Kasva asiakkaita auttamalla
Hyvin suunniteltu inbound-markkinointi tarjoaa asiakkaille relevantteja ideoita ja tietoa silloin, kun he sitä hakevat ja tarvitsevat. Yrityksellesi inbound-markkinointi on moderni tapa tehdä hyvin kohdistettua, tehokasta ja mitattavaa markkinointia verkossa.
Inbound-markkinointi sopii parhaiten niille yrityksille, joiden tuotteiden ja palveluiden ostoprosessi on monivaiheinen ja kestoltaan pitkä. Parhaat tulokset saat, kun kytket inbound-markkinoinnin ja outbound-markkinoinnin keinot yhdessä toimivaksi kokonaisuudeksi.
Inbound-markkinointi toimii näin
Inbound perustuu ostopolkumallille, jossa ostajapersoona kulkee tietoisuusvaiheen kautta kartoitus- ja vertailuvaiheeseen ja edelleen osto- ja asiakaskokemusvaiheeseen. Vastaavasti markkinoijan tehtävät samalla polulla on ensin houkutella oikeat ostajapersoonat kommunikaatioon ja sen jälkeen konvertoida prospekteista liidejä. Kun liidit on saatu kiinni, tulee markkinoijan kyetä lämmittämään ja hoivaamaan liidit myyntivalmiiksi. Ja kun kauppa on syntynyt, tulee markkinoijan kyetä rakentamaan palkitsevia, ilahduttavia ja erottuvia asiakaskokemuksia ja rakentaa sitä kautta asiakaslojaliteettia.

Oikeastaan kyse on kehästä, sillä lojaali ja tyytyväinen asiakas ostaa lisää ja muuttuu sanansaattajaksi suositellessaan yritystä tuttavilleen.
Kiinnostavat sisällöt ja tehokkaat työkalut
Inbound-markkinointi vaatii systemaattisuuden ja pitkäjänteisyyden lisäksi kekseliäisyyttä ja luovuutta, jotta asiakkaan haasteisiin ja odotuksiin voidaan vastata erottuvalla ja puhuttelevalla tavalla.
Inbound-strategia perustuu yrityksesi tärkeimpien ostajapersoonien tunnistamiseen sekä näiden motiivien, intressien ja ostoprosessien ymmärtämiseen. Näin voidaan suunnitella ja tuottaa ostajapersoonille kohdistettua sisältöä, joka löydetään ja josta kiinnostutaan. Osa sisällöistä edellyttää kontakti- ja muiden tietojen antamista.
Sisältö voi olla esimerkiksi blogipostauksia, videoita, webinaareja, podcasteja, somenäkyvyyttä ja ladattavia dokumentteja. Näiden avulla kontakteista luodaan liidejä, joita voidaan lämmittää mm. markkinointiautomaation keinoin kohti harkintaa ja myynnin yhteydenottoa.

Inbound-markkinoinnin toteuttaminen edellyttää myös älykkään teknologian, esimerkiksi HubSpotin tai Salesforcen Pardotin hyödyntämistä. Näin modernin markkinointiteknologian mahdollistamasta käyttäjän tunnistamisesta ja oikea-aikaisesta palvelemisesta voidaan ottaa kaikki hyöty irti siten, että positiviinen asiakaskokemus näkyy konkreettisena myyntinä.
Inbound-markkinoinnin paketit
Paketit ovat esimerkkejä eri laajuisista palveluista.
Useimmiten räätälöimme ne asiakkaan tarpeisiin sopiviksi. Voit ostaa inbound-palveluitamme myös yksittäisinä.
STARTTI
Luo työkalut ja viritä olemassa olevat kanavasi myynnin välineeksi.
KASVU
Rakenna toimiva kone liidien generoimiseksi, hoivaamiseksi ja klousaamiseksi.
KIIHDYTYS
Kiihdytä kasvua ja ota kaikki irti inbound-markkinoinnista.
|
Startti |
Kasvu |
Kiihdytys |
INBOUND-STRATEGIA JA TUKI |
Ostajapersoonat |
● |
● |
● |
Osto- ja palvelupolku |
x |
● |
● |
Sisältöstrategia |
x |
● |
● |
HubSpot-käyttöönotto |
● |
● |
● |
HubSpot-koulutus |
● |
● |
● |
HubSpot-tuki |
x |
● |
● |
LIIKENTEEN LUOMINEN |
Hakukoneoptimointi |
x |
● |
● |
Hakukonemarkkinointi |
x |
● |
● |
Videot |
x |
● |
● |
Sisältömarkkinointi |
1 sisältö/kk |
2 sisältöä/kk |
3 sisältöä/kk |
LIIDIEN LUOMINEN |
Ladattavat ja osallistavat sisällöt |
2 sisältöä/vuosi |
3 sisältöä/vuosi |
6 sisältöä/vuosi |
Laskeutumissivut ja CTA:t |
● |
● |
● |
SoMe-aktivoinnit ja -mainonta |
x |
● |
● |
Liidien hallinta ja segmentointi |
x |
● |
● |
A/B-testaus |
x |
x |
● |
Analytiikka ja raportointi |
Perus |
Laaja |
Laaja |
LIIDIEN HOIVAAMINEN |
Sähköpostimarkkinointi |
● |
● |
● |
Myynnin koulutus |
● |
● |
● |
Liidien hoitomallit |
x |
● |
● |
Liidien kvalifiointi |
x |
● |
● |
|
3250 €/kk |
8300 €/kk |
11 300 €/kk |
HubSpot-lisenssi ei kuulu pakettien hintoihin. Sopiva lisenssi valitaan tarpeen mukaan.
KIINNOSTUITKO?
Kysy lisää tai varaa tästä veloitukseton sparrauskeskustelu. Katsotaan yhdessä, mitä sinun yrityksesi voisi hyötyä Inbound-markkinoinnista.