Case

JÄRVI-SUOMEN ENERGIA

Suur-Savon Sähkö -konserniin kuuluva Järvi-Suomen Energia rakentaa, ylläpitää ja kehittää Järvi-Suomen alueen sähköverkostoa. Vuonna 2018 aloitettiin konsernin eri toimialojen brändimielikuvien ja viestinnän selkeyttäminen. Järvi-Suomen Energian osalta tavoite on siitä alkaen ollut asiallisen ja ihmisläheisen dialogin mahdollistaminen sekä sähköverkkoasiakkaiden että laajan kumppaniverkoston kanssa.

 

LÄHTÖKOHTA


Suur-Savon Sähkö -konsernilla on kolme erilaista tehtävää ja toimialaa, joiden brändit ja viestintä kaipasivat selkeyttämistä. Konsernin sähköverkoista vastaa Järvi-Suomen Energia, jonka brändin ja viestinnän uudistaminen alkoi samaan aikaan, kun kaukolämpöä tuottava ja jakeleva Lempeä sai uuden identiteetin. Suur-Savon Sähkö on myös sähkön tuottaja ja myyjä.

Järvi-Suomen Energialla on yhteiskunnallisesti merkittävä tehtävä sähköverkkojen ylläpitäjänä alueella, jonka lukuisat järvet, metsät sekä verraten harva asutus muodostavat omia haasteitaan. Sähköverkoista huolehtiminen yhdessä laajan kumppaniverkoston kanssa tarjoaa paikallisille työtä ja toimeentuloa.

 

“Sähkön myyntihinnan ja verkkopalvelumaksun muodostama kokonaisuus ei ole aina selvää asiakkaille.
Myös sähköverkkojen toimintavarmuuteen tehtävät lakisääteiset investoinnit ja niiden vaikutus verkkopalvelumaksuihin vaativat selkeää viestintää.
Blinkin tiimin rooli viestien ja ilmeen kirkastamisessa on ollut merkittävä.”

Johanna Rautio, Suur-Savon Sähkön viestintäpäällikkö

 

TOTEUTUS

Viestintästrategian ja ilmeen uudistaminen aloitettiin workshopeilla, joissa määriteltiin tärkeimmät ostajapersoonat. Koska käyttöpaikkaan liittyvälle sähköverkkokumppanille ei ole vaihtoehtoja, ostopolkujen osalta keskityttiin tunnistamaan asiakasviestinnän kipupisteitä. Nämä tiedot mahdollistivat Järvi-Suomen Energian ilmeen ja viestinnän uudistamisen sekä jatkuvan sisältöjen tuottamisen:

  • Uusi logo ja visuaalinen ilme jalkautuksineen
  • Viestintästrategia
  • Some- ja sisältöstrategia
  • Jatkuva asiakasviestinnän sisältöjen tuottaminen
  • Helmi-asiointipalvelun uudistamiseen liittyvän asiakaskyselyn suunnittelu
  • Kulttuurikäsikirja omalle ja kumppaniverkoston henkilöstölle

VIESTINTÄSTRATEGIAN KULMAKIVET

Sähköverkkoihin liittyvän infrastruktuurin ylläpitäjänä Järvi-Suomen Energia luo elinvoimaa koko Järvi-Suomen alueelle. Asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa pyritään rakentavaan dialogiin.

Järvi-Suomen Energia kertoo tehtävästään ja toiminnastaan avoimesti ja ihmisläheisesti. Vastuullinen, paikallisesti merkittävä ja uudistuva tapa toimia tuodaan näkyväksi eri viestintäkanavissa yhdessä Blinkin ja muiden kumppanien kanssa:

  • Uutiset, blogikirjoitukset ja uutiskirje
  • Kuvat, animaatiot ja muu sosiaalisen median sisältö

 

“Blinkin tiimi on tuonut viestintäämme monipuolisuutta ja joustavat lisäresurssit, joita tarvitsemme päivittäisen asiakasviestinnän rinnalle. Viestintää on virkistetty esimerkiksi animaatioilla, joiden tekemiseen ei oma aika riitä.”

Teemu Vitikainen, Suur-Savon Sähkön sisällöntuottaja

 

ONNISTUMISET

 

Ihmisläheisen ilmeen
hyvä vastaanotto

Ydinviestien kiteyttäminen kaikille ymmärrettävään muotoon

Aktiivinen ja monipuolinen asiakasviestintä

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN.
OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Antti Tolonen antti@blinkhelsinki.fi puh. +358 207792100

OTA YHTEYTTÄ VARAA AIKA
Google maps image