
Ostajapersoonien määritys
Ostajapersoonien määrityksen avulla tunnet asiakkaasi paremmin, tiedät kenelle markkinoit ja miksi, vaikutat kohdeyleisöösi ja luot konkreettista myyntiä.
Lue lisääSuomalaisen teollisuuden tulevaisuus on kiinni kilpailukyvyistä ja osaamisesta. Webinaari herätteli yhteiskunnallista keskustelua, sai teollisuusalan päättäjät tutustumaan yhteistyörobotteihin sekä kasvatti Machine Toolin tunnettuutta.
Järjestimme 7.10.2021 teollisuusalan päättäjille suunnatun virtuaalitapahtuman, jossa pureuduttiin suomalaisen teollisuuden kilpailukyvyn, alan tulevaisuuden näkymiin ja kipukohtiin. Lisäksi tapahtumassa lanseerattiin Machine Toolin uudet TSI-yhteistyörobottisolut.
Päätavoitteena oli kerätä webinaariin teollisuuden päättäjiä ja kasvattaa mielikuvaa Machine Toolista yhteistyörobotiikan markkinajohtajana Suomessa. Samalla halusimme luonnollisesti tavoittaa uusia prospekteja.
Toteutimme webinaarin ja siihen johtavan kampanjan nopeassa aikataulussa – briiffistä h-hetkeen oli vain 5,5 viikkoa. Tästä huolimatta tavoite oli kunnianhimoinen 200 ilmoittautumista.
Kattokonseptiksi syntyi ROBOLOIKKA
Sanaleikissä toisiinsa sulautuvat saumattomasti robotiikka ja teollisuuden kilpailukykyloikka.
Visuaalisena esikuvana oli Michelangelon kuuluisa fresko Aatamin luominen. Ajatus oli vitsikkään pompöösi ja tarjosi jotain tunnistettavaa ja huomiota herättävää. Myös teoksen tulkinta tuki ratkaisua.
Vuonna 1990 nimittäin yhdysvaltalainen lääkäri Frank Meshberger tulkitsi maalauksessa esitettävän ihmisaivoja – Meshberger uskoi maalauksen kuvastavan kuinka Jumala antaa Aatamille älykkyyden.
Me halusimme lahjoittaa älykkyyden suomalaiselle teollisuudelle ja yhteistöroboteille.
Tapahtuman mainonta-aika oli 3 viikkoa – tänä aikana seurasimme ja optimoimme kampanjoita aktiivisesti. Mainonnassa hyödynsimme Machine Toolin omaa uutiskirjerekisteriä sekä sosiaalista mediaa.
Asetettu tavoite täyttyi parissa viikossa aikana, mutta päätimme jatkaa mainontaa tapahtumaan saakka.
Viimeisten päivien aikana saimme vielä 110 uutta ilmoittautumista.
Keräsimme ilmoittautumiset Roboloikka kampanjasivulla. Samalla kysyimme myös mikä yhteistyörobotiikassa eniten kiinnostaa.
Itse tapahtuman toteutimme yhdessä kumppanimme Pioneeri Productionin kanssa.
Jaoimme tapahtuman jälkeen tallenteen sähköpostitse kaikille ilmoittautuneille. Tallenne oli mahdollista tilata myös Machine Toolin verkkosivustolta. Lähetimme kaikille ilmoittautuneille lisäksi myynnin follow-up viestin viikon jälkeen tapahtumasta.
Roboloikka-konsepti osui niin hyvin asian ytimeen, että päätimme hyödyntää sitä viestinnässämme myös jatkossa. Tapahtuman tavoitteetkin ylittyivät selvästi!
Ostajapersoonien määrityksen avulla tunnet asiakkaasi paremmin, tiedät kenelle markkinoit ja miksi, vaikutat kohdeyleisöösi ja luot konkreettista myyntiä.
Lue lisääPanosta brändisi merkityksellisyyteen sekä tuote-, palvelu- ja yritysidentiteetteihin, sillä ne tukevat yrityksesi liiketoimintaa.
Lue lisääSisältöjen suunnitelmallisen tuotannon avulla varmistat, että sisältöresurssit tuottavat haluttuja tuloksia: keräävät uusia kontakteja ja liidejä sekä palvelevat asiakkaita.
Lue lisää