Case

Digia - Brändin kirkastaminen

 

Digia on ohjelmisto- ja palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan uudistumaan verkottuvassa maailmassa. Digiarvoa 2019 -kilpailussa haettiin aitoa arvoa tuottavaa ideaa, konseptia tai hanketta, joka auttaa rakentamaan Suomen digitaalista tulevaisuutta. Voittava idea saa 100 000 euron arvosta Digian työtä, kuten palvelumuotoilua, ohjelmistosuunnittelua- ja kehitystä tai projektinhallintaa.

 

Lähtökohta

Digia lupaa rakentaa asiakkaidensa kanssa maailmaa, jossa digitaalisuus toimii ja tuntuu. Monilla toimialoilla toimiminen ja monipuolinen tarjoama tekevät viestimisestä kaikkea muuta kuin helppoa. Sisäisesti tuoreeltaan valmistunut brändityö oli löytänyt jo luontaisen paikkansa, mutta ulkoisen viestinnän kiteyttämiseen kaivattiin apukäsiä. Brändin ytimen viestimiseen käytännön tasolla kaivattiin lisäpontta, jotta ei sorruttaisi pelkästään viljelemään komeita sanoja. Lupaus, toimii ja tuntuu, oli tehtävä siis näkyväksi.

Toteutus

Blinkin ja Digian yhteisissä workshopeissa hahmoteltiin tarkoituksenmukaista lähestymistapaa eri metodien kautta.Yhdessä onnistuimmekin priorisoimaan viestit tarkoituksenmukaiseksi hierarkiaksi. Luovan suunnittelun kautta Digian asiakkailleen tarjoama arvo kiteytyi Digiarvoksi. Koska hyvä brändi käyttäytyy, eikä ainoastaan väitä, ideoimme uuden brändiajattelun jalkauttamiseksi Digiarvoa-kilpailun, jonka myötä asiakaslupaus lunastui ja tuli todeksi. Digiarvoa 2019 -kilpailussa haettiin konkreettista arvoa tuottavaa ideaa, konseptia tai hanketta, joka auttaa rakentamaan Suomen digitaalista tulevaisuutta ja löytää tapoja parantaa digitaalista kilpailukykyä. Kilpailuun osallistui lähes 100 ideaa vajaan kahden kuukauden aikana. Voittava idea, SPR:n Kukaan ei jää yksin -palvelu saa 100 000 euron arvosta Digian työtä, kuten palvelumuotoilua, ohjelmistosuunnittelua- ja kehitystä tai projektinhallintaa.


Toteutimme Digialle:

  • Digiarvoa 2019 -konseptin brändin kiteyttämiseksi ja konkreettiseksi jalkautukseksi
  • Digiarvoa 2019 -kilpailuidean
  • Konseptin visuaalisen ilmeen
  • Digiarvoa.fi -verkkosivuston
  • Digiarvoa-lanseerausvideot (2 kpl) 
  • Lanseerauksen (digi- ja printtimainonta)
  • Brändin kuvamaailman

 

Digiarvoa-konseptin merkitys

Digiarvoa-konsepti ei ollut kuitenkaan ilmeinen teema, vaikka se luontevalta Digialle tuntuikin. Digiarvoa 2019 -kisasta tuli vuoden tärkein markkinointiponnistus. 

"Halusimme löytää herättävän tavan viestiä ja nostaa Digian digitaalisuuden arvojohtajaksi. Eikä ihan vähäinen tavoite ollut suomalaisen itsetunnon parantaminen, mitä digiosaamiseen tulee. Samalla halusimme nostaa itsemme suurimpien suomalaisten yritysten valintalistalle. Digiarvoa-kisa on tuonut rutkasti huomioarvoa ja nostanut tunnettuuttamme", toteaa Digian Asiakaskokemus-, markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Puntari.

Asiakkaamme kertoo:
"Blinkiltä tullut digiarvoa-teema sai aikaan innostusta ihan ylintä johtoa myöten. Sen alle solahtavat myös saumatta tekemisemme kolme kulmakiveä – ekosysteemit, datan hyödyntäminen ja asiakaskokemus. Teemaan tiivistyy myös hyvin se, että haluamme olla tuottamassa aitoa arvoa ja jättää turhasta pöhisemisen vähemmälle."
 
- Anne Puntari, Asiakaskokemus-, markkinointi- ja viestintäjohtaja
DIGIA OYJ

Digia on yli 1200 ammattilaisen ohjelmisto- ja palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan uudistumaan verkottuvassa maailmassa.
Blink Helsinki on ylpeä panoksestaan digiarvon luomisessa.

 

TAKAISIN REFERENSSIT-SIVULLE