8 vinkkiä erottuvan brändin rakentamiseen

kuvitus_blogi_8vinkkia

Brändi on mielikuvien luomista ja tunteiden herättämistä, mutta useimmiten sen tärkeimpiä tehtäviä ovat kuitenkin myynnin kasvattaminen ja asiakasuskollisuuden lisääminen. Brändi viestii yrityksesi arvoja yhtä lailla sisäisesti yrityksen työntekijöille, kun ulospäin nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille. Jotta brändin rakentaminen voi onnistua, se vaatii myös kuluttajien mieltymysten ymmärrystä. Kun brändin kaikki osa-alueet ovat tasapainossa keskenään, brändin vahvistumisen tie on taattu.

Lue lisää...

3 asiaa, jotka voimme oppia Elon Muskilta

valmisblogiin

Sain anopiltani lahjaksi Elon Muskin elämänkerran. Olipas päräyttävä tarina.

Lue lisää...

19 vinkkiä hyvien sisältöjen suunnitteluun

kuvituspohja.png

Sisältömarkkinointi on noussut keskeiseen asemaan osana markkinoinnin keinovalikoimaa. Sisältömarkkinointi tarkoittaa pitkäjänteistä tapaa tuottaa kohdeyleisöä palvelevia sisältöjä. Fokus on markkinoijan sijaan vastaanottajassa ja vastaanottajan tarpeissa ja toiveissa. Tässä 19 nopeaa vinkkiä hyvien sisältöjen suunnitteluun.

 

Lue lisää...

Hakukoneoptimointi - 9 vinkkiä löydettävyyden parantamiseen

Hakukoneoptimointi on yksi keskeisiä asioita inbound-markkinoinnin onnistumisessa. Ilman suunnitelmallista ja systemaattista hakukoneoptimointia saattavat sisältöön panostetut eurot valua hukkaan. Kohderyhmän tunteminen on koko sisällöntuotannon ja siten myös hakukoneoptimoinnin lähtökohtia. 

Lue lisää...

SLUSH 17 Kolme asiaa, jotka markkinoijan kannattaa ottaa mukaan Slushista

Tämän vuoden Slush-kasvuyritystapahtuma Helsingin Messukeskuksessa oli jälleen suurempi kuin koskaan aiemmin (n. 20 000 kävijää). Itse olin viimeksi Slushissa Kaapelitehtaalla vuonna 2012, jolloin se oli vielä verrattain pieni tapahtuma (n. 3 500 kävijää). Olikin mielenkiintoista nähdä, miten tapahtuman järjestelyt ja sisältö ovat kehittyneet siitä. Järjestelyt olivat suuremmilta osin hoidettu erittäin hyvin ja työntekijöitä oli miehitetty hyvin tehtäviin. Sisältö oli luonnollisesti monipuolistunut ja eri teemaisia puheita oli lukuisia koko ajan käynnissä. Ainut isompi miinus oli, että joiltakin osin kävijämäärä alkaa olemaan sellainen, ettei tilat enää riitä tai tilaratkaisut pitäisi tehdä toisella tavalla. Yhtä puhetta en päässyt seuraamaan lainkaan koska se oli täyteen ammuttu. 

Lue lisää...

SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Zoanin Miikka Rosendahl

Black_RGB_ForDigitalUse.png

Blinkin Slush17 -haastattelussa Zoanin Miikka Rosendahl kertoo 3D-mallinnuksen uusista tuulista, käyttötarkoituksista eri toimialoilla.

Lue lisää...

SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Mikael Thuneberg, Supermetrics

Black_RGB_ForDigitalUse.png

Mikael Thuneberg CEO & Founder, Supermetrics. Mikael kertoo miten mainostoimisto tai asiakasyritys voi käyttää palvelua yhdistämään monikanavamarkkinoinnin tulokset yhteen paikkaan raportoitavaksi ja muokattavaksi.

Lue lisää...

SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Pasi Huovinen, Taloustutkimus Oy

Black_RGB_ForDigitalUse.png

Slush 17 -haastattelussa Taloustutkimuksen Director of Research and Development Pasi Huovinen. Pasi kertoo mitä hän etsii ja odottaa tämän vuoden tapahtumalta.

Lue lisää...

SLUSH 17 BLINK-haastattelussa Aki Snellman, Leiki Oy

Black_RGB_ForDigitalUse.png

Blink Helsingin Samuli Salokangas kävi 29.11.2017 Slushissa ja haastatteli mielenkiintoisia henkilöitä, yrityksiä ja esiintyjiä.

Lue lisää...

Kuinka saada verkkopalvelu myymään?

 

Perinteinen kehitysprojekti ja moderni Growth driven design -malli

Tapaan työssäni paljon verkkopalvelun kehityksestä vastaavia markkinoinnin ja myynnin ihmisiä. Toimialasta riippumatta törmään usein tilanteeseen, jossa iso osa organisaatiota kipuilee verkkosivuston ja siihen liittyvien uudistuspaineiden kanssa. Olemassa oleva sivusto ei tuo liidejä eikä tue myyntiä, kuten oli toivottu. On selkeä tarve sivuston uudistamiselle, mutta hanke tuntuu raskaalta ja kalliilta. Edellisellä kerralla hanke on niellyt resurssit pitkäksi aikaa ja lamauttanut monelta osin muun tekemisen usean kuukauden ajaksi.

