HubSpot vai Pardot - plussat kehittäjän näkökulmasta

HubSpot_vs_Pardot-01

Markkinoinnin automaatiosta puhutaan paljon ja pohditaan eri järjestelmien etuja, vertaillaan integraatioita ja hintoja. Mutta nytpä tehdäänkin vähän eri tavalla, tutkaillaan asioita kehittäjän näkökulmasta sekä unohdetaan tuottoprosentit ja hintataulukot. Perehdytään hieman kahteen Suomessa suosittuun järjestelmään, HubSpotiin ja Pardotiin. Vilkaistaan niiden tarjoamia työkaluja ja käytännön toimintaa, lähinnä nettisivujen, laskeutumissivujen, email-pohjien ja lomakkeiden osalta.

Lue lisää...

Blinkin joulutervehdys sinulle

Blink_joulu2018_still

Vuosi alkaa olla pulkassa. Näiden sävelien siivittämänä haluamme toivottaa kaikille hyvää joulua ja iloista uutta vuotta 2019!

Lue lisää...

Jotain uutta, vanhaa, lainattua ja sinistä – sisältökonkarit arvioivat markkinoinnin muutosta

blogi_terhitimo-1

Markkinoinnin tekemisen voisi olettaa kehittyvän samalla tahdilla kuin ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu. Digitaalisuus, inbound-markkinointi ja muut termit ovat monien huulilla, mutta onko kysynnän ja tarjonnan naittamisessa mikään muuttunut?

Lue lisää...

Digitaalinen käyttäjäkokemus - trendejä vuodelle 2019

20181116_uxtrendit2019

Digitaalinen käyttäjäkokemus- ja käyttöliittymämuotoilu on alati muuttuva suunnittelun maailma. Jatkuvasti kehittyvä ja vaihtuva laitekanta, erilaisten käyttöympäristöjen kirjo sekä ihmisten käyttötottumusten muutokset asettavat yhä uusia haasteita hyvän käyttäjäkokemuksen luomiseen. Tavoitteena on jäädä käyttäjälle mieleen, mutta samalla luoda niin helppo ja intuitiivinen kokemus, ettei sitä tarvitse edes ajatella.

Lue lisää...

Viria uudisti turvaliiketoiminnan markkinoinnin suunnan

Blink_VIRIA_kuvitus

Virian viestintäjohtaja Tiina Nieminen ja Blink Helsingin asiakkuusjohtaja Piia Holma keskustelivat siitä, miten uudelle Viria-brändille luotiin kiinnostava markkinoinnin konsepti, joka toimi paitsi lanseerauksessa myös antaa työkaluja pitemmälle aikavälille.

Lue lisää...

ICEYE kasvaa inbound-markkinoinnin avulla

Mikko_Keranen_ICEYE_2

Tuloksellinen inbound-markkinointi edellyttää rohkeita päätöksiä ja yhteistyötä, kertoo ICEYEn markkinoinnista vastaava Mikko Keränen. Hänellä on jo vuosien kokemus inbound-markkinoinnin tekemisestä ja tuloksellisuudesta.

Lue lisää...

Pilarisivu on toimivan sisältöstrategian runko

Pilarisivu_blogikuvitus-01

Sisältöstrategia ohjaa eri kanavissa julkaistavien sisältöjen tuottamista. Hakukoneiden algoritmit ja ihmisten tavat hakea tietoa verkosta kehittyvät jatkuvasti, joten sisältöstrategiankin täytyy jalostua. Tähän tarvitset pilarisivuja, jotka perustuvat asiakasymmärrykseen, parantavat verkkosisältöjen arkkitehtuuria ja auttavat ihmisiä löytämään heille tärkeät sisältösi.

Lue lisää...

Rakenna inhimillinen brändi – se herättää luottamuksen

Brandit_tulevat-01

Ihmiset tekevät valintoja brändien suhteen usein samalla tavalla kuin arvioivat ihmisiä ja tutustuvat heihin. Usein tiedostamattaan. Kun ulkokuori on nähty, kiinnittyy huomio siihen kaikkeen muuhun: persoonaan, asenteisiin, arvoihin, äänensävyyn, maineeseen ja henkilökohtaisiin tarinoihin.

Lue lisää...

Tee blogipostaus, joka ilahduttaa lukijoitasi

Blogikirjoittaja

Yritysblogi on osa asiakaspalvelua. Hyvän blogipostauksen avulla luot ja ylläpidät kontakteja yrityksesi tärkeimpiin sidosryhmiin. Bloggaajan 10-vaiheinen muistilista ja sen selitykset auttavat sinua blogin kirjoittajana.

Lue lisää...

Blink tallinn° - PopUp Agency

Blink_tallinn-3

Pystytimme Tallinnaan PopUp Agencyn kolmeksi päiväksi. Nappasimme koneet kainaloon ja seilasimme lahden toiselle puolen. Normiduunin ja yrityskulttuuriworkshoppauksen ohessa löysimme uusia puolia toisistamme.  

Lue lisää...

Havaintoja markkinoinnin tulevaisuudesta - ja INBOUND 2018 - tapahtumasta

Blink_inbound_kuvitus

HubSpot julkaisi syyskuun INBOUND-tapahtumassaan uudistuksia, jotka tekevät siitä entistä kattavamman työkalun markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun ammattimaiseen toteuttamiseen. Inbound-tapahtuma oli jälleen suurempi kuin edellisvuonna. Tänä vuonna paikan päällä oli yli 24 000 markkinoinnin ammattilaista. HubSpot porskuttaa lujaa eteenpäin ja lujittaa entisestään markkinajohtaja-asemaansa.

