Ihmiset
Tehtäväni on auttaa asiakkaita löytämään niitä markkinoinnin, myynnin ja asiakaskokemuksen kehittämisen toimenpiteitä, joilla tuotetaan arvoa pitkällä tähtäimellä. Innostavinta työssäni ovat liiketoimintaa tukevat oivallukset, jotka syntyvät yhdessä asiakkaiden ja blinkiläisten kanssa.

Olen Blink Helsingin toimitusjohtaja. Vastaan yrityksen ja ihmisten hyvinvoinnista ja kehittämisestä. Siitä että olemme yrityksenä ja ihmisinä parhaita versioita itsestämme. Edellinen tarkoittaa sitä, että pystymme tuottamaan asiakkaillemme yhä enemmän aitoa lisäarvoa ja luomaan markkinoinnin avulla mitattavia myynnillisiä tuloksia. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että meillä on olosuhteet, jossa jokainen voi kukoistaa ja tehdä mielekästä ja innostavaa työtä kiinnostavien asiakkaiden kanssa.

Asiakkuusjohtajana toimin asiakkaan ja tiimin välissä huolehtien, että projektit etenevät suunnitellusti ja aikataulussa. Varmistan, että lopputulos on toivotunlainen, oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Olen toiminut näissä tehtävissä suhteellisen pitkään, joten langat pysyvät käsissä tiukimmissakin tilanteissa.

Autan yrityksiä sitouttamaan asiakkaitaan tehokkaasti saumattoman asiakaskokemuksen ja inbound-markkinoinnin avulla. Katson markkinointia kokonaisuutena liiketoiminnan tavoitteiden, jatkuvan kehittämisen ja mitattavien tulosten kautta. Vahvuuksiani ovat analyyttinen ajattelutapa, kokonaisuuksien hahmottaminen sekä tulosorientoituneisuus – tavoitteet on tehty saavutettaviksi! Rakkauteni lukuihin ja faktapohjaisiin päätöksiin kumpuaa nuoruudessa hankitusta taloushallinnon ammattilaisuudesta. Tämä tasapainottaa mukavasti herkästi innostuvaa ja pirskahtelevaa luonnettani.

Nautin saadessani olla asiakkaiden ja oman väen solmukohdassa ”keskellä kaikkea”. Tekemällä työni parhaalla mahdollisella tavalla haluan edesauttaa sekä asiakkaidemme että työkavereideni onnistumista omassa työssään. Uskon, että ammattitaito, utelias innostus, ilo sekä positiivinen asenne siivittävät parhaaseen lopputulokseen.

Olen työskennellyt pitkään ja monipuolisesti digimarkkinoinnin parissa niin strategisella kuin taktisella tasolla. Vuodesta 2012 lähtien HubSpot on ollut mukana kaikessa tekemisessä ja viimeiset vuodet olen keskittynyt siihen yhä vahvemmin. Yhdessä osaavan tiimimme kanssa autan ja valmennan asiakkaita HubSpotin eri Hubien (Marketing, Sales ja Service) käyttöönotoissa ja niiden jatkuvassa kehityksessä. Innostun asiakkaiden hyvistä tuloksista ja osaamisen kehittymisestä.

Työssäni innostun eniten sujuvasta tiimityöstä ja onnistuneista projekteista. Johdan mielelläni kokonaisuuksia, mutta omaan myös tarkan silmän pienille yksityiskohdille. Blinkillä toimin digimarkkinnoinnin konsulttina ja projektipäällikkönä, koska olen innokas ideoimaan, testaamaan ja viemään asioita eteenpäin.

Inbound-markkinoinnin suunnittelijana ja sisältöjen kirjoittajana haluan keskittyä asioihin, joista lukijalle – nyt sinulle – on hyötyä ja iloa. Innostun siitä, että saan asettua asiakkaittesi asemaan ja tuottaa sisältöjä, jotka auttavat sekä heitä että yritystäsi menestymään.

Asiakasta palvelevat sisällöt formaatista riippumatta. Ja strategiset viestit, eli se mitä oikeastaan haluamme sanoa ja mitä asiakas tarvitsee? Asiakkaalla käsitän sekä toimeksiantajan että toimeksiantajan asiakkaan. Tavoitteeni on, että kaikki tekemäni luo arvoa heille molemmille. Jos ei tuo, on koko puuha oikeastaan turhaa. Markkinointi kun ei mielestäni ole taidetta, vaan taitoa.

Jotta tavoitamme oikeat asiakkaat oikein viestein, oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa, on vain mietittävä, ketä puhutellaan, mitä sanotaan ja millaiseen muotoon viesti puetaan. Sitten vain lisätään keitokseen mukaan kourakaupalla tunnetta, sillä kaikki ostopäätökset perustuvat loppujen lopuksi tunteisiin. Ei tästä sen vaikeampaa tarvitse tehdä.

Printtiä ja digiä isossa tsempissä. Kuvittaminen ja motion-grafiikka saavat pääni kääntymään.

Olen kokenut, pitkän linjan visuaalinen suunnittelija ja aloitteleva perhokalastaja. Pidän rikkautena, että olen päässyt tekemään monipuolisesti erilaisia luovia toteutuksia telkkarista displaymainontaan ja kaikkea siltä väliltä. Parhaimmillaan markkinointi on nokkelaa, osuu sinne minne pitääkin ja tuo kasvua asiakasyrityksille. Ja sitähän täällä ollaan tekemässä.

Olen ollut onnekas ja päässyt urani aikana tekemään monipuolisesti luovaa suunnittelua UI/UX designista brand designiin ja digitaalisista jalkautuksista perinteiseen mainontaan. Erityisesti sytyn bezier-käyristä, kasarigrafiikasta, synthwave-musiikista ja ninjailusta.

