Ihmiset
Tehtäväni on auttaa asiakkaita löytämään niitä markkinoinnin, myynnin ja asiakaskokemuksen kehittämisen toimenpiteitä, joilla tuotetaan arvoa pitkällä tähtäimellä. Innostavinta työssäni ovat liiketoimintaa tukevat oivallukset, jotka syntyvät yhdessä asiakkaiden ja blinkiläisten kanssa.

Olen Blink Helsingin toimitusjohtaja. Vastaan yrityksen ja ihmisten hyvinvoinnista ja kehittämisestä. Siitä että olemme yrityksenä ja ihmisinä parhaita versioita itsestämme. Edellinen tarkoittaa sitä, että pystymme tuottamaan asiakkaillemme yhä enemmän aitoa lisäarvoa ja luomaan markkinoinnin avulla mitattavia myynnillisiä tuloksia. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että meillä on olosuhteet, jossa jokainen voi kukoistaa ja tehdä mielekästä ja innostavaa työtä kiinnostavien asiakkaiden kanssa.

Asiakkuusjohtajana toimin asiakkaan ja tiimin välissä huolehtien, että projektit etenevät suunnitellusti ja aikataulussa. Varmistan, että lopputulos on toivotunlainen, oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Olen toiminut näissä tehtävissä suhteellisen pitkään, joten langat pysyvät käsissä tiukimmissakin tilanteissa.

Autan monentyyppisiä asiakkaita muun muassa brändin rakentamisessa, inbound-markkinoinnissa ja HubSpotin tehokkaammassa hyödyntämisessä. Innostun siitä, kun saavutamme yhdessä määritellyt tavoitteet pitkäjänteisen ja systemaattisen työn tuloksena.

Autan yrityksiä sitouttamaan asiakkaitaan tehokkaasti saumattoman asiakaskokemuksen ja inbound-markkinoinnin avulla. Katson markkinointia kokonaisuutena liiketoiminnan tavoitteiden, jatkuvan kehittämisen ja mitattavien tulosten kautta. Vahvuuksiani ovat analyyttinen ajattelutapa, kokonaisuuksien hahmottaminen sekä tulosorientoituneisuus – tavoitteet on tehty saavutettaviksi! Rakkauteni lukuihin ja faktapohjaisiin päätöksiin kumpuaa nuoruudessa hankitusta taloushallinnon ammattilaisuudesta. Tämä tasapainottaa mukavasti herkästi innostuvaa ja pirskahtelevaa luonnettani.

Inbound-markkinoinnin suunnittelijana ja sisältöjen kirjoittajana haluan keskittyä asioihin, joista lukijalle – nyt sinulle – on hyötyä ja iloa. Innostun siitä, että saan asettua asiakkaittesi asemaan ja tuottaa sisältöjä, jotka auttavat sekä heitä että yritystäsi menestymään.

Asiakasta palvelevat sisällöt formaatista riippumatta. Ja strategiset viestit, eli se mitä oikeastaan haluamme sanoa ja mitä asiakas tarvitsee? Asiakkaalla käsitän sekä toimeksiantajan että toimeksiantajan asiakkaan. Tavoitteeni on, että kaikki tekemäni luo arvoa heille molemmille. Jos ei tuo, on koko puuha oikeastaan turhaa. Markkinointi kun ei mielestäni ole taidetta, vaan taitoa.

Jotta tavoitamme oikeat asiakkaat oikein viestein, oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa, on vain mietittävä, ketä puhutellaan, mitä sanotaan ja millaiseen muotoon viesti puetaan. Sitten vain lisätään keitokseen mukaan kourakaupalla tunnetta, sillä kaikki ostopäätökset perustuvat loppujen lopuksi tunteisiin. Ei tästä sen vaikeampaa tarvitse tehdä.

Printtiä ja digiä isossa tsempissä. Kuvittaminen ja motion-grafiikka saavat pääni kääntymään.

Tekemiseni monipuolistui siirtyessäni sanomalehtialalta mainostoimistomaailmaan. Yhtenä esimerkkinä animointimahdollisuus joka on vienyt kuvitustyöni uudelle tasolle.

