Blogi

Analyyttinen digitaalisten kokonaisuuksien rakentaja ja kehittäjä

asiakaskokemus dataohjautuva markkinointi sosiaalinen media blinkilaiset

Terhi Bergius

Anniina Leikas tunnetaan rauhallisena ja olennaisen näkevänä digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana, mutta myös kokeilunhaluisena seikkailijana.

Anniina Leikas – Blink

Mitä saadaan, kun monipuolinen digitaalisen markkinoinnin kokemus yhdistetään uteliaisuuteen ja elämyshakuisuuteen? Mielenkiintoinen yhdistelmä osaamista, jossa uudistuminen perustuu sekä faktoihin että tunteiden herättämiseen!

Anniina, kerro taustastasi – kuka olet ja mistä tulet?

Olen kotoisin Mikkelistä, missä suoritin englanninkielisen tradenomitutkinnon. Minua kiinnosti – ehkä enteellisesti – sekä markkinointi että talous. Molemmat näkökulmat kuuluvat olennaisesti digitaaliseen markkinointiin. Opiskeluuni kuului myös vaihto-oppilasvuosi Floridassa. Se on varmasti vaikuttanut siihen, että hakeudun mielelläni aurinkoon ja lämpöön!


Miten päädyit digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaksi?


Aloitin työelämän asiakaspalvelu- ja myyntitehtävissä. Seuraavaksi minusta tuli markkinointitoimiston yhteisövastaava ja somespesialisti. Ennen Blinkiä toimin myös digitaalisia palveluita tuottavan yrityksen ainoana markkinointivastaavana. Näin olen saanut sekä syvällisen että monipuolisen näkökulman digitaalisen markkinoinnin lainalaisuuksiin ja mahdollisuuksiin.


Miten ystäväsi luonnehtivat sinua?


Tähän kysymykseen en voi vastata itse, joten kysyin ystäviltäni. Sain kuulla olevani huumorintajuinen, elämyshakuinen ja analyyttinen seikkailija.


Entä työtoverisi – mitä he ovat sanoneet?


Minua on kiitelty mm. “äidillisestä” huolenpidosta, joka näkyy sekä asiakkaille että talon omalle väelle. Totta onkin, että nautin kokonaisuuksien hallinnasta sekä yhteistyöstä ja ajatustenvaihdosta muiden ihmisten kanssa.


Minkälaisista projekteista tai tekemisestä innostut erityisen paljon?


Pitkäjänteinen yhteistyö on minusta hedelmällisintä, sillä näin tuloksia voi seurata, analysoida ja parantaa systemaattisesti. Asiakkaan brändiin sisälle pääseminen ja sen vahvistaminen on antoisaa, etenkin jos on mahdollisuus ja vapaus kokeilla uusia ideoita ja työkaluja.


Mitä haluaisit sanoa asiakkaille digitaalisesta markkinoinnista?


Kaikilla on kokemuksia ja näkemyksiä digitaalisesta markkinoinnista, mutta suosittelen perustamaan päätökset esimerkiksi kanavavalinnoista ja panostusten painotuksista analysoituun tietoon. Kuuntele asiantuntijan perusteluja – pelkkiin yksityiskohtiin keskittymisen sijaan kannatan laajan kokonaisnäkemyksen hyödyntämistä.


Mistä ominaisuuksista on eniten hyötyä työssäsi?


Kokonaisnäkemyksestä, järjestelmällisyydestä ja uteliaisuudesta: Ymmärrän digitaalisia kokonaisuuksia ja pystyn kaivamaan datamassasta esiin ne asiat joita kannattaa keskittyä parantamaan. Uteliaisuus puolestaan ajaa minut pysymään ajan tasalla siitä miten digimarkkinointi uudistuu. Asiakkaat saavat tuoreita ja perusteltuja ehdotuksia markkinoinnin tulosten parantamiseksi.


Mistä tiedät onnistuneesi työssäsi?


Kun tulokset todistettavasti paranevat tavoitteiden mukaisesti, onnistuminen on faktaa. Toki myös asiakkaiden ja kollegoiden kiitokset lämmittävät.


Mitä elämääsi kuuluu työn lisäksi?


Olen eläinrakas retkeilijä ja matkailija, aina valmis uusiin seikkailuihin. Nautin kesästä ja auringosta. Haluaisin viettää talvet etelässä! Hidas matkustaminen sopii minulle: yhdessä paikassa pidempään oleminen antaa ihan uuden näkökulman toiseen kulttuuriin – ja on myös ekologisempi tapa matkustaa.

Author avatar
Terhi Bergius

Terhi ideoi ja kirjoittaa sisältöjä, jotka tuottavat arvoa sekä asiakkaille että heidän kohderyhmilleen. Hän on kokenut inbound-markkinoija, joka ei pelkää tarttua haastavaankaan aiheeseen.

Katso myös

Web Summit 2022 -tapahtuma kokosi markkinoinnin trendit vuodelle 2023.

Markkinointi vuonna 2023

Anniina Leikas 3 minuuttia luettavaa
Lue
Web Summit 2022 -tapahtuma tarjosi uusia näkökulmia brändin rakentamiseen.

Menestyvä brändi puhuttelee ihmisiä arvoillaan

Anniina Leikas 3 minuuttia luettavaa
Lue

Natiivimainonta tuo verkkosivullesi sitoutuneita lukijoita

Anniina Leikas 3 minuuttia luettavaa
Lue
LATAA SISÄLTÖMARKKINOINNIN OPAS

Lue kuinka voit kääntää yrityksesi sisällöt tulokselliseksi sisältömarkkinoinniksi.

LATAA OPAS

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN. OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Asiakkaat

Piia Holma Kasvujohtaja piia@blinkhelsinki.fi
puh. +358 40 527 8810

Työnhakijat

Antti Tolonen Toimitusjohtaja antti@blinkhelsinki.fi
puh. +358 207792100

TILAA UUTISKIRJE

Jaamme kuukausittain näkemyksiä, vinkkejä ja menestyskeissejä markkinoinnin ammattilaisille.

Google maps image