Kansainvälistä kasvua uudella markkinointikonseptilla
Nordtreat halusi vauhdittaa kansainvälistä kasvuaan palosuojattujen puurakentamisen tuotteiden markkinoilla. Uusi markkinointikonsepti kiteyttää yrityksen tuotteiden ja toiminnan luonteen. Inbound-markkinointi ja sitä tukeva digitaalinen mainonta keräävät liikennettä ja liidejä tarjoamalla eri kohderyhmille sopivaa ja lokalisoitua tietoa puun palosuojauksesta.
Tulokset

-
+ 0 % Orgaanisen liikenteen kasvu
-
+ 0 % Verkkosivuilla vierailun kesto
-
+ 0 % Verkkoliidien määrä
Lähtökohta
Suomalainen kemian alan yritys Nordtreat edistää kestävän kehityksen mukaista puurakentamista myrkyttömän palosuojauksen avulla. Yrityksen kehittämät palonsuoja-aineet ovat kestäviä, myrkyttömiä ja kattavasti testattuja. Kirkkaina tai kuultavina ne suojaavat puupinnat luonnollisen materiaalin ulkonäköä kunnioittaen.
Rakennuksia koskevat palosuojausmääräykset kehittyvät jatkuvasti, ja markkinoilla on monenlaisia palonsuoja-aineita. Arkkitehdit, rakennusurakoitsijat ja rakennuttajat tarvitsevat ajan tasalla olevaa tietoa palosuojausta koskevien päätöstensä tueksi. Puurakentamisen kasvaessa valmiiksi palosuojattujen puutuotteiden kysyntä lisääntyy, joten myös tuotteiden teolliset valmistajat tarvitsevat toimivia ja kustannustehokkaita ratkaisuja.
Nordtreatin kattavasti testatut tuotteet, sertifioitu toiminta ja puun palosuojauksen syvällinen ymmärtäminen kaipasivat arvojensa mukaista ilmettä, kansainvälisille markkinoille sopivaa viestintää sekä tehokkaan tavan kerätä ja lämmittää liidejä.
Toteutus
Nordtreatin erottuminen pohjautuu perusteelliseen tuotekehitykseen ja testaukseen, ainutlaatuiseen myrkyttömään tuotteeseen, asiantuntevaan tekniseen tukeen sekä puun kauniin ja luonnollisen ulkonäön säilyttämiseen. Kirkas tai kuultava palonsuoja-aine mahdollistaa näyttävien puupintojen turvallisen käytön rakennusten sisä- ja ulkoverhouksissa.
Aluksi määriteltiin ostajapersoonat ja ostopolut. Ensimmäisten kieliversioiden julkaisemisen jälkeen aloitettiin säännöllinen sisällöntuotanto ja kohdistettu mainonta. Mobiilioptimoitu verkkosivusto toteutettiin HubSpot-alustalle, joka mahdollistaa mm. lokalisoitavien sisältöjen, sosiaalisen median päivitysten ja uutiskirjeiden tehokkaan julkaisemisen sekä markkinoinnin automaation ja CRM-järjestelmän hyödyntämisen.
- "Transparent by nature" ja sen visuaalinen esitystapa kiteyttävät Nordtreatin ihmisiä ja luontoa kunnioittavan tarinan
- Markkinointikonsepti konkretisoituu uusilla kansainvälisillä verkkosivuilla, jotka on suunniteltu palvelemaan määriteltyjä ostajapersoonia
- Verkkosivujen, blogitekstien ja ladattavien materiaalien sisällöt vastaavat eri kohderyhmien kysymyksiin ja aktivoivat heitä ottamaan yhteyttä
- Verkkosivujen liikennettä vauhditetaan kohdistetulla hakukone- ja somemainonnalla
- Uutta sisältöä tuotetaan ja lokalisoidaan vuosikolmanneksittain tehtävän suunnitelman mukaan
Haluamme edistää kestävän kehityksen mukaista puurakentamista ympäri maailman. Nyt meillä on erottuva viesti ja vahva asiakaslähtöinen verkkoläsnäolo, joka on jo lyhyessä ajassa alkanut tuottaa uutta kysyntää ja liidejä.
Nordtreat edistää kestävää puurakentamista kehittämällä ja tuottamalla läpikuultavia, ympäristöystävällisiä palosuoja-aineita puutuotteille.
-
Westpro
Asunnot kaupaksi dataohjattavalla markkinoinnilla
Rakennusliike Westpro uudisti myynti- ja markkinointimallinsa ja saavutti huikeat tulokset dataohjattavan sisältömarkkinoinnin ja markkinointiautomaation avulla. -
Digia
Brändi todeksi tekojen kautta
Digia kirkasti brändiänsä Digiarvoa-kilpailulla, jossa haettiin Suomen digitaalista tulevaisuutta rakentavaa ideaa, konseptia tai hanketta. -
Peikko
Parempaa asiakasymmärrystä, tuloksellisempaa vuoropuhelua
Peikon kanssa luotiin työkalut, joilla pystyy olemaan entistäkin parempi kumppani keskeiselle kohderyhmälle.