STRATEGIA

INBOUND-MARKKINOINTI

Inbound-markkinoinnin avulla rakennat yrityksellesi dataohjautuvan markkinointimallin, joka tuo potentiaalisia asiakkaita sivustollesi, konvertoi kävijäliikenteestä liidejä, hoivaa liidit myyntivalmiiksi ja diilit edelleen lojaaleiksi asiakkuuksiksi. Tämä kaikki tapahtuu asiakkaan ehdoilla ja hänen intressejään palvellen.

 
 

 

Kasva asiakkaita auttamalla

 

Hyvin suunniteltu inbound-markkinointi tarjoaa asiakkaille relevantteja ideoita ja tietoa silloin, kun he sitä hakevat ja tarvitsevat. Yrityksellesi inbound-markkinointi on moderni tapa tehdä hyvin kohdistettua, tehokasta ja mitattavaa markkinointia verkossa.

Inbound-markkinointi sopii parhaiten niille yrityksille, joiden tuotteiden ja palveluiden ostoprosessi on monivaiheinen ja kestoltaan pitkä. Parhaat tulokset saat, kun kytket inbound-markkinoinnin ja outbound-markkinoinnin keinot yhdessä toimivaksi kokonaisuudeksi.

 

 

Inbound-markkinointi toimii näin
 

Inbound perustuu ostopolkumallille, jossa ostajapersoona kulkee tietoisuusvaiheen kautta kartoitus- ja vertailuvaiheeseen ja edelleen osto- ja asiakaskokemusvaiheeseen. Vastaavasti markkinoijan tehtävät samalla polulla on ensin houkutella oikeat ostajapersoonat kommunikaatioon ja sen jälkeen konvertoida prospekteista liidejä. Kun liidit on saatu kiinni, tulee markkinoijan kyetä lämmittämään ja hoivaamaan liidit myyntivalmiiksi. Ja kun kauppa on syntynyt, tulee markkinoijan kyetä rakentamaan palkitsevia, ilahduttavia ja erottuvia asiakaskokemuksia ja rakentaa sitä kautta asiakaslojaliteettia.

funnel_flywheel

Oikeastaan kyse on kehästä, sillä lojaali ja tyytyväinen asiakas ostaa lisää ja muuttuu sanansaattajaksi suositellessaan yritystä tuttavilleen.

 

 

Kiinnostavat sisällöt ja tehokkaat työkalut

 

Inbound-markkinointi vaatii systemaattisuuden ja pitkäjänteisyyden lisäksi kekseliäisyyttä ja luovuutta, jotta asiakkaan haasteisiin ja odotuksiin voidaan vastata erottuvalla ja puhuttelevalla tavalla.

Inbound-strategia perustuu yrityksesi tärkeimpien ostajapersoonien tunnistamiseen sekä näiden motiivien, intressien ja ostoprosessien ymmärtämiseen. Näin voidaan suunnitella ja tuottaa ostajapersoonille kohdistettua sisältöä, joka löydetään ja josta kiinnostutaan. Osa sisällöistä edellyttää kontakti- ja muiden tietojen antamista.

Sisältö voi olla esimerkiksi blogipostauksia, videoita, webinaareja, podcasteja, somenäkyvyyttä ja ladattavia dokumentteja. Näiden avulla kontakteista luodaan liidejä, joita voidaan lämmittää mm. markkinointiautomaation keinoin kohti harkintaa ja myynnin yhteydenottoa.

inbound_tyokalut

Inbound-markkinoinnin toteuttaminen edellyttää myös älykkään teknologian, esimerkiksi HubSpotin tai Salesforcen Pardotin hyödyntämistä. Näin modernin markkinointiteknologian mahdollistamasta käyttäjän tunnistamisesta ja oikea-aikaisesta palvelemisesta voidaan ottaa kaikki hyöty irti siten, että positiviinen asiakaskokemus näkyy konkreettisena myyntinä.

 

 

Inbound-markkinoinnin paketit

 

Paketit ovat esimerkkejä eri laajuisista palveluista.
Useimmiten räätälöimme ne asiakkaan tarpeisiin sopiviksi. Voit ostaa inbound-palveluitamme myös yksittäisinä.

 
  Startti Kasvu_2 Kiihdytys
 
STARTTI

 Luo työkalut ja viritä olemassa olevat kanavasi myynnin välineeksi.

KASVU

Rakenna toimiva kone liidien generoimiseksi, hoivaamiseksi ja klousaamiseksi.

KIIHDYTYS

Kiihdytä kasvua ja ota kaikki irti inbound-markkinoinnista.

INBOUND-STRATEGIA JA TUKI
Ostajapersoonat
Osto- ja palvelupolku x
Sisältöstrategia x
HubSpot-käyttöönotto
HubSpot-koulutus
HubSpot-tuki x
LIIKENTEEN LUOMINEN
Hakukoneoptimointi x
Hakukonemarkkinointi x
Videot x
Sisältömarkkinointi 1 sisältö / kk 2 sisältöä / kk 3 sisältöä / kk
LIIDIEN LUOMINEN
Ladattavat ja osallistavat sisällöt 2 sisältöä / vuosi 3 sisältöä / vuosi 6 sisältöä / vuosi
Laskeutumissivut ja CTA:t
SoMe-aktivoinnit ja -mainonta x
Liidien hallinta ja segmentointi x
A/B-testaus x x
Analytiikka ja raportointi Perus Laaja Laaja
LIIDIEN HOIVAAMINEN
Sähköpostimarkkinointi
Myynnin koulutus
Liidien hoitomallit x
Liidien kvalifiointi x
 

3250 € / kk

8300 € / kk

11 300 € / kk
 

HubSpot-lisenssi ei kuulu pakettien hintoihin. Sopiva lisenssi valitaan tarpeen mukaan, hinnat alkaen 185 €/kk.

 

 

KIINNOSTUITKO?

Kysy lisää tai varaa tästä veloitukseton sparrauskeskustelu. Katsotaan yhdessä, mitä sinun yrityksesi voisi hyötyä Inbound-markkinoinnista.

MITEN PÄÄSET ALKUUN?

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI TÄSTÄ►

Palaamme asiaan viimeistään seuraavana arkipäivänä.

  

KATSO MYÖS:

BLOGI
ICEYE KASVAA INBOUND-MARKKINOINNIN AVULLA

Tuloksellinen inbound-markkinointi edellyttää rohkeita päätöksiä ja yhteistyötä, kertoo ICEYEn markkinoinnista vastaava Mikko Keränen.

LUE LISÄÄ►
TYÖKALUT
INBOUND-MARKKINOINTI

Tutustu tarkemmin inbound-markkinoinnin tarjoamiin etuihin ja toteutustapoihin.

LUE LISÄÄ►
TYÖKALUT
INBOUND-MARKKINOINNIN BUDJETOINTI

Lue, mitä inbound-markkinointiin siirtyminen tarkoittaa käytännössä ja minkälainen investointi se on?

LUE LISÄÄ►

 

TAKAISIN PALVELUT-SIVULLE