Väriä pintaan!

Meditointi-01

Tänä kesänä kaikki näyttää puhjenneen kukkaan - ainakin jos katsoo naisten vaatetusta. Kun keväällä vielä huudettiin 90-luvulta tuttuja hempeitä pastelleja ja karkkivärejä sekä kasarin neonvärilookia, kaduilla ja kesän vaatetangoilla vastaan vyöryvät kukkakuosit ja luontoprintti. Kaikki vanha näyttää olevan taas uutta.

 

Lue lisää...

Palveluiden tuotteistaminen - miten välttää sudenkuopat?

20180518_tuotteistusontarkeaa

"Ei muuten tule onnistumaan!" 

Usein tuotteistuksen alkuvaiheessa yrityksen työntekijät pitävät tiukasti kiinni ajatuksesta, että oman yrityksen palvelut ovat liian uniikkeja tai monimutkaisia tuotteistettavaksi. Totta on, että usein koko tarjontaa sellaisenaan ei voida paketoida ostettaviksi kokonaisuuksiksi, mutta jo kevyempi hahmottaminen tekee lähestymisen asiakkaalle huomattavasti helpommaksi. Ja prosessin edetessä organisaation vastaan hangoitelleet osapuoletkin ovat unohtaneet rimpuilunsa. 

Lue lisää...

Westpro uudisti myynti- ja markkinointimallinsa ja saavutti ennennäkemättömiä tuloksia

1 (1)

Espoolainen rakennusliike Westpro halusi kehittää tapaansa myydä ja markkinoida. Kumppaniksi Westpro valitsi Blink Helsingin. Sisältömarkkinoinnin ja markkinointiautomaation avulla päästiin ennennäkemättömiin tuloksiin. 

Lue lisää...

Miten markkinointi kadotti ihmisen? (+ 3 vinkkiä ihmisen uudelleenlöytämiseksi)

20180501_markkinointikadottiihmisen

”ABC - Always. Be. Closing”, vaahtosi Alec Baldwinin esittämä myyntirepsa vuonna 1992 ilmestyneessä elokuvassa Glengarry Glen Ross. Kyseinen hahmo ilmensi aggressiiviseen tyrkyttämiseen perustuvaa myyntitapaa, jossa myyjä vie ja prospekti vikisee. Fokus oli klousatuissa diileissä, ei tyylipisteissä saati prospektissa tai hänen tarpeissaan. Ihminen katosi yhtälöstä.

Lue lisää...

Musiikkitalo yhteistyöhön Blink Helsingin kanssa

Musiikkitalo_Blink_yhteistyo-1


Musiikkitalo on valinnut B2B-myynnin ja markkinoinnin yhteistyökumppanikseen Blink Helsingin. Valintaan vaikuttivat muun muassa Blinkin kokemus, näkemys ja kiinnostus Musiikkitaloa kohtaan, Musiikkitalon viestintäpäällikkö Marja-Leena Lehtimäki kertoo. 

Lue lisää...

Konversio-optimoinnin trendejä 2018

kuvituspohja_blancvo10

Konversio-optimoinnilla tarkoitetaan yksinkertaistetusti optimointia, jolla pyritään saamaan henkilö tekemään toivottu toimenpide tai toimenpiteet sivustolla. Koska digitaalisten kanavien merkitys kasvaa edelleen, tarvitaan jatkuvaa optimointia jolla varmistetaan asiakkaille hyvä käyttökokemus ja toisaalta lisää liidejä ja asiakkaita yritykselle.

Lue lisää...

Parhaiten menestyvät yritykset hyödyntävät dataa markkinoinnissaan

kuvitus_blogi_menestyvat

Googlen teettämän tutkimuksen (The customer experience is written in data) mukaan yritykset, jotka hyödyntävät dataa tehokkaasti markkinoinnissa, menestyvät muita paremmin. Tärkeää on ettei datan hyödyntäminen ole pelkkä kaukainen tavoite vaan kiinteä osa yrityksen kulttuuria.

Lue lisää...

EU:n tietosuoja-asetus GDPR markkinoijan kannalta

kuvitus_blogi_gdpr

Monet yritykset ovat vasta hiljattain alkaneet pohtia EU:n tietosuoja-asetuksen vaikutuksia omaan toimintaansa. Vaikutuksien ja vaadittavien investointien selvittäminen myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville onkin melko haastavaa ja siksi tähän on listattu asetuksen pääasiat ja niiden vaikutukset. Tietoa asetuksesta on kyllä saatavilla, muttei niiden tulkinta välttämättä aukea kovin helposti lakitekstiin tottumattomille.

Lue lisää...

11 quick fixiä myyvemmän verkkopalvelun kehittämiseksi

kuvitus_ctat

Inbound-markkinoinnin yksi olennaisista elementeistä on verkkosivuilla sisältösi yhteydessä oleva toimintakehote eli Call To Action, CTA. Sen avulla voit saada kävijän muutettua liidiksi laskeutumissivulla ja siirrettyä hänet eteenpäin ostopolulla. Kysymys on ennen kaikkea motivoinnista: millä tavalla saat parhaiten poistettua oston tai toiminnan esteitä ja kannustettua asiakkaan toimintaan. Tässä hyväksi todettuja vinkkejä parempien toimintakehotteiden luomiseksi. Niitä soveltamalla voit aloittaa testaamisen omalla verkkosivustollasi. Inbound-markkinointiin liittyy olennaisesti ostajapersoonien määrittely: jos se on tehty hyvin, sinulla pitäisi olla jo hyvä peruskäsitys kohderyhmäsi motiiveista ja tarpeista. Se jos jokin auttaa myös vetovoimaisten kehotteiden luomisessa.

Lue lisää...

