Pilarisivu on toimivan sisältöstrategian runko

Pilarisivu_blogikuvitus-01

Sisältöstrategia ohjaa eri kanavissa julkaistavien sisältöjen tuottamista. Hakukoneiden algoritmit ja ihmisten tavat hakea tietoa verkosta kehittyvät jatkuvasti, joten sisältöstrategiankin täytyy jalostua. Tähän tarvitset pilarisivuja, jotka perustuvat asiakasymmärrykseen, parantavat verkkosisältöjen arkkitehtuuria ja auttavat ihmisiä löytämään heille tärkeät sisältösi.

Lue lisää...

Rakenna inhimillinen brändi – se herättää luottamuksen

Brandit_tulevat-01

Ihmiset tekevät valintoja brändien suhteen usein samalla tavalla kuin arvioivat ihmisiä ja tutustuvat heihin. Usein tiedostamattaan. Kun ulkokuori on nähty, kiinnittyy huomio siihen kaikkeen muuhun: persoonaan, asenteisiin, arvoihin, äänensävyyn, maineeseen ja henkilökohtaisiin tarinoihin.

Lue lisää...

Tee blogipostaus, joka ilahduttaa lukijoitasi

Blogikirjoittaja

Yritysblogi on osa asiakaspalvelua. Hyvän blogipostauksen avulla luot ja ylläpidät kontakteja yrityksesi tärkeimpiin sidosryhmiin. Bloggaajan 10-vaiheinen muistilista ja sen selitykset auttavat sinua blogin kirjoittajana.

Kiinnostavien blogipostausten säännöllinen kirjoittaminen voi tuntua isolta haasteelta. Onnistut, kun valitset aiheita ja näkökulmia, jotka vastaavat kohderyhmiesi kokemiin haasteisiin ja inspiroivat heitä omassa työssään. Varmista myös jokaisen blogipostauksen luettavuus, löydettävyys ja leviäminen.

Lue lisää...

Ajatuksia 5 tähden asiakaskokemuksesta

Kävin tapahtumahotelli Huoneessa 8.8.2017, 5 tähden asiakaskokemus -kirjan julkistamistilaisuudessa. Luin kirjan ja kerron seuraavassa omia ja parin asiantuntijan ajatuksia aiheesta. Kirja itsessään on kompakti ja helposti lähestyttävä perusteos kaikista asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä. Se toimii hyvänä muistilistana varsinkin asiakasrajapinnassa toimivien yritysten palveluja ja myyntiä kehittäville henkilöille ja johdolle. 

Lue lisää...

Edukseen erottuva asiakaskokemus syntyy palvelupolun laaduttamisella

blink_asiakaspolku_aloituskuva.png

Mitä mieltä olet seuraavista väittämistä:

•Asiakas on aika oikeassa.

•Asiakkaasi on työsi tarkoitus.

•Asiakasta ei kiinnosta myymäsi tuote vaan tarjoamasi ratkaisu.

•Asiakas kertoo hyvästä kokemuksesta yhdelle, mutta huonosta kokemuksesta kymmenelle.

Lue lisää...

Hahmolait vievät käyttäjän perille

blog_cover3

Kuten yleisesti tiedetään*, laadukkaita ja kauniita käyttöliittymiä suunnittelevat vain myyttiset yksisarviset käyttäen salaisia taikakeinoja. Yksinkertainen ja nuoltavan kaunis käyttäjäkokemus syntyy vain, jos on uhrannut puolikkaan lattemukin, kylvänyt luovuuden siemenen punaisen villapipon taitokseen sekä pyöräillyt vastatuuleen väärällä välityksellä. Kaiken tämän lisäksi täytyy olla onnekas, että on syntyessään saanut maagisen ja harvinaisen kyvyn sormiinsa, jonka voimalla pikselit järjestyvät oikeisiin asentoihin muodostaen henkeäsalpaavan visuaalisen tasapainon.

Lue lisää...

Asiakaskokemuksen kehittäminen edellyttää sen ymmärtämistä

Asiakaskokemusta voidaan havainnollistaa vertaamalla sitä matkaan, jossa ihmisen käsitys matkasta rakentuu monen vaiheen ja kohtaamisen kautta. Tässä esimerkissä käydään läpi ryhmämatkaa, jossa on monia yhtäläisyyksiä B2B-ostamiseen ja asiakaskokemukseen. Hyppää kyytiin ja mieti samalla, mikä on teidän asiakkaanne matka!

Lue lisää...