Kahdeksasta brändistä tuli yksi
Uudestisyntynyt Kerabit näki päivänvalon, kun kahdeksan samassa konsernissa omilla brändeillään toiminutta yritystä yhdistivät markkinointinsa yhden brändin alle. Yritysten tarjoama tuote- ja palvelukokonaisuus on ainutlaatuinen, mutta siitä oli vaikea viestiä asiakkaille ja kokonaisratkaisujen myynti oli haastavaa. Tarvittiin brändiuudistus.
Referenssivideo
"Yhdistämällä markkinointimme yhteisen Kerabit-brändin alle, pystymme kommunikoimaan asiakkaille selkeästi, että kyse on yhdestä kokonaisuudesta ja että pystymme toimittaan sujuvia kokonaishankkeita – esimerkiksi urakoimaan yhtenä pakettina elementtikaton, joka toteutetaan itse valmistamistamme ja Kerabit-tuotteilla vedeneristetyistä puuelementeistä, sekä katolle asennettavan aurinkovoimalan."
Janne Hautala
Liiketoimintajohtaja, Kerabit
Valtakunnallinen lanseeraus
Brändi lanseerattiiin laajasti, koska Kerabit toimii koko Suomessa. Medioina käytettiin radiomainontaa ja sanomalehtimainontaa sekä Kärkimedian sanomalehdissä että rakennusalan päämediassa Rakennuslehdessä. Lisäksi tehtiin mittava digitaalinen mainoskampanja omissa ja maksetuissa kanavissa. Toteutuksissa hyödynnettiin sekä stillkuvia että videota.
Uusi brändi jalkautettiin kaikkeen tekemiseen esitteistä tehdas- ja työmaakyltteihin sekä lomakkeistoon. Kerabitille luotiin myös selkeät graafiset ohjeet.
Kerabit on osa pohjoismaista Nordic Waterproofing konsernia. Se valmistaa bitumikattotuotteita ja kattoelementtejä sekä urakoi kattoja ja julkisivuja, suunnittelee ja toteuttaa aurinkovoimaloita, tekee vaativia lattia- ja laivankansipinnoituksia, teollisuuden pintakäsittelyjä sekä huoltaa kattoja.