Nopeasti kasvava satelliittiyritys ICEYE valitsi Blink Helsingin kumppanikseen


ICEYE-X1-launch-announced-render-1

Suomalainen uuden avaruustekniikan yhtiö ICEYE on aloittanut yhteistyön Blink Helsingin kanssa. “On todella hienoa ja etuoikeutettua saada työskennellä avaruusteknologian kansainvälisen edelläkävijän kanssa”, kertoo Blinkin asiakkuusjohtaja Piia Holma.

Täsmällistä satelliittidataa globaalien ongelmien ratkaisemiseen

ICEYE kehittää kevyitä SAR-tutkasatelliitteja, jotka mahdollistavat tarkkojen ja ennennäkemättömään tahtiin päivittyvien satelliittikuvien tuottamisen maapallon tapahtumista. Näin sekä yritykset että hallinnolliset organisaatiot voivat yksinkertaistaa ja nopeuttaa esimerkiksi ympäristökatastrofeihin liittyvää päätöksentekoa.

ICEYE laukaisi maailman ensimmäisen alle satakiloisen SAR satelliittinsa ICEYE-X1:n onnistuneesti vuoden 2018 alussa. Toukokuussa 2018 yhtiö vahvisti asemiaan keräämällä lähes 29 miljoonan euron rahoituksen kansainvälisiltä sijoittajilta ja valtion pääomasijoitusyhtiö Teollisuussijoitukselta. ICEYEn suunnitelmissa on yhdeksän tutkasatelliittia käsittävän konstellaation toteuttaminen vuoden 2019 loppuun mennessä.

 

Tutkasatelliittiteknologian ja data-analytiikan edelläkävijä

ICEYEn kehittämää teknologiaa voidaan hyödyntää mm. ympäristössä tapahtuvien muutosten ennakoimiseen ja seurantaan. Hyviä esimerkkejä tarkan ja jatkuvasti kerätyn tutkatiedon käyttökohteista ovat mm. jäätilanteiden muutokset, tulvien seuranta sekä laittomien kalastusalusten ja hakkuiden seuranta.

 

SAR-mikrosatelliittien lisäksi ICEYE kehittää satelliittitutkakuvaa hyödyntäviä data-analytiikkapalveluita. Yhdeksän edistyksellisen satelliitin muodostama kokonaisuus tulee mahdollistamaan säästä ja valon määrästä riippumattoman satelliittikuvan toimittamisen halutusta paikasta mistä tahansa maapallolla jopa vain muutamien tuntien välein. Satelliittien keräämien tietojen yhdistäminen asiakkaiden käyttämiin muihin tietolähteisiin ja tietojen analysointi ovat tärkeä osan ICEYEn jatkuvasti kehittämää palvelukokonaisuutta.

Lue lisää: www.iceye.com

Katso myös, mitä ICEYEn markkinoinnista vastaava Mikko Keränen ajattelee inbound-markkinoinnista!




Tilaa uusimmat kirjoitukset sähköpostiisi.


Kommentoi