Lue lisää...

Inbound-markkinoinnin työkalut - millä sitä tehdään?

Inbound-markkinointia voi tarkastella kolmesta eri näkökulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Työkalujen tehtävänä on luoda yritykselle liikennettä ja liidejä sekä viedä liidejä kohti ostopäätöstä. Tässä tiivistettynä inbound-markkinoinnin tärkeimmät työkalut HubSpotissa.

Lue lisää...

Learning by fucking up

Ajatuksia INBOUND17- ja Nordic Business Forum -tapahtumista

Lue lisää...

Inbound-markkinointi metodologiana - miten sitä tehdään?

funnel2.gif

Inbound-markkinointia voidaan lähestyä kolmesta eri kulmasta: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten) ja työkaluina (mitä?). Tässä paneudutaan näistä toiseen, eli siihen miten inboundia tehdään.

Lue lisää...

Mainostoimiston arki projektiassistentin silmin

Olen Sissi ja olen viettänyt tämän kesän Blink Helsingillä projektiassistenttina. Opiskelen kauppatieteitä viimeistä vuotta Strathclyden yliopistossa Glasgow’ssa, Skotlannissa ja pääaineenani luenkin markkinointia. Ajattelin että voisin kertoa kokemuksistani kuluneelta kesältä, ja kertoa mainostoimiston arjesta, ehkä hieman erilaisesta näkökulmasta!

Lue lisää...

Facebook lead ads yhdistettynä HubSpotiin - uusi tehokas keino liidien luontiin

hubspot_fb_small.gif

Facebook on ylivoimaisesti suosituin sosiaalisen median kanava maailmassa. Yhä suurempi osa ihmisten ajasta kuluu siellä, keskimäärin 50 minuuttia päivästä käyttäjää kohden. Tämä on huima aika ottaen huomioon ihmisen keskimääräisen valveillaoloajan. Ainoastaan televisio ja elokuvat vievät suuremman osan päivästä, esimerkiksi Yhdysvalloissa keskimäärin 2,8 tuntia päivästä. Kaikki muut yksittäiset aktiviteetit jäävät ajassa kauas taakse.

Lue lisää...

Inbound-markkinoinnin filosofia - miksi tehdä sitä?

Inbound-markkinoinnin voi käsittää kolmella eri tavalla: filosofiana (miksi?), metodologiana (miten?) ja työkaluina (mitä?). Tässä pureudutaan ensimmäiseen eli miksi yrityksen kannattaisi ylipäätään tehdä inbound-markkinointia? Syitä on lukuisia, mutta tässä ne on tiivistetty kolmeen pääteemaan.

Lue lisää...

Blink Helsingistä HubSpotin Silver Agency Partner

Meillä on ilo ilmoittaa, että olemme HubSpotin hopeatason kumppani! Kiitos merkkipaalun saavuttamisesta kuuluu erityisesti asiakkaillemme. 

Hubspot on johtava inbound-markkinoinnin ja markkinointiautomaation alusta, jonka avulla on mahdollista markkinoida, myydä ja rakentaa kasvua dataohjautuvasti. Silver-tason saavuttaminen osoittaa, että olemme onnistuneet auttamaan asiakkaitamme hyödyntämään HubSpotia tuloksellisemman myynnin ja markkinoinnin tekemisessä. Lisäksi se osoittaa, että tiimimme on käynyt läpi HubSpotin kumppanuusohjelman mukaisesti koulutuksia ja sparraussessioita sekä suorittanut partner-sertifikaatin. 

Lue lisää...

Mitä tapahtuu viestinnälle? 3 trendiä, jotka sinun tulisi tietää

Viestinnän tehtävä on tukea  ja vahvistaa brändistrategian toteutumista yrityksessä. Nykymaailmassa, jossa  yksi suurimmista  muutoksen ajureista on sosiaalisen median nousu vallankahvaan, myös viestinnän on ollut pakko etsiä uudenlaisia toimintatapoja.  Ketteryydestä on tullut viestinnän elinehto.  Jatkuva oppiminen, kehittyminen ja maailman mukana kasvaminen ovat välttämättömiä, jotta brändi voi säilyä relevanttina. 

Lue lisää...

Ajatuksia 5 tähden asiakaskokemuksesta

Kävin tapahtumahotelli Huoneessa 8.8.2017, 5 tähden asiakaskokemus -kirjan julkistamistilaisuudessa. Luin kirjan ja kerron seuraavassa omia ja parin asiantuntijan ajatuksia aiheesta. Kirja itsessään on kompakti ja helposti lähestyttävä perusteos kaikista asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä. Se toimii hyvänä muistilistana varsinkin asiakasrajapinnassa toimivien yritysten palveluja ja myyntiä kehittäville henkilöille ja johdolle. 

Lue lisää...

Esittelyssä: Top-3 markkinoinnin automaatiotyökalut Suomessa

blogi_vertailu_kuva.png

Viimeisten muutaman vuoden aikana markkinoinnin automaatiotyökalujen käyttö on kasvanut huimasti Suomessa. Kovasta kasvusta huolimatta, alle 1 000 yritystä Suomessa käyttää kyseisiä teknologioita. Tämä on kuitenkin vielä melko pieni määrä kun verrataan esimerkiksi CRM:ää käyttävien yritysten määrään (vaikkei tästä dataa löydykään).

Lue lisää...