Lue lisää...

Mikä on hyvä ROI? Jos voisit ostaa 1 eurolla 80 euroa, ostaisitko?

Blink_ROI_kuvitus

Facebook (FB) on aliarvostettu media. Sitä pidetään usein nuorten mediana, jonka pääsisältöä ovat kissavideot. Samalla unohdetaan sen mahdollisuudet tavoittaa halutut ihmisryhmät poikkeuksellisen kustannustehokkaasti. On syytä muistaa, että FB:n käyttäjämäärät ovat edelleen kasvussa, vajaan 3 % vuosivauhtia. Kasvu tulee nimenomaan aikuisten ikäryhmistä. Samalla alle 18-vuotiaiden osuus pienenee. Osin siksi, että nuoret eivät halua hengata samassa paikassa vanhempiensa kanssa. Osin siksi, että muutakin on tarjolla. 

Lue lisää...

Nopeasti kasvava satelliittiyritys ICEYE valitsi Blink Helsingin kumppanikseen

ICEYE-X1-launch-announced-render-1

Suomalainen uuden avaruustekniikan yhtiö ICEYE on aloittanut yhteistyön Blink Helsingin kanssa. “On todella hienoa ja etuoikeutettua saada työskennellä avaruusteknologian kansainvälisen edelläkävijän kanssa”, kertoo Blinkin asiakkuusjohtaja Piia Holma.

Lue lisää...

Lomille aistit edellä

lomablogi_6.2018

Ihmisen tärkein työkalu on aivot. Ne ovat kuin muovailuvahaa: jähmettyvät käyttämättömänä, mutta muhjaantuvat käyttökelvottomaksi, jos muovaamisesta ei pidä yhtään taukoa. Vaikka muutos ja liike pitävät aivot notkeina ja mielen virkeänä, tarvitsee pää myös lepoa. Töistä on siis otettava tauko, sama kuinka inspiroivaa, luovaa ja ihanaa hommaa tekee.

Lue lisää...

Tiedätkö, mitä internet tekee viikonloppuna?

internet_1_sec

Bitit huhkivat silloinkin, kun me lomailemme. Digitaalinen maailma ei lepää eikä internetillä ole aukioloaikoja.

Lue lisää...

Väriä pintaan!

Meditointi-01

Tänä kesänä kaikki näyttää puhjenneen kukkaan - ainakin jos katsoo naisten vaatetusta. Kun keväällä vielä huudettiin 90-luvulta tuttuja hempeitä pastelleja ja karkkivärejä sekä kasarin neonvärilookia, kaduilla ja kesän vaatetangoilla vastaan vyöryvät kukkakuosit ja luontoprintti. Kaikki vanha näyttää olevan taas uutta.

Lue lisää...

Palveluiden tuotteistaminen - miten välttää sudenkuopat?

20180518_tuotteistusontarkeaa

"Ei muuten tule onnistumaan!" 

Usein tuotteistuksen alkuvaiheessa yrityksen työntekijät pitävät tiukasti kiinni ajatuksesta, että oman yrityksen palvelut ovat liian uniikkeja tai monimutkaisia tuotteistettavaksi. Totta on, että usein koko tarjontaa sellaisenaan ei voida paketoida ostettaviksi kokonaisuuksiksi, mutta jo kevyempi hahmottaminen tekee lähestymisen asiakkaalle huomattavasti helpommaksi. Ja prosessin edetessä organisaation vastaan hangoitelleet osapuoletkin ovat unohtaneet rimpuilunsa. 

Lue lisää...

Westpro uudisti myynti- ja markkinointimallinsa ja saavutti ennennäkemättömiä tuloksia

1 (1)

Espoolainen rakennusliike Westpro halusi kehittää tapaansa myydä ja markkinoida. Kumppaniksi Westpro valitsi Blink Helsingin. Sisältömarkkinoinnin ja markkinointiautomaation avulla päästiin ennennäkemättömiin tuloksiin. 

Lue lisää...

Miten markkinointi kadotti ihmisen? (+ 3 vinkkiä ihmisen uudelleenlöytämiseksi)

20180501_markkinointikadottiihmisen

”ABC - Always. Be. Closing”, vaahtosi Alec Baldwinin esittämä myyntirepsa vuonna 1992 ilmestyneessä elokuvassa Glengarry Glen Ross. Kyseinen hahmo ilmensi aggressiiviseen tyrkyttämiseen perustuvaa myyntitapaa, jossa myyjä vie ja prospekti vikisee. Fokus oli klousatuissa diileissä, ei tyylipisteissä saati prospektissa tai hänen tarpeissaan. Ihminen katosi yhtälöstä.

Lue lisää...

Musiikkitalo yhteistyöhön Blink Helsingin kanssa

Musiikkitalo_Blink_yhteistyo-1


Musiikkitalo on valinnut B2B-myynnin ja markkinoinnin yhteistyökumppanikseen Blink Helsingin. Valintaan vaikuttivat muun muassa Blinkin kokemus, näkemys ja kiinnostus Musiikkitaloa kohtaan, Musiikkitalon viestintäpäällikkö Marja-Leena Lehtimäki kertoo. 

Lue lisää...