Kuinka älyteknologiatuotteesta ja -palvelusta tehtiin helposti ostettavia
Syksyllä 2022 sähkön hinta nousi nopeasti ja sähköä säästävien ratkaisujen kysyntä kasvoi räjähdysmäisesti. Lämmityksen sähkönkulutusta ja pörssisähkön hintaa optimoivia tuotteita valmistava Themo tarvitsi B2B- ja B2C-markkinoinnille ja myynnin nopealle kasvulle tukevan ja skaalautuvan perustan.
Strateginen kumppanuus kasvun moottorina
Kasvuyhtiön kannattaa harkita miten markkinointia, myyntiä ja asiakaspalvelua kehitetään. Themo valitsi strategisen kumppanin, joka ymmärtää yritystä kokonaisvaltaisesti ja jonka kanssa on helppo päättää mihin asioihin milloinkin kannattaa panostaa. Yhden kumppanin kanssa kokonaisuus pysyy hallittuna ja yhteistyö on joustavaa.
Themo rakensi kanssamme vahvan perustan B2B- ja B2C-myynnin nopealle kasvulle. Katso video!
Markkinan auetessa tarvittiin nopeasti oikeita liikkeitä
Themon markkinointiviestintä kaipasi kohdistamista ja selkeyttämistä, jotta sekä tuotteen että palvelun ostaminen olisi mahdollisimman helppoa. Kuluttajille sopivaa Themo Älytermostaattia ja kiinteistöyhtiöille kehitettyä Themo Energiansäästöpalvelua ei oltu yhteistyön alkaessa vielä markkinoitu. Molemmat piti saada ketterästi oikeiden kohderyhmien hankintalistalle.
Selkeytimme Themon visuaalista ilmettä mm. tuomalla mukaan hillittyä liikettä, ikoneja ja infografiikkaa.
Uusi slogan Rethinking electric heating kuvaa Themon missiota.
Asiakaslupaus Säästä sähkölämmityksen kuluja helposti ja heti konkretisoi Themon tarjoaman hyödyn sekä kuluttajille että kiinteistöyhtiöille.
2. HubSpotin käyttöönotto tehostaa toimintaa ja yhtenäistää toimintatapoja
Themo aloitti HubSpotin hyödyntämisen ottamalla käyttöön Marketing, Sales ja Service Hubit sekä verkkosivualusta CMS Hubin. Näin kontaktien matkaa voidaan ohjata, automatisoida ja seurata kiinnostuneesta kontaktista liidiksi ja asiakkaaksi, eikä matka lopu siihen: myös asiakaspalvelun tiketöinti ja asiakkaiden aktivointi lisäostoihin hoituu HubSpotissa.
Suurin hyöty HubSpotista on ollut myyntiprosessin selkeyttäminen ja suoraviivaistaminen. Tämä tehostaa toimintaa, koska kaikki asiakastieto on samassa järjestelmässä, jossa muukin operointi tapahtuu.
3. Verkkosivuston uudistaminen kohderyhmiä ajatellen
Yhteistyön alkaessa Themon brändi ja verkkosivusto oli keskittynyt kuluttajille suunnattuun Themo Älytermostaattiin. Suurimmat kasvutavoitteet liittyivät kuitenkin kiinteistöyhtiöille suunnattuun Themo Energiansäästöpalveluun. Kehitteillä oli myös uusi kuluttajatuote Themo DIN.
Toteutimme uuden sivuston ketterästi HubSpot CMS-alustalle: samalla uudistimme rakennetta, ilmettä ja sisältöjä ostajapersoonia ajatellen. Kuluttajien verkkokaupan siirsimme Shopify-alustalle, joka on integroitu HubSpotin kanssa.
Googlemainonnan tulokset ovat erinomaiset
-
1 näyttökertaa
-
1 % klikkiprosentti
-
1 € klikin hinta
Myös Facebook-mainonta on toiminut keskivertoa paremmin. Saavutimme yli 600.000 näyttökertaa, klikkiprosentti peräti 3,43 ja klikin hinta vain 0,19 €.
B2C-mainonta:
- B2C-mainonnassa Facebookissa CPC on yleensä hieman alhaisempi kuin B2B-mainonnassa. Keskimääräinen CPC voi olla Pohjoismaissa noin 0,5–1,0 euroa per klikkaus. Tämä johtuu osittain siitä, että B2C-sektorilla kohdeyleisö on yleensä laajempi, ja mainokset keskittyvät usein kuluttajatuotteisiin tai palveluihin, jotka saavat korkeamman klikkausmäärän mutta mahdollisesti matalammalla klikkauksen hinnalla (ADCostly) (Databox).
- B2B-mainonnassa CPC on yleensä korkeampi, sillä kohderyhmä on spesifimpi ja kilpailu on kovempaa. Tämä näkyy korkeampina klikkauksen hintoina, jotka voivat olla keskimäärin 1,0–2,5 euroa per klikkaus Pohjoismaissa. B2B-mainonnassa kustannukset per klikkaus voivat olla suurempia, koska yritykset pyrkivät tavoittamaan tarkkaan määriteltyjä ammattiryhmiä tai päätöksentekijöitä, mikä nostaa klikkausten hintaa (WordStream) (WordStream).
Mitä Themo tekee?
Kasvuyhtiö Themo mahdollistaa kaikille edullisemman ja puhtaamman sähkön käytön. Älyteknologiaa hyödyntävät tuotteet ja palvelu pienentävät lämmityksen sähkönkulutusta olennaisesti – asumisen mukavuudesta tinkimättä. Markkinoilla ei ole täysin vastaavia tuotteita eikä palvelua.
Themo haluaa, että ihmiset ympäri maailman voivat vähentää sähkönkulutustaan helposti ja nopeasti – asumisen mukavuudesta tinkimättä. Themon lämmityksen sähkönkulutusta ja Spot-hintaa optimoivat tuotteet ja palvelut tekevät rahaa ja ympäristöä säästäviä päätöksiä heidän puolestaan.
Ota yhteyttä tai varaa aika kalenteristani!
Katso myös
-
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- Digimarkkinointi
- Inbound-markkinointi
Kirkkaampi brändi, enemmän asiakkaita
-
- Verkkosivustoprojektit
- HubSpot
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- GUI design
- Inbound-markkinointi
- Some
Kuinka kasvattaa liidien määrä +260% ?
-
- Verkkosivustoprojektit
- Brändiuudistus
- GUI design
- Digimarkkinointi
Brändi todeksi tekojen kautta