Case

BLC

Blue Lake Communications on nopeasti kasvanut, moderni turva- ja tietotekniikan palveluita tarjoava konserni. Kasvun ja laajenevan tarjoaman myötä BLC:n brändi ja tapa kommunikoida kaipasivat kirkastusta.

blc_ipad
Identiteetti, markkinoinnin konsepti ja palvelumuotoilu

 

Kiteytimme BLC:lle bränditarinan, joka positioi brändin selkeämmin omaan tunnistettavaan lokeroonsa. Tunnistimme keskeisimmät ostajapersoonat ja heidän ostopolkunsa kohtaamispisteineen. Terävöitimme brändin ja kommunikaatiokonseptin palvelemaan määriteltyjä ostajapersoonia. Loimme BLC:lle uudenlaisen, aktiivisemman ja palvelevamman tavan kommunikoida ja käyttäytyä. BLC:n uusi tehtävä on olla opas IT- ja Turva-alan metsiköissä. BLC auttaa ja opastaa asiakkaitaan ICT-maailmassa, joka muuttuu päivä päivältä monimutkaisemmaksi ja vaikeaselkoisemmaksi.

 

Visuaalinen identiteetti

 

Moni alan yritys on kokonaan tai osittain ulkomaisessa omistuksessa. BLC:n visuaalinen identiteetti suunniteltiin vahvasti suomalaisuuden ympärille. Kuvamaailma tukee samaa viestiä ja sitoo luontevasti yhteen ajatuksen suomalaisuudesta ja toisaalta lupauksen siitä, että BLC opastaa asiakkaitaan tieto- ja turvatekniikan haasteissa. Opastamisen ajatus näkyy myös kartoista tutussa topografisessa kuviossa, jota hyödynnetään laajasti eri jalkautuksissa verkkopalveluista esitteisiin ja tuoteoppaisiin.

 

 

 

Palvelumuotoilu

 

Uudistus konkretisoitui ensimmäisenä verkkopalvelun suunnittelussa. Tehtävä oli haastava, sillä konsernilla oli neljä liiketoimintayhtiötä ja jokaisella omat, erilaiset tapansa, taustansa ja verkkopalvelunsa. Workshopit eri yksiköiden johdon ja markkinointi-ihmisten kanssa auttoivat työryhmää tunnistamaan tyypilliset asiakaspersoonat ja olennaisimmat palvelukohtaamiset. Laajan sisältösuunnittelu-, käyttöliittymäkonseptointi- ja betatestausprojektin kautta saimme juostua kasaan ryhdikkään palvelun, joka mahdollistaa markkinointiautomaation, sisältömarkkinoinnin ja modernin digitaalisen viestinnän tekemisen tehokkaasti.

 

Botti

 

Konseptoimme ja toteutimme BLC:lle myös Beltsi-botin, tekoälyä hyödyntävän chatbotin, joka tekee IT- ja turvapalveluiden ostamisesta ennennäkemättömän helppoa ja ajasta riippumatonta. Botti madaltaa yhteydenoton kynnystä, mahdollistaa ostamisen suoraan verkosta ja generoi liidit suoraan CRM:ään. www.blc.fi

 

AI_botti2

 

 

Asiakkaan vastuuhenkilö:
Jussi Rossi

 

"Blink Helsingin proaktiivinen tekeminen ja into kehittää BLC:tä näkyi ja tuntui heti ensimetreiltä. He ymmärsivät heti mitä tarvitsemme. Vedimme useita workshopeja Blinkin johdolla eri yksiköidemme kanssa ja pohdimme asiakkaitamme ja tarjoamaamme. Opas-ajattelu upposi koko henkilökuntaamme, helpotti palveluiden rakentamisessa, liiketoimintamme paketoimisessa ja sen kommunikoimisessa. Uuden verkkosivuston kautta alkoi lähes heti tulla aiempaa enemmän uusia liidejä, tarjouspyyntöjä ja yhteydenottoja."
 
Jussi Rossi
BLC-konsernin markkinointijohtaja

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN. OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Asiakkaat

Piia Holma Kasvujohtaja piia@blinkhelsinki.fi
puh. +358 40 527 8810

Työnhakijat

Antti Tolonen Toimitusjohtaja antti@blinkhelsinki.fi
puh. +358 207792100

TILAA UUTISKIRJE

Jaamme kuukausittain näkemyksiä, vinkkejä ja menestyskeissejä markkinoinnin ammattilaisille.

Google maps image