Kuinka luodaan markkinoiden paras turnaussivusto?
Blink Helsinki loi HooGee Panda Cup -juniorijalkapalloturnaukselle uuden ilmeen ja uudet verkkosivut vain kolmessa viikossa. Projekti on erinomainen esimerkki ketterästä web-kehitysprojektista laadusta tinkimättä.
Sivusto on rakennettu HubSpot-alustalle. Näin turnausorganisaatio sai käyttöönsä myös kaikki muut HubSpotin älykkäät ominaisuudet CRM- ja viestintätyökaluista aina tikettijärjestelmään saakka.
Responsiivinen verkkosivusto käytettävyyden varmistamiseksi
Sivustoanalytiikan mukaan suurin osa käytöstä tapahtuu mobiililaitteilla. Uusi verkkosivusto suunniteltiinkin "mobiili ensin" -periaatteella. Sivusto on responsiivinen, saavutettava ja helppokäyttöinen käyttäjän laitteesta riippumatta.

Miten rakentaa uusi verkkosivusto vain 3 viikossa?
Huippuammattilaisten ja ketterän kehitysmetodiikan avulla menee projekti kertaheitolla maaliin.
- Strukturoitu design-systeemi tekee projektista ryhdikkään ja ammattimaisen. Se sujuvoittaa siirtymistä työvaiheesta toiseen. Figman avulla voidaan esimerkiksi sivuston sisältörakenteen suunnittelusta (rautalankamallit) jatkaa suoraan graafisen käyttöliittymän määrittelyyn, joka puolestaan kääntyy suoraan teknisen toteutuksen määrittelyiksi. Projekti etenee suoraviivaisesti ja systemaattisesti ilman, että määrityksiä hukkuu sähköposteihin tai post it -lapuille.
- Räätälöitävä HubSpot-kehitysteema mahdollistaa laadukkaan ja luotettavan toteutuksen ketterästi ja tarvittaessa myös nopeasti. Räätälöitävyyden ansiosta ei olla sidoksissa valmistemploihin ja jokainen sivustokomponentti voidaan rakentaa juuri sellaiseksi kuin halutaan. Käyttöliittymälogiikka pysyy yhtenäisenä kautta linjan.


Turvallinen HubSpot-alusta säästää turhaa työtä, vaivaa ja kustannuksia
HubSpot -alustan ansiosta ei tarvitse huolehtia tietoturvaongelmista, plugari-päivityksistä tai yllättävistä ylläpitokustannuksista. Laadukas alusta toimii 24/7 ilman, että kenenkään tarvitsee aktiivisesti valvoa sitä.

HubSpot-alusta poistaa myös monia turnauksen järjestämiseen liittyviä hankaluuksia.
Turnaus järjestetään kaksi kertaa vuodessa. Joka kerta on houkuteltava noin 300-400 joukkuetta mukaan turnaukseen. Aikaisemmin tästä ovat vastanneet eri sarjoista vastaavien ikäryhmäjoukkueiden vapaaehtoiset vanhemmat. Tutuille vastustajille on lähetetty viestejä sähköpostitse, tekstiviestillä ja sosiaalisessa mediassa. Nyt uuden ratkaisun avulla markkinointi voidaan tehdä keskitetysti ja HubSpotin uutiskirjetyökalun ja älykkäiden CRM-listojen avulla.
Tämä helpottaa tekemistä. Näin voidaan esimerkiksi postituslistoilta poistaa automaattisesti ne, jotka ovat jo ilmoittautuneet ja ne, jotka eivät syystä tai toisesta halua saada kutsuja.

HubSpot helpottaa myös ilmoittautumisten hallintaa. Joukkueiden ilmoittautumisia hallinnoitiin aiemmin Google Formsin kautta. Nyt HubSpot Service Hubin tikettijärjestelmän kautta ilmoittautumisten hallinta on yksinkertaisempaa. Kun ilmoittautuja lähettää lomakkeen, vastaanottajalle lähetetään automaattisesti vahvistusviesti. Ja kun kyseinen joukkue hyväksytään sarjaan tai vaihtoehtoisesti asetetaan jonoon (jos sarja on jo täynnä), vastaanottajalle lähtee automaattisesti viesti. Näin kaikki pysyvät ajan tasalla, ilman että se on yksittäisen ihmisen muistamisesta kiinni.
Aktiivisten listojen avulla turnausta voidaan markkinoida juuri niille ihmisille, jotka ovat siitä todennäköisesti kiinnostuneita. CRM kerää tietoa kontakteista, jotka ovat rekisteröityneet tai jotka ovat "myyntiputkessa", mikä helpottaa tulevien turnausten markkinointia. Suuri osa potentiaalisista osallistujista on jo CRM:ssä, eikä niitä tarvitse kaivaa esiin sähköpostien uumenista tai erillisistä muistiinpanoista.
Turnauksen järjestämiseen osallistuu useita kymmeniä vapaaehtoisia vanhempia. Yksi yhtenäinen ratkaisu helpottaa ja keventää koko työryhmään taakkaa, kun markkinointi ja ilmoittautumisten hallinnointi voidaan hoitaa keskitetysti.

Pro bono -hanke, jonka tarkoituksena on mahdollistaa liikuntaharrastus mahdollisimman monelle lapselle
Junioriurheilu perustuu suurelta osin vapaaehtoistyöhön. Resurssit ja työvoima ovat rajalliset. Tästä syystä esimerkiksi jalkapalloseurojen ja -turnausten verkkosivut ovat yleensä heikkolaatuisia "kotisivuja".
Halusimme auttaa Espoossa järjestettävää junioriturnausta, HooGee Panda Cupia, pro bono -työnä. Panda Cupin ansiosta yhä useampi lapsi voi harrastaa ja nauttia urheilusta. Liikunnan, yhteisöllisyyden ja onnistumisen ilosta pääsevät nauttimaan nekin, joilla ei siihen muuten olisi mahdollisuutta.
Turnauksen tuotot lahjoitetaan juniorijoukkueille ja HooGeen Sosiaaliselle rahastolle.

Tilastot

-
+ 1 Osallistuvien joukkueiden määrä
-
+ 1 Turnauksessa pelaavien juniorijalkapalloilijoiden määrä
-
1 päivää hankkeen saattamiseen alusta loppuun