Ohita navigaatio

Digia kirkasti brändiään tekojen kautta

Blinkiltä tullut digiarvoa-teema sai aikaan innostusta ihan ylintä johtoa myöten. Sen alle solahtavat myös saumatta tekemisemme kolme kulmakiveä – ekosysteemit, datan hyödyntäminen ja asiakaskokemus. Teemaan tiivistyy myös hyvin se, että haluamme olla tuottamassa aitoa arvoa ja jättää turhasta pöhisemisen vähemmälle.

Anne Puntari Asiakaskokemus-, markkinointi- ja viestintäjohtaja, DIGIA OYJ

Lähtökohta

Digia lupaa rakentaa asiakkaidensa kanssa maailmaa, jossa digitaalisuus toimii ja tuntuu. Monilla toimialoilla toimiminen ja monipuolinen tarjoama tekevät viestimisestä kaikkea muuta kuin helppoa. Sisäisesti tuoreeltaan valmistunut brändityö oli löytänyt jo luontaisen paikkansa, mutta ulkoisen viestinnän kiteyttämiseen kaivattiin apukäsiä. Brändin ytimen viestimiseen käytännön tasolla kaivattiin lisäpontta, jotta ei sorruttaisi pelkästään viljelemään komeita sanoja. Lupaus, toimii ja tuntuu, oli tehtävä siis näkyväksi.

Toteutus

Blinkin ja Digian yhteisissä workshopeissa hahmoteltiin tarkoituksenmukaista lähestymistapaa eri metodien kautta.Yhdessä onnistuimmekin priorisoimaan viestit tarkoituksenmukaiseksi hierarkiaksi. Luovan suunnittelun kautta Digian asiakkailleen tarjoama arvo kiteytyi Digiarvoksi. Koska hyvä brändi käyttäytyy, eikä ainoastaan väitä, ideoimme uuden brändiajattelun jalkauttamiseksi Digiarvoa-kilpailun, jonka myötä asiakaslupaus lunastui ja tuli todeksi. Digiarvoa 2019 -kilpailussa haettiin konkreettista arvoa tuottavaa ideaa, konseptia tai hanketta, joka auttaa rakentamaan Suomen digitaalista tulevaisuutta ja löytää tapoja parantaa digitaalista kilpailukykyä. Kilpailuun osallistui lähes 100 ideaa vajaan kahden kuukauden aikana. Voittava idea, SPR:n Kukaan ei jää yksin -palvelu saa 100 000 euron arvosta Digian työtä, kuten palvelumuotoilua, ohjelmistosuunnittelua- ja kehitystä tai projektinhallintaa.

 

digia_kuva02
digia_kuva04
digia_kuva01
digia_kuva03

Toteutimme Digialle

  • Digiarvoa 2019 -konseptin brändin kiteyttämiseksi ja konkreettiseksi jalkautukseksi

  • Digiarvoa 2019 -kilpailuidean

  • Konseptin visuaalisen ilmeen

  • Digiarvoa.fi -verkkosivuston

  • Digiarvoa-lanseerausvideot (2 kpl) 

  • Lanseerauksen (digi- ja printtimainonta)

  • Brändin kuvamaailman

clogo8

 

Digia on ohjelmisto- ja palveluyritys, joka yhdistää teknologian mahdollisuudet ja ihmisten kyvykkyydet älykkäämmän liiketoiminnan ja yhteiskunnan sekä kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi. Digian tehtävä on pitää asiakkaansa digievoluution kärjessä.

Katso myös

  • Kuuloverkko

    Kirkkaampi brändi, enemmän asiakkaita

    Kuuloverkko alentaa kuulosta huolehtimisen kynnystä tarjoamalla tietoa ja myötäelävää tukea. Yhteistyö rakentaa Kuuloverkon brändiä ja tuo sille uusia asiakkaita.
  • Suur-Savon Sähkö

    Kaukolämpö brändättiin Lempeäksi

    Brändäysprojektissa kirkastettiin mielikuvaa, sitoutettiin asiakkaita ja selkitytettiin kokokonaistarjoomaa myös sisäisesti.
  • Nordtreat

    Lisää voimaa kansainväliseen kasvuun

    Uusi markkinointikonsepti kiteytti yrityksen tarinan. Inbound- ja digimarkkinoinnilla kasvatetaan liikennettä ja kerätään liidejä kansainvälisesti.
Apua brändin kirkastamiseen?

Ota yhteyttä tai varaa aika kalenteristani!

Antti Tolonen Toimitusjohtaja antti@blinkhelsinki.fi 050 348 0347