Ohita navigaatio

HubSpot-verkkosivusto on täydellinen valinta pk-yrityksille

hubspot_taydellinen_valinta_pk_yrityksille

HubSpot tarjoaa useita työkaluja, jotka tekevät siitä ihanteellisen valinnan pk-yritysten tarpeisiin. HubSpot-sivustoa on myös helppo käyttää ja ylläpitää.

Kaikki verkkosivuston toiminnot saman katon alla

HubSpotin verkkosivustoalusta on erinomainen valinta pk-yrityksille sen helppokäyttöisen käyttöliittymän, automaattisen ylläpidon, monipuolisten sisältöelementtien, markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelutyökalujen sekä integroidun CRM:n ansiosta. Tässä artikkelissa pureudun hieman syvemmin jokaiseen edellä mainittuun asiaan ja pyrin perustelemaan tämän väittämän.

Käyttöliittymä, jota kuka tahansa osaa käyttää

HubSpotin käyttöliittymä on suunniteltu erityisesti käyttäjäystävällisyyttä ja helppokäyttöisyyttä ajatellen. Se on intuitiivinen ja selkeä, mikä tekee siitä erinomaisen valinnan pienille ja keskisuurille yrityksille, joilla ei välttämättä ole omaa teknistä osaamista. Käyttämistä helpottaa rakentamamme verkkosivuteema, jossa sivuston kaikki elementit toimivat samalla logiikalla.

Helppokäyttöinen verkkosivusto on kaikkien etu – katso esittelyvideo!

HubSpot huolehtii sivuston päivittämisestä

Toisin kuin esimerkiksi WordPressiin rakennetuilla sivustoilla, HubSpot huolehtii verkkosivustosi ja siellä käytössä olevien työkalujen päivittämisestä puolestasi. Yksinkertaistaen tämä tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse huolehtia sisällönhallintajärjestelmän ja lisäosien päivityksistä eikä jatkuvasti stressata sitä, että jonkin lisäosan uusin päivitys tai päivittämättä jättäminen saattaa aiheuttaa ongelmia juuri sinun sivustollasi.

Monipuoliset sisältöelementit vastaavat kaikkiin tarpeisiin

HubSpotiin rakentamastamme verkkosivuteemasta löytyy elementit lähes kaikkiin tarpeisiin ja erityistapauksiin räätälöitävät ratkaisut on helppo toteuttaa jatkokehityksenä. Käytännössä homma toimii niin, että kuka tahansa voi vetää sisältöelementtejä valikosta paikoilleen, syöttää niihin sisällön, tarkistaa lopputuloksen ja julkaista uuden sivun. Monipuolisuus ja helppokäyttöisyys mahdollistavat säännöllisen sisällön julkaisemisen ilman teknistä osaamista – ja kyllä, se on oikeasti näin helppoa.

HubSpotin työkaluilla liiketoimintaa voi laajentaa loputtomiin

Kasvua hakevalle pk-yritykselle löytyy HubSpotista kattava valikoima työkaluja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehostamiseen. Pyrin seuraavaksi esittelemään työkalut pintapuolisesti ja antamaan omia suosituksiani, mutta mikäli jokin asia jää askarruttamaan, niin varaa palaveri kanssani!

Markkinointityökalut

HubSpot tunnetaan ehkä parhaiten hyvin monipuolisena markkinointialustana. HubSpotista löytyy valmiina työkaluja liidien keräykseen, sähköpostimarkkinointiin, sosiaalisen median hallintaa, hakukoneoptimointiin sekä markkinoinnin analytiikkaan. Mitään työkaluja ei siis tarvitse itse asentaa vaan ne tulevat ostamasi lisenssin mukana.

Uskon, että pk-yrityksiä palvelevat ensisijaisesti CRM:ään integroidut liidien keräykseen ja sähköpostimarkkinointiin liittyvät työkalut. Näiden avulla kaikki lomaketäytöt tallentuvat suoraan asiakashallintajärjestelmään ja asiakkaille on helppo lähettää heille räätälöityä markkinointiviestintää. 

Myyntiin liittyvät työkalut

HubSpotista löytyy kattava valikoima myynnin tehostamiseen ja liidien jatkojalostamiseen liittyviä työkaluja, joiden avulla pienikin myyntitiimi voi tehdä isoa tulosta. Työkaluista löytyy ratkaisuja prospektointiin, myynnin ennustamiseen, myyntitiimin valmentamiseen sekä myynnin analytiikkaan liittyen. Lisäksi myyntityökalujen avulla voi automatisoida tehtävälistoja, viestiketjuja ja kauppojen seurantaa.

