ICEYE kasvaa inbound-markkinoinnin avulla

Mikko_Keranen_ICEYE_2

Tuloksellinen inbound-markkinointi edellyttää rohkeita päätöksiä ja yhteistyötä, kertoo ICEYEn markkinoinnista vastaava Mikko Keränen. Hänellä on jo vuosien kokemus inbound-markkinoinnin tekemisestä ja tuloksellisuudesta.

Lue lisää...

Pilarisivu on toimivan sisältöstrategian runko

Pilarisivu_blogikuvitus-01

Sisältöstrategia ohjaa eri kanavissa julkaistavien sisältöjen tuottamista. Hakukoneiden algoritmit ja ihmisten tavat hakea tietoa verkosta kehittyvät jatkuvasti, joten sisältöstrategiankin täytyy jalostua. Tähän tarvitset pilarisivuja, jotka perustuvat asiakasymmärrykseen, parantavat verkkosisältöjen arkkitehtuuria ja auttavat ihmisiä löytämään heille tärkeät sisältösi.

Lue lisää...

Tee blogipostaus, joka ilahduttaa lukijoitasi

Blogikirjoittaja

Yritysblogi on osa asiakaspalvelua. Hyvän blogipostauksen avulla luot ja ylläpidät kontakteja yrityksesi tärkeimpiin sidosryhmiin. Bloggaajan 10-vaiheinen muistilista ja sen selitykset auttavat sinua blogin kirjoittajana.

Kiinnostavien blogipostausten säännöllinen kirjoittaminen voi tuntua isolta haasteelta. Onnistut, kun valitset aiheita ja näkökulmia, jotka vastaavat kohderyhmiesi kokemiin haasteisiin ja inspiroivat heitä omassa työssään. Varmista myös jokaisen blogipostauksen luettavuus, löydettävyys ja leviäminen.

Lue lisää...

Havaintoja markkinoinnin tulevaisuudesta - ja INBOUND 2018 - tapahtumasta

Blink_inbound_kuvitus

 

HubSpot julkaisi syyskuun INBOUND-tapahtumassaan uudistuksia, jotka tekevät siitä entistä kattavamman työkalun markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun ammattimaiseen toteuttamiseen. Inbound-tapahtuma oli jälleen suurempi kuin edellisvuonna. Tänä vuonna paikan päällä oli yli 24 000 markkinoinnin ammattilaista. HubSpot porskuttaa lujaa eteenpäin ja lujittaa entisestään markkinajohtaja-asemaansa.

Lue lisää...

Tiedätkö, mitä internet tekee viikonloppuna?

internet_1_sec

Bitit huhkivat silloinkin, kun me lomailemme. Digitaalinen maailma ei lepää eikä internetillä ole aukioloaikoja. 

Lue lisää...

Miten markkinointi kadotti ihmisen? (+ 3 vinkkiä ihmisen uudelleenlöytämiseksi)

20180501_markkinointikadottiihmisen

”ABC - Always. Be. Closing”, vaahtosi Alec Baldwinin esittämä myyntirepsa vuonna 1992 ilmestyneessä elokuvassa Glengarry Glen Ross. Kyseinen hahmo ilmensi aggressiiviseen tyrkyttämiseen perustuvaa myyntitapaa, jossa myyjä vie ja prospekti vikisee. Fokus oli klousatuissa diileissä, ei tyylipisteissä saati prospektissa tai hänen tarpeissaan. Ihminen katosi yhtälöstä.

Lue lisää...

11 quick fixiä myyvemmän verkkopalvelun kehittämiseksi

kuvitus_ctat

Inbound-markkinoinnin yksi olennaisista elementeistä on verkkosivuilla sisältösi yhteydessä oleva toimintakehote eli Call To Action, CTA. Sen avulla voit saada kävijän muutettua liidiksi laskeutumissivulla ja siirrettyä hänet eteenpäin ostopolulla. Kysymys on ennen kaikkea motivoinnista: millä tavalla saat parhaiten poistettua oston tai toiminnan esteitä ja kannustettua asiakkaan toimintaan. Tässä hyväksi todettuja vinkkejä parempien toimintakehotteiden luomiseksi. Niitä soveltamalla voit aloittaa testaamisen omalla verkkosivustollasi. Inbound-markkinointiin liittyy olennaisesti ostajapersoonien määrittely: jos se on tehty hyvin, sinulla pitäisi olla jo hyvä peruskäsitys kohderyhmäsi motiiveista ja tarpeista. Se jos jokin auttaa myös vetovoimaisten kehotteiden luomisessa.

Lue lisää...

19 vinkkiä hyvien sisältöjen suunnitteluun

kuvituspohja.png

Sisältömarkkinointi on noussut keskeiseen asemaan osana markkinoinnin keinovalikoimaa. Sisältömarkkinointi tarkoittaa pitkäjänteistä tapaa tuottaa kohdeyleisöä palvelevia sisältöjä. Fokus on markkinoijan sijaan vastaanottajassa ja vastaanottajan tarpeissa ja toiveissa. Tässä 19 nopeaa vinkkiä hyvien sisältöjen suunnitteluun.

