Kuinka saada verkkopalvelu myymään?

 

Perinteinen kehitysprojekti ja moderni Growth driven design -malli

Tapaan työssäni paljon verkkopalvelun kehityksestä vastaavia markkinoinnin ja myynnin ihmisiä. Toimialasta riippumatta törmään usein tilanteeseen, jossa iso osa organisaatiota kipuilee verkkosivuston ja siihen liittyvien uudistuspaineiden kanssa. Olemassa oleva sivusto ei tuo liidejä eikä tue myyntiä, kuten oli toivottu. On selkeä tarve sivuston uudistamiselle, mutta hanke tuntuu raskaalta ja kalliilta. Edellisellä kerralla hanke on niellyt resurssit pitkäksi aikaa ja lamauttanut monelta osin muun tekemisen usean kuukauden ajaksi.

Lue lisää...

Inbound-markkinoinnin työkalut - millä sitä tehdään?

Inbound-markkinointia voi tarkastella kolmesta eri näkökulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Työkalujen tehtävänä on luoda yritykselle liikennettä ja liidejä sekä viedä liidejä kohti ostopäätöstä. Tässä tiivistettynä inbound-markkinoinnin tärkeimmät työkalut HubSpotissa.

Lue lisää...

Learning by fucking up

Ajatuksia INBOUND17- ja Nordic Business Forum -tapahtumista

Lue lisää...

Inbound-markkinointi metodologiana - miten sitä tehdään?

funnel2.gif

Inbound-markkinointia voidaan lähestyä kolmesta eri kulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten) ja työkaluina (mitä?). Tässä paneudutaan näistä toiseen, eli siihen miten inboundia tehdään.

Lue lisää...

Mainostoimiston arki projektiassistentin silmin

Olen Sissi ja olen viettänyt tämän kesän Blink Helsingillä projektiassistenttina. Opiskelen kauppatieteitä viimeistä vuotta Strathclyden yliopistossa Glasgow’ssa, Skotlannissa ja pääaineenani luenkin markkinointia. Ajattelin että voisin kertoa kokemuksistani kuluneelta kesältä, ja kertoa mainostoimiston arjesta, ehkä hieman erilaisesta näkökulmasta!

Lue lisää...

Facebook lead ads yhdistettynä HubSpotiin - uusi tehokas keino liidien luontiin

hubspot_fb_small.gif

Facebook on ylivoimaisesti suosituin sosiaalisen median kanava maailmassa. Yhä suurempi osa ihmisten ajasta kuluu siellä, keskimäärin 50 minuuttia päivästä käyttäjää kohden. Tämä on huima aika ottaen huomioon ihmisen keskimääräisen valveillaoloajan. Ainoastaan televisio ja elokuvat vievät suuremman osan päivästä, esimerkiksi Yhdysvalloissa keskimäärin 2,8 tuntia päivästä. Kaikki muut yksittäiset aktiviteetit jäävät ajassa kauas taakse.

Lue lisää...

Inbound-markkinoinnin filosofia - miksi tehdä sitä?

Inbound-markkinoinnin voi käsittää kolmella eri tavalla: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Tässä pureudutaan ensimmäiseen eli miksi yrityksen kannattaisi ylipäätään tehdä inbound-markkinointia? Syitä on lukuisia, mutta tässä ne on tiivistetty kolmeen pääteemaan.

Lue lisää...

Blink Helsingistä HubSpotin Silver Agency Partner

Meillä on ilo ilmoittaa, että olemme HubSpotin hopeatason kumppani! Kiitos merkkipaalun saavuttamisesta kuuluu erityisesti asiakkaillemme. 

Hubspot on johtava inbound-markkinoinnin ja markkinointiautomaation alusta, jonka avulla on mahdollista markkinoida, myydä ja rakentaa kasvua dataohjautuvasti. Silver-tason saavuttaminen osoittaa, että olemme onnistuneet auttamaan asiakkaitamme hyödyntämään HubSpotia tuloksellisemman myynnin ja markkinoinnin tekemisessä. Lisäksi se osoittaa, että tiimimme on käynyt läpi HubSpotin kumppanuusohjelman mukaisesti koulutuksia ja sparraussessioita sekä suorittanut partner-sertifikaatin. 

Lue lisää...

Mitä tapahtuu viestinnälle? 3 trendiä, jotka sinun tulisi tietää

Viestinnän tehtävä on tukea  ja vahvistaa brändistrategian toteutumista yrityksessä. Nykymaailmassa, jossa  yksi suurimmista  muutoksen ajureista on sosiaalisen median nousu vallankahvaan, myös viestinnän on ollut pakko etsiä uudenlaisia toimintatapoja.  Ketteryydestä on tullut viestinnän elinehto.  Jatkuva oppiminen, kehittyminen ja maailman mukana kasvaminen ovat välttämättömiä, jotta brändi voi säilyä relevanttina. 

Lue lisää...

Ajatuksia 5 tähden asiakaskokemuksesta

Kävin tapahtumahotelli Huoneessa 8.8.2017, 5 tähden asiakaskokemus -kirjan julkistamistilaisuudessa. Luin kirjan ja kerron seuraavassa omia ja parin asiantuntijan ajatuksia aiheesta. Kirja itsessään on kompakti ja helposti lähestyttävä perusteos kaikista asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä. Se toimii hyvänä muistilistana varsinkin asiakasrajapinnassa toimivien yritysten palveluja ja myyntiä kehittäville henkilöille ja johdolle. 

Lue lisää...

