Mikä on hyvä ROI? Jos voisit ostaa 1 eurolla 80 euroa, ostaisitko?

Blink_ROI_kuvitus

Facebook (FB) on aliarvostettu media. Sitä pidetään usein nuorten mediana, jonka pääsisältöä ovat kissavideot. Samalla unohdetaan sen mahdollisuudet tavoittaa halutut ihmisryhmät poikkeuksellisen kustannustehokkaasti. On syytä muistaa, että FB:n käyttäjämäärät ovat edelleen kasvussa, vajaan 3 % vuosivauhtia. Kasvu tulee nimenomaan aikuisten ikäryhmistä. Samalla alle 18-vuotiaiden osuus pienenee. Osin siksi, että nuoret eivät halua hengata samassa paikassa vanhempiensa kanssa. Osin siksi, että muutakin on tarjolla. 

Lue lisää...

Sitä saa mitä mittaa - Tavoitteenasetannan viisi kultaista sääntöä

tikapuut-253287-edited

Päivän kuumia perunoita ovat tavoitteiden asettaminen ja onnistumisten mittaaminen. KPI- eli suorituskykymittareiden (Key Performance Indicator) avulla yrityksen johto pyrkii varmistamaan toimenpiteiden ohjautumisen tavoitteita kohti. Mittarit ohjaavat suunnitelmallisesti yrityksen toimintaa, ja parhaassa tapauksessa luotsaavat työntekijöiden jokapäiväistä työtä. 

Lue lisää...