8 vinkkiä erottuvan brändin rakentamiseen

kuvitus_blogi_8vinkkia

Brändi on mielikuvien luomista ja tunteiden herättämistä, mutta useimmiten sen tärkeimpiä tehtäviä ovat kuitenkin myynnin kasvattaminen ja asiakasuskollisuuden lisääminen. Brändi viestii yrityksesi arvoja yhtä lailla sisäisesti yrityksen työntekijöille, kun ulospäin nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille. Jotta brändin rakentaminen voi onnistua, se vaatii myös kuluttajien mieltymysten ymmärrystä. Kun brändin kaikki osa-alueet ovat tasapainossa keskenään, brändin vahvistumisen tie on taattu.

Lue lisää...

3 asiaa, jotka voimme oppia Elon Muskilta

valmisblogiin

Sain anopiltani lahjaksi Elon Muskin elämänkerran. Olipas päräyttävä tarina.

Lue lisää...

19 vinkkiä hyvien sisältöjen suunnitteluun

kuvituspohja.png

Sisältömarkkinointi on noussut keskeiseen asemaan osana markkinoinnin keinovalikoimaa. Sisältömarkkinointi tarkoittaa pitkäjänteistä tapaa tuottaa kohdeyleisöä palvelevia sisältöjä. Fokus on markkinoijan sijaan vastaanottajassa ja vastaanottajan tarpeissa ja toiveissa. Tässä 19 nopeaa vinkkiä hyvien sisältöjen suunnitteluun.

 

Lue lisää...

Hakukoneoptimointi - 9 vinkkiä löydettävyyden parantamiseen

Hakukoneoptimointi on yksi keskeisiä asioita inbound-markkinoinnin onnistumisessa. Ilman suunnitelmallista ja systemaattista hakukoneoptimointia saattavat sisältöön panostetut eurot valua hukkaan. Kohderyhmän tunteminen on koko sisällöntuotannon ja siten myös hakukoneoptimoinnin lähtökohtia. 

Lue lisää...

SLUSH 17 Kolme asiaa, jotka markkinoijan kannattaa ottaa mukaan Slushista

Tämän vuoden Slush-kasvuyritystapahtuma Helsingin Messukeskuksessa oli jälleen suurempi kuin koskaan aiemmin (n. 20 000 kävijää). Itse olin viimeksi Slushissa Kaapelitehtaalla vuonna 2012, jolloin se oli vielä verrattain pieni tapahtuma (n. 3 500 kävijää). Olikin mielenkiintoista nähdä, miten tapahtuman järjestelyt ja sisältö ovat kehittyneet siitä. Järjestelyt olivat suuremmilta osin hoidettu erittäin hyvin ja työntekijöitä oli miehitetty hyvin tehtäviin. Sisältö oli luonnollisesti monipuolistunut ja eri teemaisia puheita oli lukuisia koko ajan käynnissä. Ainut isompi miinus oli, että joiltakin osin kävijämäärä alkaa olemaan sellainen, ettei tilat enää riitä tai tilaratkaisut pitäisi tehdä toisella tavalla. Yhtä puhetta en päässyt seuraamaan lainkaan koska se oli täyteen ammuttu. 

Lue lisää...

SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Zoanin Miikka Rosendahl

Black_RGB_ForDigitalUse.png

Blinkin Slush17 -haastattelussa Zoanin Miikka Rosendahl kertoo 3D-mallinnuksen uusista tuulista, käyttötarkoituksista eri toimialoilla.

Lue lisää...

SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Mikael Thuneberg, Supermetrics

Black_RGB_ForDigitalUse.png

Mikael Thuneberg CEO & Founder, Supermetrics. Mikael kertoo miten mainostoimisto tai asiakasyritys voi käyttää palvelua yhdistämään monikanavamarkkinoinnin tulokset yhteen paikkaan raportoitavaksi ja muokattavaksi.

Lue lisää...

SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Pasi Huovinen, Taloustutkimus Oy

Black_RGB_ForDigitalUse.png

Slush 17 -haastattelussa Taloustutkimuksen Director of Research and Development Pasi Huovinen. Pasi kertoo mitä hän etsii ja odottaa tämän vuoden tapahtumalta.

Lue lisää...

SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Aki Snellman, Leiki Oy

Black_RGB_ForDigitalUse.png

Blink Helsingin Samuli Salokangas kävi 29.11.2017 Slushissa ja haastatteli mielenkiintoisia henkilöitä, yrityksiä ja esiintyjiä.

Lue lisää...

Kuinka saada verkkopalvelu myymään?

 

Perinteinen kehitysprojekti ja moderni Growth driven design -malli

Tapaan työssäni paljon verkkopalvelun kehityksestä vastaavia markkinoinnin ja myynnin ihmisiä. Toimialasta riippumatta törmään usein tilanteeseen, jossa iso osa organisaatiota kipuilee verkkosivuston ja siihen liittyvien uudistuspaineiden kanssa. Olemassa oleva sivusto ei tuo liidejä eikä tue myyntiä, kuten oli toivottu. On selkeä tarve sivuston uudistamiselle, mutta hanke tuntuu raskaalta ja kalliilta. Edellisellä kerralla hanke on niellyt resurssit pitkäksi aikaa ja lamauttanut monelta osin muun tekemisen usean kuukauden ajaksi.

Lue lisää...

Inbound-markkinoinnin työkalut - millä sitä tehdään?

Inbound-markkinointia voi tarkastella kolmesta eri näkökulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Työkalujen tehtävänä on luoda yritykselle liikennettä ja liidejä sekä viedä liidejä kohti ostopäätöstä. Tässä tiivistettynä inbound-markkinoinnin tärkeimmät työkalut HubSpotissa.

Lue lisää...