 

Lue lisää...

Inbound-markkinoinnin työkalut - millä sitä tehdään?

Inbound-markkinointia voi tarkastella kolmesta eri näkökulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Työkalujen tehtävänä on luoda yritykselle liikennettä ja liidejä sekä viedä liidejä kohti ostopäätöstä. Tässä tiivistettynä inbound-markkinoinnin tärkeimmät työkalut HubSpotissa.

Lue lisää...

Learning by fucking up

Ajatuksia INBOUND17- ja Nordic Business Forum -tapahtumista

Lue lisää...

Inbound-markkinointi metodologiana - miten sitä tehdään?

funnel2.gif

Inbound-markkinointia voidaan lähestyä kolmesta eri kulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten) ja työkaluina (mitä?). Tässä paneudutaan näistä toiseen, eli siihen miten inboundia tehdään.

Lue lisää...

Mainostoimiston arki projektiassistentin silmin

Olen Sissi ja olen viettänyt tämän kesän Blink Helsingillä projektiassistenttina. Opiskelen kauppatieteitä viimeistä vuotta Strathclyden yliopistossa Glasgow’ssa, Skotlannissa ja pääaineenani luenkin markkinointia. Ajattelin että voisin kertoa kokemuksistani kuluneelta kesältä, ja kertoa mainostoimiston arjesta, ehkä hieman erilaisesta näkökulmasta!

Lue lisää...

Inbound-markkinoinnin filosofia - miksi tehdä sitä?

Inbound-markkinoinnin voi käsittää kolmella eri tavalla: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Tässä pureudutaan ensimmäiseen eli miksi yrityksen kannattaisi ylipäätään tehdä inbound-markkinointia? Syitä on lukuisia, mutta tässä ne on tiivistetty kolmeen pääteemaan.

Lue lisää...

Blink Helsingistä HubSpotin Silver Agency Partner

Meillä on ilo ilmoittaa, että olemme HubSpotin hopeatason kumppani! Kiitos merkkipaalun saavuttamisesta kuuluu erityisesti asiakkaillemme. 

Hubspot on johtava inbound-markkinoinnin ja markkinointiautomaation alusta, jonka avulla on mahdollista markkinoida, myydä ja rakentaa kasvua dataohjautuvasti. Silver-tason saavuttaminen osoittaa, että olemme onnistuneet auttamaan asiakkaitamme hyödyntämään HubSpotia tuloksellisemman myynnin ja markkinoinnin tekemisessä. Lisäksi se osoittaa, että tiimimme on käynyt läpi HubSpotin kumppanuusohjelman mukaisesti koulutuksia ja sparraussessioita sekä suorittanut partner-sertifikaatin. 

Lue lisää...

Inbound-markkinointi on tiimipeliä - miksi aina ei kannata rekrytoida omaa henkilöä?

kuvitus_kirjeeseen-1

Jos olet harkitsemassa inbound-markkinoinnin tekijää yritykseesi, kannattaa lukea juttu loppuun. Ja vaikket olisi, kannattaa lukea jotta ymmärrät paremmin resurssitarpeen mitä tarvitaan tuloksellisen inbound-markkinoinnin tekemiseen.

Lue lisää...

Ostajapersoonat auttavat keskittymään olennaiseen

ostajapersoonat_kuvitus_blink

Onnistuneen markkinoinnin ja myynnin kannalta olennaisin edellytys on tuntea ostajapersoonat perusteellisesti. Monilla yrityksillä on kokemuksen myötä tullut paljon tietotaitoa asiakkaista, mutta tiedon dokumentointi ja jakaminen esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin välillä usein ontuu.

Lue lisää...

Inbound-markkinoinnin aloittaminen - näillä askelilla vauhtiin

kuvituspohja_blancvo7

Inbound-markkinoinnin aloittaminen saattaa tuntua vaikealta: aihepiiri vilisee erilaisia termejä, palvelujen ostaminen on vaikeaa, tuloksista ei ole tietoa ja metodologia vaikuttaa laaja-alaisesti yrityksen myyntiin ja markkinointiin. Olisiko helpompi vain pitäytyä vanhassa eikä keikuttaa laivaa?


Lue lisää...

Liidien hankinta B2B-markkinoijien suurimpana haasteena

shutterstock_88536592-518032-edited.jpg

HubSpotin vuonna 2016 tekemän tutkimuksen mukaan liikenteen ja liidien hankinta on markkinoijien suurin haaste kaikilla markkina-alueilla maailmassa. Tutkimukseen oli vastannut 4 500 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista pääosin B2B-yrityksistä, 136 maasta. Seuraavassa on mielestäni kolme merkittävintä syytä haasteelle ja ajatuksia niiden selättämisestä.

 

Lue lisää...