Case

Abloy

Abloy lanseerasi uuden ja edullisen älylukon. Lanseerauskampanjan tavoitteena oli saada lapsiperheet ja kodinrakentajat innostumaan täysin uudenlaisesta lukosta. Yale Doorman vietiin kansan pariin, jotta mahdollisimman moni pääsi kokeilemaan lukon käyttöä itse.

Yale Doorman -lanseeraus

 

Yhteistyömme Abloyn kanssa alkoi, kun he pyysivät meitä kehittämään älykkään tavan lanseerata Yale Doorman -lukko Suomessa. Ensimmäiseksi nimesimme tuotteen älylukoksi ja samalla loimme termin koko uudelle lukkokategorialle. Yale Doorman on kokonaan uudenlainen älylukko, jonka etuina ovat elämää helpottavat monipuoliset käyttötavat sekä kilpailijoihin nähden edullinen hinta. Tältä pohjalta lähdimme luomaan lanseerauskampanjaa, jonka jälkeen jokainen kohderyhmään kuuluva tietäisi, että ”Yale Doorman on uuden ajan älylukko”.

lukko_3d

yale_ipad

 

 

 

 

 

 

 

 

Lanseerauksen sydämenä toimi Yale Doormanin pysyväksi ”kodiksi” suunniteltu Älylukko.fi-palvelu. Sen avulla asiakas pääsee itse kokoamaan omaan kotiinsa sopivan Yale Doorman -kokonaisuuden. Valitsimen kantavana ajatuksena oli saada mielenkiintoa herättävät hinnat esiin ja toisaalta tarjota reitti helppoon ostopäätöksen sekä edelleen verkko-ostamiseen.

 

 

 

Muissa jalkautuksissa hyödynnettiin tarkkaan kohdennettuja retargeting-bannereita, hakusanamainontaa, katkotunnisteita sekä yhdessä lukkoliikkeiden kanssa toteutettua koodisuoraa, jotka kaikki ohjasivat tehokkaasti Älylukko.fi-palveluun ja sitä kautta ostotilauksiin.

yale_photo

Yale Doorman lähti lisäksi kiertueelle elokuvateattereihin. Suurten kaupunkien leffa-auloissa tavoitettiin tehokkaasti lapsiperheet: Niin lapset kuin heidän vanhempansakin. Promon ideana oli saada mahdollisimman moni kokeilemaan itse älylukkoa ja sitä kautta omakohtaisesti kokemaan sen käytön helppous sekä levittämään kokemuksensa ilosanomaa. Promoihminen jakoi flyereita, joissa oli uniikki koodi, jonka avulla saattoi avata ison keltaisen oven Yale Doorman -älylukon ja samalla voittaa leffapopparit. Koodilla pääsi netissä osallistumaan vielä pääarvontaan, mikä sai kokeilijat kuljettamaan flyerin kotiin asti. Arvontatiedot puolestaan synnyttivät myös hyödyllisen liiditietokannan. Samaan aikaan elokuvateattereissa pyöri myös Yale Doormanin iloja ja hyötyjä esittelevä mainosanimaatio. www.abloy.com

 

Asiakkaan vastuuhenkilö:
Anssi Liski
“Halusimme lanseerata uudenlaisen tuotteen uudenlaisella tavalla. Blink Helsingin tapa toimia ja näkemys mitattavasta tekemisestä vakuuttivat meidät.”
 
Anssi Liski

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN. OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Asiakkaat

Piia Holma Kasvujohtaja piia@blinkhelsinki.fi
puh. +358 40 527 8810

Työnhakijat

Antti Tolonen Toimitusjohtaja antti@blinkhelsinki.fi
puh. +358 207792100

TILAA UUTISKIRJE

Jaamme kuukausittain näkemyksiä, vinkkejä ja menestyskeissejä markkinoinnin ammattilaisille.

Google maps image