Tee blogipostaus, joka ilahduttaa lukijoitasi

Blogikirjoittaja

Yritysblogi on osa asiakaspalvelua. Hyvän blogipostauksen avulla luot ja ylläpidät kontakteja yrityksesi tärkeimpiin sidosryhmiin. Bloggaajan 10-vaiheinen muistilista ja sen selitykset auttavat sinua blogin kirjoittajana.

Kiinnostavien blogipostausten säännöllinen kirjoittaminen voi tuntua isolta haasteelta. Onnistut, kun valitset aiheita ja näkökulmia, jotka vastaavat kohderyhmiesi kokemiin haasteisiin ja inspiroivat heitä omassa työssään. Varmista myös jokaisen blogipostauksen luettavuus, löydettävyys ja leviäminen.

Lue lisää...

Blink tallinn° - PopUp Agency

Blink_tallinn-3

Pystytimme Tallinnaan PopUp Agencyn kolmeksi päiväksi. Nappasimme koneet kainaloon ja seilasimme lahden toiselle puolen. Normiduunin ja yrityskulttuuriworkshoppauksen ohessa löysimme uusia puolia toisistamme.  

Lue lisää...

Havaintoja markkinoinnin tulevaisuudesta - ja INBOUND 2018 - tapahtumasta

Blink_inbound_kuvitus

 

HubSpot julkaisi syyskuun INBOUND-tapahtumassaan uudistuksia, jotka tekevät siitä entistä kattavamman työkalun markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun ammattimaiseen toteuttamiseen. Inbound-tapahtuma oli jälleen suurempi kuin edellisvuonna. Tänä vuonna paikan päällä oli yli 24 000 markkinoinnin ammattilaista. HubSpot porskuttaa lujaa eteenpäin ja lujittaa entisestään markkinajohtaja-asemaansa.

Lue lisää...

Mikä on hyvä ROI? Jos voisit ostaa 1 eurolla 80 euroa, ostaisitko?

Blink_ROI_kuvitus

Facebook (FB) on aliarvostettu media. Sitä pidetään usein nuorten mediana, jonka pääsisältöä ovat kissavideot. Samalla unohdetaan sen mahdollisuudet tavoittaa halutut ihmisryhmät poikkeuksellisen kustannustehokkaasti. On syytä muistaa, että FB:n käyttäjämäärät ovat edelleen kasvussa, vajaan 3 % vuosivauhtia. Kasvu tulee nimenomaan aikuisten ikäryhmistä. Samalla alle 18-vuotiaiden osuus pienenee. Osin siksi, että nuoret eivät halua hengata samassa paikassa vanhempiensa kanssa. Osin siksi, että muutakin on tarjolla. 

Lue lisää...

Nopeasti kasvava satelliittiyritys ICEYE valitsi Blink Helsingin kumppanikseen

ICEYE-X1-launch-announced-render-1

Suomalainen uuden avaruustekniikan yhtiö ICEYE on aloittanut yhteistyön Blink Helsingin kanssa. “On todella hienoa ja etuoikeutettua saada työskennellä avaruusteknologian kansainvälisen edelläkävijän kanssa”, kertoo Blinkin asiakkuusjohtaja Piia Holma.

Lue lisää...

Lomille aistit edellä

lomablogi_6.2018

Ihmisen tärkein työkalu on aivot. Ne ovat kuin muovailuvahaa: jähmettyvät käyttämättömänä, mutta muhjaantuvat käyttökelvottomaksi, jos muovaamisesta ei pidä yhtään taukoa. Vaikka muutos ja liike pitävät aivot notkeina ja mielen virkeänä, tarvitsee pää myös lepoa. Töistä on siis otettava tauko, sama kuinka inspiroivaa, luovaa ja ihanaa hommaa tekee.

Lue lisää...

Tiedätkö, mitä internet tekee viikonloppuna?

internet_1_sec

Bitit huhkivat silloinkin, kun me lomailemme. Digitaalinen maailma ei lepää eikä internetillä ole aukioloaikoja. 

