Blogi

Facebook lead ads yhdistettynä HubSpotiin - uusi tehokas keino liidien luontiin

hubspot dataohjautuva markkinointi

Kimmo Saarinen

Facebook lead adsin avulla voidaan kerätä liidejä suoraan Facebookissa. Uuden integraation avulla liidit uivat suoraan HubSpotin liidikantaan. Lue lisää täältä!

shutterstock_197538215-398188-edited

Facebook on ylivoimaisesti suosituin sosiaalisen median kanava maailmassa. Yhä suurempi osa ihmisten ajasta kuluu siellä, keskimäärin 50 minuuttia päivästä käyttäjää kohden. Tämä on huima aika ottaen huomioon ihmisen keskimääräisen valveillaoloajan. Ainoastaan televisio ja elokuvat vievät suuremman osan päivästä, esimerkiksi Yhdysvalloissa keskimäärin 2,8 tuntia päivästä. Kaikki muut yksittäiset aktiviteetit jäävät ajassa kauas taakse.

80 % Facebookin käytöstä tapahtuu nykyään mobiililaitteilla, mikä asettaa markkinoijille haasteita esimerkiksi liidien luomiseen. Lomakkeet sivustolla eivät konvertoi niin hyvin liidejä mobiililaitteilla kuin pöytäkoneilla. Tähän haasteeseen Facebookin lead ads on loistava ratkaisu, jonka avulla pystytään tehokkaammin keräämään liidejä suoraan Facebookissa lomakkeen avulla.

Integraation avulla liidit suoraan HubSpotiin


Uuden HubSpotin ja Facebookin välisen integraation avulla nämä liidit siirtyvät suoraan HubSpotin liidikantaan, mikä mahdollistaa automaattiset jatkotoimenpiteet. Mikä parasta, integraatio on ilmainen kaikille HubSpotin käyttäjille! 
Tämän jälkeen liidejä voidaan hoivata ostoprosessissa eteenpäin kuten muitakin yrityksen liidejä. Liideille voidaan luoda automatisoituja viestiketjuja sen mukaan, mistä he ovat olleet kiinnostuneet. 

Käytännön sovellutuksia lead ads:ille löytyy paljon: voidaan esimerkiksi kerätä uutiskirjeen tilaajia, tapahtumaan osallistujia ja tarjouspyyntöjä. Facebookin kehittyneen algoritmin avulla mainonta voidaan kohdentaa juuri oikealle kohderyhmälle. Lisäksi lead ads tekee lomakkeen täytöstä Facebookissa helppoa, sillä se täyttää lomakkeen automaattisesti käyttäjän mukaan. Tämä parantaa lomakkeen konversiota, kun ihmisen ei tarvitse itse näpytellä tietojaan.

HubSpot kehittää jatkuvasti uusia integraatiomahdollisuuksia muihin sovelluksiin, mitkä tehostavat markkinointia ja myyntiä sekä parantavat toimenpiteiden mitattavuutta. Facebook lead ads -integraatio on yksi osoitus tästä ja erinomainen lisä HubSpot-käyttäjien työkalupakkiin.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan miten yrityksenne voisi hyötyä HubSpotista!

Lähteet:
https://www.facebook.com/business/a/lead-ads
https://www.hubspot.com/product-updates/lead-ads-integration
https://www.nytimes.com/2016/05/06/business/facebook-bends-the-rules-of-audience-engagement-to-its-advantage.html?_r=0


 

Author avatar
Kimmo Saarinen

Kimmo on analyyttinen ja tavoitekeskeinen strateginen suunnittelija. Hänen erikoisalaansa ovat inbound-markkinointi, markkinoinnin automaatio sekä tulosten mittaaminen ja analysointi.

Katso myös

Journey Based Advertising - HubSpot - Blink Helsinki

HubSpotin uutuusominaisuus: sekvensoitu somemainonta

Peike Korvenmaa 4 minuuttia luettavaa
Lue
Juska

Työharjoittelun kautta tekniseksi suunnittelijaksi

Terhi Bergius Minuutti luettavaa
Lue

HubSpotin kontaktiuudistus laskee lisenssihintoja osalla asiakkaista

Kimmo Saarinen 2 minuuttia luettavaa
Lue
TUTUSTU HUBSPOT-PALVELUIHIMME

Lue kuinka voit rakentaa asiakaslähtöiset verkkosivut sekä tehostaa markkinointia, myyntiä ja asiakaspalvelua.

TUTUSTU

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN.
OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Antti Tolonen antti@blinkhelsinki.fi puh. +358 207792100

OTA YHTEYTTÄ VARAA AIKA