Ohita navigaatio
Teknologiat

Näin onnistut yrityksen verkkosivu-uudistuksessa

Oikein tehty verkkosivusto tukee brändiä, generoi liidejä ja parantaa yrityksesi löydettävyyttä hakukoneissa. Responsiivinen ja helppokäyttöinen verkkosivusto on myös tärkein digitaalinen kanava, jossa myynti, markkinointi ja asiakaspalvelu kohtaavat.

Verkkosivuprojektin 6 vaihetta

Uudet verkkosivut yritykselle

  1. Strategia. Kehityssuunnitelma, työnjako ja aikataulutus.

  2. Suunnittelu. Sisältö-, rakenne- ja ulkoasusuunnittelma.

  3. Tekninen toteutus. Verkkosivuston rakentaminen, tarvittavat integraatiot ja tekninen hakukoneoptimointi.

  4. Sisältö. Laadukas sisällöntuotanto ja sisällönsyöttö.

  5. Julkaisu. Hyväksytys asiakkaalla, testaus ja julkaisu.

  6. Kehitys. Sivuston jatkokehitys ja ylläpito kävijädatan ja uusien tarpeiden perusteella.

LUE MYÖS:

Verkkosivusto palveluna: kertamaksulla tai kiinteällä kuukausimaksulla

Alkaen 789€/kk.
Astu liikkuvan junan kyytiin ilman sekoilua.

hero_img_no_blur-2

Uusi verkkosivusto alle kuukaudessa

Olemme käyttäneet valtavasti aikaa verkkosivuprojektien prosessin hiomiseen, jotta uudet verkkosivuprojektit sujuisivat mahdollisimman saumattomasti. Toteutamme verkkosivuprojektit soveltamalla HubSpotin GDD-menetelmää. Kun yksi vaihe on saatu valmiiksi, suunnitellaan mitä tehdään seuraavaksi.

Vuosien kokemukseen perustuvan toimintamallimme sekä pitkälle mietityn kehitysteemamme ansiosta pystymme toteuttamaan verkkosivuprojektin ensimmäisen vaiheen alle kuukaudessa. Koko projektitiimi on tietoinen kehitysteeman mahdollisuuksista ja rajallisuuksista, jotka vaikuttavat verkkosivuston ensimmäisen vaiheen suunnitteluun ja toteutukseen.

Syitä verkkosivuston uudistukseen on monia

Kolme yleisintä syytä verkkosivujen uudistukseen ovat ajan saatossa pirstaloitunut käyttöliittymä, liian laajaksi paisuneet sisällöt ja sivuston kadotettu identiteetti. Nämä kaikki heikentävät sivuston kävijäkokemusta ja saavat asiakkaat kaikkoamaan ennen konvertoitumista.

Verkkosivu-uudistukseen lähdetään usein myös siitä syystä, että sivustolla halutaan tukea markkinointia ja myyntiä entistä vahvemmin. Tällöin moni yritys harkitsee harkitsee HubSpotia, jonka valmiiksi integroidut työkalut helpottavat markkinoinnin ja myynnin päivittäistä tekemistä. HubSpotin ylivoimaisuus varsinkin pk-yrityksille piilee siinä, että kaikki verkkosivuston toiminnot ovat saman katon alla.

Joskus voi olla niinkin, että verkkosivuston kävijämäärät ja konversiot laskevat laskemistaan, mutta syy on epäselvä. Tällöin on syytä auditoida nykyinen verkkosivusto, jolloin saadaan selville verkkosivuston kehitystarpeet.

Kirkasta brändiä päivittämällä verkkosivusi

Verkkosivuston tulee tukea brändiä kaikin tavoin. Sivuston ulkoasu ja graafinen ilme heijastavat yrityksen brändi-ilmettä ja sivuston tekstit tukevat brändin viestintätyyliä. Verkkosivuston käyttäjäkokemuksen tulee myös vastata esimerkiksi kivijalkamyymälässä tai asiakaspalvelupisteessä asioimista. Verkkosivuston tavoitteena on tarjota asiakkaille kaikin puolin positiivinen kokemus, joka heijastaa brändin arvoja ja visiota.

