BLOGI

Minkälainen olisi erityisesti markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin suunniteltu verkkosivuston ylläpitojärjestelmä (CMS)?

HubSpot julkaisi huhtikuussa 2020 uuden CMS Hubin, joka tekee markkinoinnin ja myynnin käytännön tekemisen helpommaksi.

Antti Tolonen | 5.5.2020 | 5 minuuttia luettavaa

Mitä jos verkkosivuston ylläpitojärjestelmän päätarkoitus olisi tukea markkinoinnin toimintaa niin, että se pystyisi parhaalla mahdollisella tavalla palvelemaan kohdeyleisöään, tunnistamaan kiinnostuneet liidit, hoivaamaan niitä automatisoidusti eteenpäin ostoprosessissa ja generoimaan kvalifioituja liidejä myynnille, palvelemaan ja ilahduttamaan asiakkaaksi päätyneitä ihmisiä niin, että heidän asiakaskokemuksensa ja lojaliteettinsa kasvaisi entisestään.

No sellainenhan on jo olemassa. Ja nyt vielä entistä enemmän:

HubSpot julkaisi vastikään uuden version ylläpitojärjestelmästään. Suosio käyttäjien keskuudessa kasvaa kovaa vauhtia. HubSpot valittiin juuri parhaaksi markkinoinnin työkaluksi.

CMS Hub -nimeä jatkossa kantava ratkaisu mahdollistaa verkkopalvelun älykkäämmän kehittämisen entistä ketterämmin.

Älykäs tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että palvelua voidaan kehittää datan ohjaamana ja se palvelee käyttäjiä hyödyntäen tietoa heidän käyttäytymisestään. Esimerkiksi niin että tunnistetaan, mitä kävijä on tehnyt sivustolla aiemmin ja mukautetaan käyttökokemusta ja sisältöjä (automatisoidusti) sen mukaan.

Ketteryys taas tarkoittaa sitä, että ylläpito ja vaikka uusien laskeutumissivujen ja Call-to-actioneiden luominen tapahtuu helposti.

HubSpotin CMS Hubin ansiosta markkinoija pystyy tekemään suuren osan kehitystyöstä tai päivityksistä itse, ilman ymmärrystä koodista.

HubSpotin entistä vahvempi asema markkinajohtajana on helppo ymmärtää, kun kokeilee käytännössä eri ylläpitojärjestelmiä.

 

Käytettävyys omaa luokkaansa

Eri alustoilla on oman vahvuutensa, mutta voi sanoa, että HubSpot putsaa pöydän käytettävyytensä osalta. HubSpot lujittaa asemaansa parhaana verkkosivustoalustana kun fokus on IT:n sijaan markkinoinnin ja myynnin tarpeissa.

Monipuolisuutensa lisäksi HubSpot on siis todella helppo käyttää. Ilman koodiosaamista pystyy kuka tahansa tekemään fiksuja juttuja suoraan ylläpitokäyttöliittymän kautta. HubSpot-käyttäjän ei tarvitse huolehtia myöskään sivuston turvallisuudesta, GDPR:stä tai suorituskyvystä päivitysten yhteydessä. Ylläpitäjä voi olla varma, ettei sivusto kaadu, eikä falskaa tietoja.

HubSpot on tuotteistanut markkinointiteknologiaansa tuoteperheisiin tai kuten he itse niitä kutsuvat, Hubeihin. Ensin julkaistiin Marketing Hub, sitten Sales Hub, Service Hub ja nyt CMS Hub.

 

HubSpotin CMS Hubista löytyy ”vanhat” HubSpotin ominaisuudet, jotka ovat olleet jo vuosia mahdollistamassa markkinointia, jota voi ohjata datan avulla tuloksekkaaksi:

  • CRM (kyllä, HubSpot tarjoaa fiksun CRM:n ilmaiseksi mukaan sisäänheittotuotteena)
  • Meililähetystyökalut
  • Segmentointilistat
  • Call-to-actionit
  • Lomakkeet
  • Landing-sivut
  • SEO-työkalut (SEO recommendations, sisältöstrategiatyökalu, Google Search Console -integraatio)
  • 24/7 turvallisuusmonitorointi
  • Mobiilioptimointi
  • Älykäs sisältö (smart content)
  • Integraatiomahdollisuus satoihin muihin sovelluksiin ja järjestelmiin
  • Live Chat
  • Analytiikka
  • Jne jne.

 

Nyt uudistuksen myötä CMS Hub korvaa aiemmat CMS-lisäosat. Samalla myös kaikki vanhat CMS-käyttäjät pääsevät käsiksi uusiin Professional-tason ominaisuuksiin.

CMS Hubissa on kaksi lisenssitasoa: Professional ja Enterprise. Uusina ominaisuuksina löytyy käyttäjäpalautteen perusteella kehitetyt:

Themes

Markkinointi elää usein omassa nopeassa syklissään. Momentum menee helposti ohi, jos vaikkapa yksittäisen uuden laskeutumisivun odotteluun menee viikko tai pari. Uusi Themes-toiminnallisuus tuo ratkaisun tähän pulmaan. Kuka tahansa voi luoda alasivuja tai sivuelementtejä ilman koodausosaamista. Teemat ovat puolivalmisteita sivustomoduleista tai CSS-tyylielementeistä, joita voi editorissa muokata haluamanlaisekseen.

 

Drag & drop

Uudessa CMS Hubissa voi editoida yksittäisiä elementtejä drag & dropina, eli raahaamalla hiirellä vaikkapa tekstipalstan reunaa haluttuun kohtaan tai lisäämällä CTA-elementin juuri tiettyyn kohtaan. Muutos ei räjäytä templateja muualla sivustolla vaan tapahtuu ainoastaan määritellyssä kohdassa.

 

Drag_n_Drop

 

A/B-variaatiotestaus kieliversioissa

Kieliversioiden hallinta ja optimointi on tehty näppäräksi. Sisällön dynaaminen A/B-testaus hoituu kaikille kieliversioille yhdellä kertaa. Aikaa säästyy ja sivuston toimivuus paranee.

 

Adaptive Testing

 

Enterprise-lisenssillä saa lisäksi vielä mm. kahden brändin domainin samaan pakettiin, laajemmat tietoturvaominaisuudet sekä syvempää insightia kävijöiden käyttäytymisestä sivustolla.

 

Lisenssipohjaisen, ammattimaisen CMS:n etu on sekin että monet sellaiset toimenpiteet jotka vaikkapa avoimen lähdekoodin järjestelmissä vaativat aikaa ja rahaa, tulevat lisenssin mukana. Näin markkinointi ja myynti voi keskittyä markkinoimiseen ja myymiseen eikä hammastenkiristelyyn ja hikoiluun purkalla liimatun himmelin kanssa.

Oikeanlainen alusta mahdollistaa modernin, dataohjattavan markkinoinnin käytännön tekemisen. Täältä voit lukea lisää verkkopalvelun Growth Driven Design -kehitysmetodiikasta. 

Jos moderni markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin suunniteltu ylläpitoalusta kiinnostelee, varaa tästä aika Antin kalenteriin ja sovi demosta!

Antti Tolonen

Antti on Blink Helsingin toimitusjohtaja. Hänellä on pitkä kokemus niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin yritysten markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun kehittämisessä. Antti auttaa yrityksiä luomaan dataohjattavia markkinoinnin, myynnin ja kasvun malleja.

JAA JULKAISU
 
LATAA SISÄLTÖMARKKINOINNIN OPAS

Lue kuinka voit kääntää yrityksesi sisällöt tulokselliseksi sisältömarkkinoinniksi.

LATAA OPAS►