BLOGI

Täältä löydät ajatuksiamme, näkemyksiämme ja havaintojamme markkinoinnin, myynnin ja asiakaskokemuksen maailmasta.

Ajatuksia 5 tähden asiakaskokemuksesta
Samuli Salokangas 11.8.2017

Kävin tapahtumahotelli Huoneessa 8.8.2017, 5 tähden asiakaskokemus -kirjan julkistamistilaisuudessa. Luin kirjan ja kerron seuraavassa omia ja parin asiantuntijan ajatuksia aiheesta. Kirja itsessään on kompakti ja helposti lähestyttävä perusteos kaikista asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä. Se toimii hyvänä muistilistana varsinkin asiakasrajapinnassa toimivien yritysten palveluja ja myyntiä kehittäville henkilöille ja johdolle. 

asiakaskokemus
Hakukoneoptimointi - 9 vinkkiä löydettävyyden parantamiseen
Kimmo Saarinen 8.1.2018

Hakukoneoptimointi on yksi keskeisiä asioita inbound-markkinoinnin onnistumisessa. Ilman suunnitelmallista ja systemaattista hakukoneoptimointia saattavat sisältöön panostetut eurot valua hukkaan. Kohderyhmän tunteminen on koko sisällöntuotannon ja siten myös hakukoneoptimoinnin lähtökohtia. 

inbound-markkinointi
Parhaiten menestyvät yritykset hyödyntävät dataa markkinoinnissaan
Kimmo Saarinen 1.3.2018

Googlen teettämän tutkimuksen (The customer experience is written in data) mukaan yritykset, jotka hyödyntävät dataa tehokkaasti markkinoinnissa, menestyvät muita paremmin. Tärkeää on ettei datan hyödyntäminen ole pelkkä kaukainen tavoite vaan kiinteä osa yrityksen kulttuuria.

dataohjautuva markkinointi
Inbound-markkinoinnin filosofia - miksi tehdä sitä?
Kimmo Saarinen 7.9.2017

Inbound-markkinoinnin voi käsittää kolmella eri tavalla: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Tässä pureudutaan ensimmäiseen eli miksi yrityksen kannattaisi ylipäätään tehdä inbound-markkinointia? Syitä on lukuisia, mutta tässä ne on tiivistetty kolmeen pääteemaan.

inbound-markkinointi
Inbound-markkinointi metodologiana - miten sitä tehdään?
Kimmo Saarinen 29.9.2017

Inbound-markkinointia voidaan lähestyä kolmesta eri kulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten) ja työkaluina (mitä?). Tässä paneudutaan näistä toiseen, eli siihen miten inboundia tehdään.

inbound-markkinointi
Liidien hankinta B2B-markkinoijien suurimpana haasteena
Kimmo Saarinen 10.10.2016

HubSpotin vuonna 2016 tekemän tutkimuksen mukaan liikenteen ja liidien hankinta on markkinoijien suurin haaste kaikilla markkina-alueilla maailmassa. Tutkimukseen oli vastannut 4 500 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista pääosin B2B-yrityksistä, 136 maasta. Seuraavassa on mielestäni kolme merkittävintä syytä haasteelle ja ajatuksia niiden selättämisestä.

 

inbound-markkinointi | hubspot
SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Mikael Thuneberg, Supermetrics
Samuli Salokangas 1.12.2017

Mikael Thuneberg CEO & Founder, Supermetrics. Mikael kertoo miten mainostoimisto tai asiakasyritys voi käyttää palvelua yhdistämään monikanavamarkkinoinnin tulokset yhteen paikkaan raportoitavaksi ja muokattavaksi.

myynti ja markkinointi | video
Inbound-markkinoinnin työkalut - millä sitä tehdään?
Kimmo Saarinen 17.10.2017

Inbound-markkinointia voi tarkastella kolmesta eri näkökulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Työkalujen tehtävänä on luoda yritykselle liikennettä ja liidejä sekä viedä liidejä kohti ostopäätöstä. Tässä tiivistettynä inbound-markkinoinnin tärkeimmät työkalut HubSpotissa.

inbound-markkinointi
SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Zoanin Miikka Rosendahl
Samuli Salokangas 1.12.2017

Blinkin Slush17 -haastattelussa Zoanin Miikka Rosendahl kertoo 3D-mallinnuksen uusista tuulista, käyttötarkoituksista eri toimialoilla.

myynti ja markkinointi | video

1/1