Lue lisää...

Väriä pintaan!

Meditointi-01

Tänä kesänä kaikki näyttää puhjenneen kukkaan - ainakin jos katsoo naisten vaatetusta. Kun keväällä vielä huudettiin 90-luvulta tuttuja hempeitä pastelleja ja karkkivärejä sekä kasarin neonvärilookia, kaduilla ja kesän vaatetangoilla vastaan vyöryvät kukkakuosit ja luontoprintti. Kaikki vanha näyttää olevan taas uutta.

 

Lue lisää...

Palveluiden tuotteistaminen - miten välttää sudenkuopat?

20180518_tuotteistusontarkeaa

"Ei muuten tule onnistumaan!" 

Usein tuotteistuksen alkuvaiheessa yrityksen työntekijät pitävät tiukasti kiinni ajatuksesta, että oman yrityksen palvelut ovat liian uniikkeja tai monimutkaisia tuotteistettavaksi. Totta on, että usein koko tarjontaa sellaisenaan ei voida paketoida ostettaviksi kokonaisuuksiksi, mutta jo kevyempi hahmottaminen tekee lähestymisen asiakkaalle huomattavasti helpommaksi. Ja prosessin edetessä organisaation vastaan hangoitelleet osapuoletkin ovat unohtaneet rimpuilunsa. 

Lue lisää...

Westpro uudisti myynti- ja markkinointimallinsa ja saavutti ennennäkemättömiä tuloksia

1 (1)

Espoolainen rakennusliike Westpro halusi kehittää tapaansa myydä ja markkinoida. Kumppaniksi Westpro valitsi Blink Helsingin. Sisältömarkkinoinnin ja markkinointiautomaation avulla päästiin ennennäkemättömiin tuloksiin. 

Lue lisää...

Miten markkinointi kadotti ihmisen? (+ 3 vinkkiä ihmisen uudelleenlöytämiseksi)

20180501_markkinointikadottiihmisen

”ABC - Always. Be. Closing”, vaahtosi Alec Baldwinin esittämä myyntirepsa vuonna 1992 ilmestyneessä elokuvassa Glengarry Glen Ross. Kyseinen hahmo ilmensi aggressiiviseen tyrkyttämiseen perustuvaa myyntitapaa, jossa myyjä vie ja prospekti vikisee. Fokus oli klousatuissa diileissä, ei tyylipisteissä saati prospektissa tai hänen tarpeissaan. Ihminen katosi yhtälöstä.

Lue lisää...

Musiikkitalo yhteistyöhön Blink Helsingin kanssa

Musiikkitalo_Blink_yhteistyo-1


Musiikkitalo on valinnut B2B-myynnin ja markkinoinnin yhteistyökumppanikseen Blink Helsingin. Valintaan vaikuttivat muun muassa Blinkin kokemus, näkemys ja kiinnostus Musiikkitaloa kohtaan, Musiikkitalon viestintäpäällikkö Marja-Leena Lehtimäki kertoo. 

Lue lisää...

Konversio-optimoinnin trendejä 2018

kuvituspohja_blancvo10

Konversio-optimoinnilla tarkoitetaan yksinkertaistetusti optimointia, jolla pyritään saamaan henkilö tekemään toivottu toimenpide tai toimenpiteet sivustolla. Koska digitaalisten kanavien merkitys kasvaa edelleen, tarvitaan jatkuvaa optimointia jolla varmistetaan asiakkaille hyvä käyttökokemus ja toisaalta lisää liidejä ja asiakkaita yritykselle.

Lue lisää...

Parhaiten menestyvät yritykset hyödyntävät dataa markkinoinnissaan

kuvitus_blogi_menestyvat

Googlen teettämän tutkimuksen (The customer experience is written in data) mukaan yritykset, jotka hyödyntävät dataa tehokkaasti markkinoinnissa, menestyvät muita paremmin. Tärkeää on ettei datan hyödyntäminen ole pelkkä kaukainen tavoite vaan kiinteä osa yrityksen kulttuuria.

