BLOGI

Painetusta sanasta liikkuvaksi kuvaksi – miksi video pesee tekstin verkkosivuilla 2020

Jos jokin asia yhdistää niin duunaria kuin dirikaa 2020-luvulla niin ajan puute. Sitä ei kertakaikkiaan ole enää juuri tuhlattavaksi, kun työpäivät pirstaloituvat yhä pienempiin osiin. Mikä avuksi viestijälle? 

Jukka Juhola | 1.11.2019 | 3 minuuttia luettavaa

Perinteisesti painettuun sanaan ja pitkiin teksteihin perustuneelle viestinnälle ajan loppuminen on luonnollisesti haaste, sillä tarve viestinnälle ei ole suinkaan poistumassa vaan pikemminkin päinvastoin: yhä monimutkaisemmassa maailmassa voittajia ovat viestien yksinkertaistamisen ja viihdyttämisen mestarit! Verkkosivusto Merehead listasi loppukesästä oman ennusteensa alkavan vuosikymmenen kärkitrendeiksi verkkosivustojen kehityksessä. 

Verkkosivuston on oltava jatkossa entistä interaktiivisempi, mutta myös huomattavasti takavuosien efektikikkailua yksinkertaisempi. 

Minimalismi ja asiakkaalle relevantin informaation nopea löytyminen on nyt tärkeää. Ja ennen kaikkea, informaation on oltava kulutettavissa nopeasti. 

Siksi video tulee 2020-luvulla nousemaan sisältöjen kuninkaaksi, jos se jo nytkin on vähintään kruununprinssin asemassa. 

Miksi näin? 

Videotuotantoihin erikoistuneen Wyzowlin tutkimuksen mukaan: 

Blogiin_numerot_02

 

Syy trendille on selvä: yhä harvemmalla on aikaa surffailla itselleen relevantin informaation perässä ja sen löydettyään käyttää siihen loputtomasti aikaa.  

Olennainen mistä tahansa on kyettävä tiivistämään muutamaan minuuttiin. 

Hyvä video on yksinkertainen, asiakkaalle etsimästään aiheesta relevantti ja mieluummin lyhyt kuin pitkä. Yli viiden minuutin video vaati jo keskittymistä, mutta kahdessakin minuutissa voidaan potentiaalinen asiakas vakuuttaa tekemään ostopäätös. 

Se vaatii suunnittelijalta kykyä nähdä asian ydin, ilmaista se selkeänä käsikirjoituksena ja ennen kaikkea kykyä välittää tunnetta. 

Sillä kuten kanadalainen neuropsykologi Donald Calne sanoo: The essential difference between emotion and reason is that emotion leads to action while reason leads to conclusions.”  Järjellä perustellaan, mutta tunteella toimitaan. 

Niin se vain on. 

Apuja ja ideoita olennaisen kiteyttämiseen ja sen myyvään ilmaisemiseen saat tietenkin meiltä.
Ota yhteyttä!

 

Jukka Juhola

Sydämellinen suunnittelija, jolle tunne on aivan yhtä tärkeä kuin järki. Tehtäväni on puristaa asioista esiin olennainen ja sanoittaa se kauniilla tavalla toimiviksi viesteiksi.

JAA JULKAISU
 
LATAA SISÄLTÖMARKKINOINNIN OPAS

Lue kuinka voit kääntää yrityksesi sisällöt tulokselliseksi sisältömarkkinoinniksi.

LATAA OPAS►