Mitä sinä hyödyt brändin ja identiteetin suunnittelusta tai kirkastamisesta?
- Oikein muotoillun brändin avulla tarjoamasi tuote, palvelu tai yrityksesi on relevantti yleisöllesi
- Oikeanlaisen brändin avulla teet tuotteestasi, palvelustasi tai yrityksestäsi paremmin tunnistettavan
- Erottuvan, omanlaisen brändin avulla autat potentiaalista asiakastasi muistamaan yrityksesi
Mikä on brändi ja miksi sillä on väliä?
Brändi on vastaanottajan päässä muodostuva mielikuva yrityksestäsi. Brändissä yhdistyvät kaikki yritykseesi liittyvät odotukset, kokemukset ja tarinat.
Brändin funktio liiketoiminnassa on:
- Auttaa asiakastasi huomaamaan ja tunnistamaan tuotteesi tai palvelusi kilpailuetu ja sen tuottama arvo
- Erottua edukseen kilpailijoista
- Madaltaa riskin kokemusta ja ostokynnystä asiakkaan päätöksessä
Vahvan brändin ansiosta vastaanottaja uskaltaa tai haluaa valita juuri kyseisen brändin, on valmis maksamaan siitä extraa ja haluaa kertoa siitä eteenpäin. Toimiva brändi ohjaa koko yrityksen toimintaa ja jalkautuu yksittäisten väittämien sijaan kaikkeen tekemiseen mainonnasta palvelukohtaamisiin ja yrityskulttuurista huhupuheisiin saakka.
Vahva brändi ei synny sattumalta. Oikein toteutettuna kaikki toimenpiteet kumuloivat yhdelle ja samalle brändille sen sijaan, että synnyttäisivät sekaannusta tai veisivät mielikuvaa eri suuntiin.