Lue lisää...

EU:n tietosuoja-asetus GDPR markkinoijan kannalta

kuvitus_blogi_gdpr

Monet yritykset ovat vasta hiljattain alkaneet pohtia EU:n tietosuoja-asetuksen vaikutuksia omaan toimintaansa. Vaikutuksien ja vaadittavien investointien selvittäminen myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville onkin melko haastavaa ja siksi tähän on listattu asetuksen pääasiat ja niiden vaikutukset. Tietoa asetuksesta on kyllä saatavilla, muttei niiden tulkinta välttämättä aukea kovin helposti lakitekstiin tottumattomille.

Lue lisää...

11 quick fixiä myyvemmän verkkopalvelun kehittämiseksi

kuvitus_ctat

Inbound-markkinoinnin yksi olennaisista elementeistä on verkkosivuilla sisältösi yhteydessä oleva toimintakehote eli Call To Action, CTA. Sen avulla voit saada kävijän muutettua liidiksi laskeutumissivulla ja siirrettyä hänet eteenpäin ostopolulla. Kysymys on ennen kaikkea motivoinnista: millä tavalla saat parhaiten poistettua oston tai toiminnan esteitä ja kannustettua asiakkaan toimintaan. Tässä hyväksi todettuja vinkkejä parempien toimintakehotteiden luomiseksi. Niitä soveltamalla voit aloittaa testaamisen omalla verkkosivustollasi. Inbound-markkinointiin liittyy olennaisesti ostajapersoonien määrittely: jos se on tehty hyvin, sinulla pitäisi olla jo hyvä peruskäsitys kohderyhmäsi motiiveista ja tarpeista. Se jos jokin auttaa myös vetovoimaisten kehotteiden luomisessa.

Lue lisää...

8 vinkkiä erottuvan brändin rakentamiseen

kuvitus_blogi_8vinkkia

Brändi on mielikuvien luomista ja tunteiden herättämistä, mutta useimmiten sen tärkeimpiä tehtäviä ovat kuitenkin myynnin kasvattaminen ja asiakasuskollisuuden lisääminen. Brändi viestii yrityksesi arvoja yhtä lailla sisäisesti yrityksen työntekijöille, kun ulospäin nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille. Jotta brändin rakentaminen voi onnistua, se vaatii myös kuluttajien mieltymysten ymmärrystä. Kun brändin kaikki osa-alueet ovat tasapainossa keskenään, brändin vahvistumisen tie on taattu.

Lue lisää...

3 asiaa, jotka voimme oppia Elon Muskilta

valmisblogiin

Sain anopiltani lahjaksi Elon Muskin elämänkerran. Olipas päräyttävä tarina.

Lue lisää...

19 vinkkiä hyvien sisältöjen suunnitteluun

kuvituspohja.png

Sisältömarkkinointi on noussut keskeiseen asemaan osana markkinoinnin keinovalikoimaa. Sisältömarkkinointi tarkoittaa pitkäjänteistä tapaa tuottaa kohdeyleisöä palvelevia sisältöjä. Fokus on markkinoijan sijaan vastaanottajassa ja vastaanottajan tarpeissa ja toiveissa. Tässä 19 nopeaa vinkkiä hyvien sisältöjen suunnitteluun.

 

Lue lisää...

Hakukoneoptimointi - 9 vinkkiä löydettävyyden parantamiseen

Hakukoneoptimointi on yksi keskeisiä asioita inbound-markkinoinnin onnistumisessa. Ilman suunnitelmallista ja systemaattista hakukoneoptimointia saattavat sisältöön panostetut eurot valua hukkaan. Kohderyhmän tunteminen on koko sisällöntuotannon ja siten myös hakukoneoptimoinnin lähtökohtia. 

Lue lisää...