Lue, miksi HubSpotin mobiilisovellus on myyntitiimin tehokkain työkalu!

Esimerkiksi sekvenssityökalu palvelee erinomaisesti pieniä ja keskisuuria yrityksiä, jotka eivät syystä tai toisesta pääse näkyviin markkinoinnin avulla. Sekvenssiketju on monivaiheinen kontaktointi- ja tehtäväketju, jota voidaan käyttää uudelleen ja uudelleen kun myyjät lähestyvät uusia potentiaalisia asiakkaita. Ketjun avulla jokainen viesti on helppo personoida kunkin asiakkaan tarpeisiin ja valmiiksi suunniteltu ketju huolehtii myös siitä, milloin kehenkin pitää olla yhteydessä.

Asiakaspalvelun työkalut

Erinomaisen asiakaspalvelun tarjoaminen on elintärkeää pienille ja keskisuurille yrityksille pitkäaikaisten suhteiden ja niiden kautta saatavan markkinointihyödyn rakentamiseksi. HubSpotin asiakaspalvelutyökaluista löytyy ratkaisuja asiakaspalvelun tiketöintiin, tyytyväisyyskyselyyn, tietopankin rakentamiseen, automatisoituun chattiin ja puhelinpalveluun.

Erityisesti automatisoidusta chatista on hyötyä pk-yrityksille, joilla ei ole resursseja vastata chatin kautta tuleviin kysymyksiin reaaliajassa. Myös aktiivinen tyytyväisyyskyselyiden teettäminen auttaa yrityksiä reagoimaan mahdollisiin ongelmakohtiin ja kehittämään palveluaan.

Kaikki työkalut on integroitu CRM:ään

HubSpotin sisällönhallintajärjestelmän ja kaikkien työkalujen ylivoimaisuus tulee asiakashallintajärjestelmästä eli CRM:stä, jonne kaikki asiakasdata tallentuu automaattisesti. Keskitetty asiakasdata mahdollistaa laajan ymmärryksen asiakkaiden käyttäytymisestä ja mieltymyksistä, mikä puolestaan mahdollistaa henkilökohtaisen ja personoidun palvelun tarjoamisen. Kaikkien käytössä olevasta asiakashallintajärjestelmästä on myös järjettömän suuri hyöty tiedon jakamiselle, kun kaikki saavat reaaliajassa tiedon siitä, mitä kunkin asiakkaan kanssa on tehty.

HubSpotin hinta ja käyttöönotto

HubSpot on rakentanut hinnoittelunsa siten, että verkkosivujen rakentamiseen tarvittava CMS Hub Starter maksaa 23 euroa kuukaudessa, mutta koko CRM Suite Starter-paketin saa jo 30 eurolla kuukaudessa*. Toisin sanoen 7 lisäeurolla kuukaudessa saa käyttöönsä useita markkinointiin, myyntiin, asiakaspalveluun ja datan hallintaan liittyviä työkaluja. 

*Hinnat tarkistettu blogin julkaisun aikaan.

CMS Hub Starter -lisenssi sisältää 50 verkkosivua, blogin, laskeutumissivut, SEO-työkalun, sekä kaikki sivuston ylläpidolle tärkeät ominaisuudet. Seuraavan tason CMS Hub Professional -lisenssi mahdollistaa jopa 10,000 verkkosivua, 100 blogia, kehittyneemmän SEO-työkalun, sekä useita sisältöjen personointiin liittyviä työkaluja. Yksittäin ostettuna CMS Hub Professional -lisenssin hinta on alkaen 360 euroa kuukaudessa, mutta  kannattaa huomioida, että HubSpot tarjoaa usein useamman lisenssin pakettitarjouksia.

Näin helppoa on HubSpotin käyttöönotto!

Toivottavasti sain edes jotenkin perusteltua mitä etuja HubSpotiin rakennettu verkkosivusto voi tarjota pk-yrityksille. Jos teidän yrityksenne tarvitsee uutta sivustoa, jolla voidaan myös tehostaa liiketoimintaa, kannattaa harkita HubSpotin käyttöönottoa. Tutustu tarkemmin alla olevasta painikkeesta!

Toni Talasjoki

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, tapahtumatuotannon ammattilainen ja piinkova projektipäällikkö. Suunnittelen ja toteutan nykypäivään soveltuvaa markkinointia, jossa alati vaihtuvat trendit ja nopea reagointi määrittävät suuntaviivat tekemiselle.

Toni Talasjoki

Katso myös