Olen työskennellyt graafisena suunnittelijana yli 10 vuotta. Aloitin työnteon vuonna 2005 rahapajan tehtaalla markkinointiosastolla. Olen aina opiskellut paljon ja investoinut aikaa ja rahaa tietoon. Se on jatkunut tähän päivään asti. Tavoitteeni kaikissa töissäni on joko lisätä yrityksen myyntiä tai lisätä bränditietoisuutta visualisuuden ja tarinnakeronnan avulla. Voin sanoa varmasti, että vielä 10 vuoden kuluttua työni edelleen liittyy graafisen suunnitteluun ja visuaalisuuteen.

Suunnittelijana olen idearikas ja kunnianhimoinen, pidän uuden oivaltamisesta ja onnistumisen tunteesta. Olen luova ja järjestelmällinen, mikä auttaa saavuttamaan onnistuneen lopputuloksen. Suhtaudun yhtä intohimoisesti projektin alkuvaiheessa uuden luomiseen kuin loppuvaiheessa detaljien viimeistelyyn. Innostun erityisesti päästessäni suunnittelemaan visuaalisia kokonaisuuksia ja nähdessäni uuden graafisen ilmeen nivoutuvan yhteen. Mahdollisuus luovuuteen ja itseilmaisuun on aina ollut minulle tärkeää elämässä - siksi luovalla alalla työskentely onkin ollut minulle selkeä valinta.

En ole taidealalla vaan palveluammatissa. Graafisen suunnittelun avulla viestin saa kerrottua oikeille ihmisille heitä kiinnostavalla ja inspiroivalla tavalla. Siksi arvostan avointa yhteistyötä asiakkaan kanssa ja haluan ymmärtää myös heidän toimintaansa ja kohderyhmiään. Intohimojani ovat tiedon visualisointi ja puutarhan hoito, joissa onkin yllättävän paljon samaa.

Roolini ytimessä on suunnitella ja toteuttaa asiakkaidemme julkaisuja ja mainontaa sosiaaliseen mediaan ja hakukoneille. Kiinnostavinta siinä on isojen kokonaisuuksien pilkkominen pieniksi paloiksi siten, että katamme koko ostopolun alusta loppuun ja ylikin. Dataohjautuvan markkinoinnin tekeminen kiehtoo minua, olenhan pesunkestävä Otaniemen teekkari. Tekninen tausta on yksi suurimpia vahvuuksiani. Kolikon toisella puolella on sitten liiketoiminnan kehittämisestä innostuva tanssinharrastaja!

Olen markkinoinnin ja viestinnän ihminen, jonka sydän sykkii hyvälle sisällölle. Digitaalisen markkinoinnin maailmassa kiehtovaa on päästä suunnittelemaan ja rakentamaan juuri asiakkaan näköistä markkinointia, joka herättää kohderyhmissä oikeat tunteet. Parasta työssäni on päästää luovuus ja taidot valloilleen, sekä nähdä pilviä hipovaa analytiikkaa.

Innostun markkinoinnista, jossa herätetään tunteita, nostetaan arvot rohkeasti pöydälle, muttei luvata mahdotonta. Olen iloinen, että olen päässyt työskentelemään digitaalisen markkinoinnin parissa sekä markkinointitoimistossa että in-house-markkinoijana. Omassa työssäni on parasta tehdä merkityksellistä sekä tuloksellista markkinointia ja nähdä miten digitaalinen markkinointi nivoutuu osaksi onnistunutta asiakaskokemusta. Vapaa-ajalla minut voi löytää luontoretkiltä tai matkoilta etsimästä ikuista kevättä.

Digitaalisessa markkinoinnissa minua kiehtoo datan ja luovuuden yhteispeli; miten numerot ja tieto muovautuvat oikeiden tekijöiden käsissä uusien ideoiden jalustaksi ja kantavaksi voimaksi. Se on melkein kuin alkemiaa! Haluan kehittää omaa osaamistani juuri tässä polttopisteessä. Taustani on markkinoinnin, viestinnän ja media-alan opinnoissa. Olen istunut kummallakin puolella pöytää sekä asiakkaana, että toteuttajana. Työelämän ulkopuolella puolestaan olen pesunkestävä kaikesta innostuva nörtti!

Olen suunnitellut ja kehittänyt verkkopalveluita erilaisissa B2B- ja B2C-konteksteissa vuodesta 1998. Minua kiinnostavat semantiikka, saavutettavuus, käytettävyys, toimivat ratkaisut ja kestävä kehitys. Kuusnepasta alkaen työkalupakkiini on kasaantunut kaikenlaista, ja kartutan kokoelmaani edelleen.

Tietojenkäsittely tradenomi, jolle ohjelmistokehitys ja tietokantojen kanssa työskentely on innostavaa, vaikka se ei ehkä suoraan paista läpi rauhallisesta olemuksesta. Juska hyödyntää työssään html:n lisäksi mm. CSSää, javascriptiä sekä HubSpotia ja on avoin uusillekin teknologioille.

Suunnittelen ja kehitän verkkosivustoja ja niihin liittyviä prosesseja, erityisesti HubSpotiin keskittyen. Tehtäväni Blinkillä on varmistaa paras mahdollisen käyttökokemus asiakkaillemme sekä heidän asiakkailleen. Innostun erityisesti luovasta ongelmanratkaisusta, ja olenkin kehittäjän ja suunnittelijan hybridi.

Autamme sinua onnistumaan. Ota yhteyttä tai varaa aika tapaamiselle.
Tilaa uutiskirje
Jaamme kuukausittain näkemyksiä, vinkkejä ja menestyskeissejä markkinoinnin ammattilaisille.