Esittelyssä: Top-3 markkinoinnin automaatiotyökalut Suomessa

blogi_vertailu_kuva.png

Viimeisten muutaman vuoden aikana markkinoinnin automaatiotyökalujen käyttö on kasvanut huimasti Suomessa. Kovasta kasvusta huolimatta, alle 1 000 yritystä Suomessa käyttää kyseisiä teknologioita. Tämä on kuitenkin vielä melko pieni määrä kun verrataan esimerkiksi CRM:ää käyttävien yritysten määrään (vaikkei tästä dataa löydykään).

Lue lisää...

Lomailun sietämätön vaikeus

Taas on se aika vuodesta, jolloin pääsemme hetkeksi hengähtämään - lomalle. Monella se on vielä edessä, osa on sen jo viettänyt. Hetki poissa työelämästä ja mahdollisuus tehdä irtiotto vapautumalla normaalista arjesta, lomailemalla. Onnistuuko lomailu nykyajan ihmiseltä, jonka tärkein vaatimus on käyttää kaikki aika ja olla mahdollisimman tehokas, ettei mitään jäisi kokematta ja että lomaelämyksen saisi maksimoitua? Lomailun vietto on vaikean päätöksen takana.

Lue lisää...

Edukseen erottuva asiakaskokemus syntyy palvelupolun laaduttamisella

blink_asiakaspolku_aloituskuva.png

Mitä mieltä olet seuraavista väittämistä:

•Asiakas on aika oikeassa.

•Asiakkaasi on työsi tarkoitus.

•Asiakasta ei kiinnosta myymäsi tuote vaan tarjoamasi ratkaisu.

•Asiakas kertoo hyvästä kokemuksesta yhdelle, mutta huonosta kokemuksesta kymmenelle.

Lue lisää...

Kuka myy parhaiten?

Miehiä pidetään usein parempina myyjinä. Naiset puolestaan nähdään usein huonoina kuuntelijoina, jotka keskeyttävät asiakkaansa tuon tuosta. Inbound-markkinoinnin kokonaisratkaisuihin keskittynyt Hubspot julkaisi kevään korvilla tutkimuksen, joka tuo asetteluun uutta näkemystä. Aihe oli mielestämme varsin kutkuttava, joten päätimme purkaa sen pääpiirteissään myös omalle yleisöllemme.

Lue lisää...

Inbound-markkinointi on tiimipeliä - miksi aina ei kannata rekrytoida omaa henkilöä?

Jos olet harkitsemassa inbound-markkinoinnin tekijää yritykseesi, kannattaa lukea juttu loppuun. Ja vaikket olisi, kannattaa lukea jotta ymmärrät paremmin resurssitarpeen mitä tarvitaan tuloksellisen inbound-markkinoinnin tekemiseen.

Lue lisää...

Ontuuko myynnin ja markkinoinnin yhteispeli?

Digitalisaatio vaikuttaa kaikkialla. Oletko huomannut, että se ulottuu myös yrityksesi yhteistyömalleihin saakka? Vanhojen tuotantorakenteiden mukaan organisoituneissa yrityksissä myynti ja markkinointi ovat usein erillään. Molemmat organisaation osat työskentelevät omilla tonteillaan, ja kommunoinnissa olisi parannettavaa. Miten myynnin ja markkinoinnin välinen viestintä sitten saadaan toimimaan? Mihin kaikkeen se vaikuttaa?

Lue lisää...

Ostajapersoonat auttavat keskittymään olennaiseen

Ostajapersoonien määrittely.jpg

Onnistuneen markkinoinnin ja myynnin kannalta olennaisin edellytys on tuntea ostajapersoonat perusteellisesti. Monilla yrityksillä on kokemuksen myötä tullut paljon tietotaitoa asiakkaista, mutta tiedon dokumentointi ja jakaminen esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin välillä usein ontuu.

Lue lisää...

Sisältömarkkinointi - sisältöarkistosta myynnin aktiiviseksi työkaluksi

sisältömarkkinointi.jpg

Asiakkaiden omatoiminen tiedonhaku on muuttanut markkinointia merkittävästi. Perinteisillä keinoilla on yhä haastavampaa tavoittaa asiakkaat, puhumattakaan mielenkiinnon herättämisestä. Toinen merkittävä digiajan murros koskee varsinkin B2B-myyntiä, jossa myyntiä hankaloittaa nanosekunnin päässä oleva tietotulva ja kilpailevien vaihtoehtojen runsaus. Entäpä jos klikin päässä asiakasta odottaisikin aidosti merkityksellinen sisältö?

Lue lisää...

Taas innovoidaan: 5 000 € yrityksen liiketoiminnan kehittämiseen

Tekesin innovaatiosetelin haku on avautunut uudestaan. 

 

Mistä on kyse? Innovaatioseteli on Tekesin PK-yrityksille tarkoittama 5 000 €:n (alv 0%) raha, jolla yritys voi ostaa innovaatiotoimintaan liittyviä palveluita, erityisesti kasvua ja kansainvälistymistä tukemaan. Uudistettu kriteeristö painottaa aiempaa vahvemmin potentiaalia kansainvälisillä markkinoilla. Lisäksi yrityksen Asiakastiedon Alfa-rating tason tulee olla vähintään A+. 

 

Hyödynnä tilaisuus ja käytä Blink Helsingin osaamista yrityksesi liiketoiminnan kehittämiseen. Hoidamme käytännön järjestelyt ja innovaatiosetelin hakemiseen liittyvät esityöt puolestanne.

Lue lisää...

3 keinoa hyvän fiiliksen ylläpitoon

Mitä syntyy kun yhdistetään moderni hyvinvointiteknologia ja luova mainostoimisto? Ulos putkahtaa työterveyden yhteistyömalli, jossa energia pulppuaa ja yhteistyö sujuu liukkaasti. Työterveysyritys Heltti ja Blink Helsinki toimivat yhdessä etupainotteisesti, työntekijöiden terveyttä edistäen sairauden hoitamisen sijaan.

Lue lisää...