Olen ollut onnekas ja päässyt urani aikana tekemään monipuolisesti luovaa suunnittelua UI/UX designista brand designiin ja digitaalisista jalkautuksista perinteiseen mainontaan. Erityisesti sytyn bezier-käyristä, kasarigrafiikasta, synthwave-musiikista ja ninjailusta.

Roolini ytimessä on suunnitella ja toteuttaa asiakkaidemme julkaisuja ja mainontaa sosiaaliseen mediaan ja hakukoneille. Kiinnostavinta siinä on isojen kokonaisuuksien pilkkominen pieniksi paloiksi siten, että katamme koko ostopolun alusta loppuun ja ylikin. Dataohjautuvan markkinoinnin tekeminen kiehtoo minua, olenhan pesunkestävä Otaniemen teekkari. Tekninen tausta on yksi suurimpia vahvuuksiani. Kolikon toisella puolella on sitten liiketoiminnan kehittämisestä innostuva tanssinharrastaja!

Ensivaikutelmilla on väliä; graafinen suunnittelu on työkalu joka auttaa tekemään innostavan ja kestävän vaikutelman. Sen avulla voidaan välittää viestit sekä uskottavasti että selkeästi, brändiviestiä tukevalla tavalla. Lisäksi houkuttelevat ja ajatuksella toteutetut kuvitukset tuovat näkyvyyttä ja antavat lisäarvoa myös katselijalle. Innostun kokonaisuuksien rakentamisesta ja siitä, kun näkee ideoiden rakentuvan suunnittelupöydältä valmiiksi konsepteiksi saakka. Suhtaudun intohimoisesti esimerkiksi doodlailuun sekä vintage-kuvituksiin, erityisesti julistegrafiikkaan.

Olen suunnitellut ja kehittänyt verkkopalveluita erilaisissa B2B- ja B2C-konteksteissa vuodesta 1998. Minua kiinnostavat semantiikka, saavutettavuus, käytettävyys, toimivat ratkaisut ja kestävä kehitys. Kuusnepasta alkaen työkalupakkiini on kasaantunut kaikenlaista, ja kartutan kokoelmaani edelleen.

Tietojenkäsittely tradenomi, jolle ohjelmistokehitys ja tietokantojen kanssa työskentely on innostavaa, vaikka se ei ehkä suoraan paista läpi rauhallisesta olemuksesta. Juska hyödyntää työssään html:n lisäksi mm. CSSää, javascriptiä sekä HubSpotia ja on avoin uusillekin teknologioille.

Olen markkinoinnin ja viestinnän ihminen, jonka sydän sykkii hyvälle sisällölle. Digitaalisen markkinoinnin maailmassa kiehtovaa on päästä suunnittelemaan ja rakentamaan juuri asiakkaan näköistä markkinointia, joka herättää kohderyhmissä oikeat tunteet. Parasta työssäni on päästää luovuus ja taidot valloilleen, sekä nähdä pilviä hipovaa analytiikkaa.

Autan visuaalisten ratkaisujen luomisessa niin digi- kuin printtipuolen töissä, ja pyrin tätä kautta kehittymään entistä taitavammaksi tekijäksi. Medianomiksi valmistuttuani pyrin pitämään huolta tarpeen tullen jämptistä, mutta muuten rennosta otteesta elämään. Vapaus tehdä jotain omaa, joka näkyy ihmisten parissa, tarjoaa mielenkiintoisia päiviä, ja niitä graafisen suunnittelun parissa riittää. Uskon, että nöyrällä ja ystävällisellä asenteella oppii eniten, kehittyy hahmottamaan asiakkaiden toiveita paremmin ja säilyttää uteliaisuutensa, mielikuvituksensa ja laaduntavoittelunsa kaikessa, mihin ryhtyy!

Luon visuaalista suunnittelua, jossa viesti ja idea välittyvät mahdollisimman toimivalla ja näyttävällä tavalla. Minua motivoivat projektit, joissa on tilaa luovuudelle ja uusille ideoille. Erityisesti vektorigrafiikka ja digitaalinen kuvitus ovat lähellä sydäntäni.

FIILIKSIÄ




























