Verkkosivustoja rakennetaan monella tavalla. Yksi faceliftaa visua ja lisää gadgetin alakulmaan ja toisen yläkulmaan, toinen keksii pyörän kokonaan uusiksi, kolmas tekee saman sivuston uudestaan, samalla tavalla kuin aiemminkin.
Growth Driven Design on metodi, joka mahdollistaa dynaamisen, tarkoitustaan vastaavan ja tarpeen ohjaamana mukautuvan sivuston rakentamisen. Kun sivusto palvelee tarkoitustaan, elää muutosten mukana ja mahdollistaa sille asetetut tavoitteet, kuten vaikka trafiikin kasvattamisen hakukoneoptimoidun sisältöstrategian kautta, liidikonversion tehostamisen tai sitouttamisen dataohjatusti, ei sivustoa tarvitse rakentaa aina uudestaan muutaman vuoden välein.
Miten Growth Driven Design -metodiikka toimii?
Julkaisimme opassarjan aiheesta. Ensimmäisessä osassa käsittelemme prosessin ensimmäistä vaihetta, strategisten peruslinjausten tekemistä. Toisessa osassa pureudumme toiseen ns. Launch Pad -vaiheeseen. Kolmannessa osassa käymme läpi sivuston ensimmäisen julkaisuversion jälkeistä strukturoitua jatkokehitystä.
Opas sisältää mm. nämä aiheet:
OSA 1: Strategia
- Mitä on Growth Driven Design?
- Strategia & verkkosivujen uudistaminen
- Kenelle verkkosivut tehdään?
- Palvelupolun rooli verkkosivuilla
OSA 2: Launch Pad
- Mikä on Launch Pad -vaihe
- Miten pääset alkuun tässä vaiheessa
- Launch Pad -vaiheen toteuttaminen käytännössä
OSA 3: Jatkuva Kehitys
- Miten sivustoa kannattaa kehittää
- Miten pääset alkuun tässä vaiheessa
- Esimerkkejä käytännön kehityskohteista, tavoitteista ja mittareista
Antoisia lukuhetkiä!
Antti Tolonen
Antti on Blink Helsingin toimitusjohtaja. Hänellä on pitkä kokemus niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin yritysten markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun kehittämisessä. Antti auttaa yrityksiä luomaan dataohjattavia markkinoinnin, myynnin ja kasvun malleja.
