni hyvinvointiteknologia ja luova mainostoimisto? Ulos putkahtaa työterveyden yhteistyömalli, jossa energia pulppuaa ja yhteistyö sujuu liukkaasti. Työterveysyritys Heltti ja Blink Helsinki toimivat yhdessä etupainotteisesti, työntekijöiden terveyttä edistäen sairauden hoitamisen sijaan.

 

1. Lupaa edistää hyvinvointiasi

Tee itsellesi lupauksia, joilla edistät omaa vireystasoasi. Blinkillä kuljetaan esimerkiksi portaat kuudenteen kerrokseen toimistolle, poljetaan töihin fillarilla tai kävellään ylimääräinen kortteli lounasreissulla. Asiat voivat olla isoja tai pieniä, kunhan ne ovat saavutettavissa. Esimerkiksi Wellmo-sovellus puhelimessa auttaa seuraamaan omien lupausten toteutumista.

 

2. Tee välillä jotain ihan muuta

Jokainen työntekijä kokee ainakin ajoittain stressiä ja väsyy, ja on tärkeä löytää tasapaino kiireen keskellä. Kun ajatus lakkaa juoksemasta, on aika antaa aivoille muuta puuhaa. Hedelmällistä saattaa olla vaikkapa pieni hetki sohvalla köllöttäen, legoja rakentaen tai kärrynpyöriä tehden. Blinkillä yhteisessä terveystuokiossa tehtiin Heltin ohjaama rentoutumisharjoitus lattialla maaten.

 

3. Lopeta työpäivä hallitusti

Moni lopettaa työpäivän kiireessä, omiin tai lasten harrastusten pariin juosten. Seuraavana aamuna työpöydällä odottaa hajanaisia ajatuksia ja töitä, joiden koostamiseen menee aikaa. Entäpä jos ottaisit joka päivä pienen hetken miettiäksesi päivän tehtyjä töitä ja etenkin onnistumisiasi? Koostamalla työt nippuun päivän päätteksi estät viemästä kiirettä kotiin ja nukut yösi rauhallisemmin.

Blinkillä ja Heltillä on yhteinen näkemys nykyaikaisesta työyhteisöstä: bisnes voi hyvin kun työntekijät voivat hyvin. Fiilis kantaa ja vie eteenpäin.

Lue lisää Blink Helsingin ja Heltin yhteistyöstä täältä.

 

 

Piia Holma

Piia tunnistaa asiakkuusjohtajana erilaisia toimialoja edustavien asiakkaiden kipupisteet. Hän on mm. sisältömarkkinoinnin, markkinoinnin automaation ja mitattavuuden puolestapuhuja.

JAA JULKAISU
   
LUE LISÄÄ LUOVUUDESTA

Kuka tahansa voi kehittää luovaa ajatteluaan. 

LUE LISÄÄ   ►