Case

Suur-Savon Sähkö - Lempeä lämpö

 

Suur-Savon Sähkö -konserni toimittaa lämpöä ja pitää huolta sähkönjakeluverkosta Järvi-Suomen alueella. Lempeä on osa Suur-Savon Sähkö -konsernia, joka toimittaa ympäristöystävällistä kaukolämpöä järvisuomalaisiin koteihin ja kiinteistöihin. Projektin tavoitteena oli nykyaikaistaa ja kirkastaa brändimielikuvaa, sitouttaa ja parantaa asiakasuskollisuutta sekä selkeyttää konsernin kokonaisuutta myös sisäisesti. 

 

Lähtökohta

Suur-Savon Sähkö on perustettu vuonna 1946 huolehtimaan alueen sähköistyksestä, mutta  vuosien varrella yrityksen liiketoiminta on muuttunut. Konsernin sähkön myynti on yhtiöitetty Lumme Energiaksi ja siirtoverkosta huolehtiminen puolestaan on Järvi-Suomen Energian vastuulla.

Nimestään huolimatta Suur-Savon Sähköstä saattoi ostaa vain kaukolämpöä. Brändillä oli siis ongelma – Suur-Savon Sähkö kun merkitsi sekä konsernia että kaukolämpöä.

Halusimme selkeyttää brändiarkkitehtuuria ja tuoda paikallisen kaukolämmön entistä lähemmäs asiakkaitamme, viestintäpäällikkö Johanna Rautio kertoo.

 

Toteutus

Brändin historiaan, ostajapersooniin ja ostopolkuihin paneutumalla nostimme esille sen tarinan ja uniikin kilpailuedun.

– Kahden päivän aikana pidettyihin työpajoihin ja palavereihin osallistui Suur-Savon Sähköstä kahdeksan henkeä toimitusjohtajasta asiakaspalveluun sekä neljä Blinkin asiantuntijaa, strateginen suunnittelija Kimmo Saarinen summaa.

Tälle yhdessä rakennetulle perustalle loimme uuden nimen ja ilmeen, jotka kuvaavat järvisuomalaisen kaukolämmön laatua.

Tämän lisäksi toteutimme:

  • Lempealampo.fi -verkkosivuston
  • Brändifilmin, joka kertoo tarinan sekä sisäisille että ulkoisille kohderyhmille
  • Brändikuvat, jotka yhdistävät uniikin kilpailuedun käyttötilanteeseen
  • Sisältöstrategian viestin jalkauttamiseksi eri kanaviin
  • Sisäisen lanseerauksen tapahtumineen
  • Ulkoisen lanseerauksen, joka koostui paikallisesta digi-, printti- ja TV-kampanjasta

Suur-Savon Sähkön kaukolämpö on nyt Lempeä – järvisuomalaista lämpöä.

– Toimivat työpajametodit ja molemminpuolinen luottamus mahdollistivat uuden suunnan suunnan löytämisen, Blink Helsingin toimitusjohtaja Antti Tolonen sanoo.

– Tässä oli hieno tarina taustalla. Lisäksi asiakkaamme oli ennakkoluuloton ja rohkea, mutta myös konstailemattoman rehellinen ja suora, suunnittelija Timo Vennonen kiittelee.

LUE MYÖS: KUINKA VALITA OIKEA BRÄNDIARKKITEHTUURI? ►

 
Onnistumiset:

Selkeät työskentelymetodit mahdollistivat parhaan lopputuloksen.

 Kaikki päätökset tehtiin faktoihin perustuen, myös luovissa ratkaisuissa.

Henkilökunta, asiakkaat ja muut sidosryhmät ottivat brändin innolla vastaan.

 

 

Asiakkaamme kertoo:
"Yhteistyö Blinkin kanssa oli mutkatonta ja kaikesta näki, että työkalupakki oli kunnossa."
 
- Johanna Rautio, viestintäpäällikkö
SUUR-SAVON SÄHKÖ

 

 

TAKAISIN REFERENSSIT-SIVULLE