Kerran tyylikkääksi tehty verkkosivusto ei kestä ikuisesti, sillä myös verkkosivujen visuaalisten trendien kiistämätön piirre on se, että ne elävät, vaihtelevat, unohtuvat ja toistuvat. Joskus voi olla tarpeen päivittää pelkästään sivuston visuaalista ilmettä, jos kaikki muu toimii toivotulla tavalla.

Näin uudistamme verkkosivuston sovitussa aikataulussa ja budjetissa

Uudistamme verkkosivustoja rakentamaamme verkkosivuteemaa hyödyntäen. Blinkin verkkosivuteema on kokoelma sivupohjia, moduuleja ja komponentteja, joiden avulla sivusto rakennetaan. Sen sijaan, että jokainen asia tehdään uusiksi alusta alkaen, hyödynnämme käytännössä toimiviksi testattuja ja optimoituja sivustoelementtejä.

Verkkosivuteeman avulla verkkosivustoprojekti saadaan tehokkaasti käyntiin, kun taustatyö on jo tehty valmiiksi. Myös sivuston visuaalinen suunnitelma tehdään täysin samoista elementeistä, jotka ovat käytössä itse sivustolla.

Hyödyntämällä valmiita ja toimiviksi todettuja elementtejä ohitamme lähes kokonaan työlään testaus-korjaus -luupin, jossa aikaa palaa siihen, että yksinkertaisia perusasioita koitetaan saada toimimaan eri selaimilla ja käyttöjärjestelmillä.

Verkkosivun teema mukautuu kaikkiin tarpeisiin

Kaikki tyyliasetukset ja moduulit ovat täysin muokattavissa asiakkaan tarpeiden ja toiveiden mukaan. Toki suosittelemme aina tukeutumaan faktiseen dataan ja olemassa olevaan tietoon siitä, kuinka sivustoja käytetään, mitkä ovat konventionaalisia käyttötapoja, miten käyttö on intuitiivista ja saavutettavaa ja kuinka sivusto parhaiten tukee haluttuja tavoitteita.

Tutustu referensseihimme tai katso demosivujemme kautta esimerkkejä erilaisista tyylillisistä ratkaisuista.

Ota hyöty irti jo aiemmin tehdystä työstä

Olemme investoineet teeman rakentamiseen mittavan määrän työtä. Jokainen moduuli on itse koodattu, testattu ja todettu toimivaksi, ja nyt kehitysteemaa voidaan tarjota myös muille.

Työlään rämpimisen sijaan pääset ikään kuin liikkuvan auton kyytiin ja voit tehdä matkalla päätöksiä mahdollisista suunnanmuutoksista perustuen tietoon, joka karttuu matkalla. Ei siis tarvitse arvailla ja ennustaa vaan optimoida ja kehittää datan avulla. Pääset siis hyötymään työstä, joka on tehty jo aiemmin.

Onnistunut verkkosivu-uudistus parantaa yrityksen liikevaihtoa

Yrityksen verkkosivuston tärkein tavoite on tehdä kauppaa. Kauppaa voi tehdä monella tapaa: ylläpitämällä brändiä, hankkimalla uusia asiakkaita tai palvelemalla jo olemassa olevia asiakkaita. Verkkosivusto on yrityksen asiakkaiden tärkein digitaalinen kohtauspaikka, josta asiakasdata tallentuu suoraan CRM-järjestelmään.

Verkkosivusto tukee yrityksen markkinointia, myyntiä ja asiakaspalvelua. Sivuston visuaalisilla valinnoilla ja teksteillä esitellään yrityksen brändiä ja sen ajatusmaailmaa. Tarkoin valikoiduilla otsikoilla ja painikkeilla herätellään kävijän kiinnostusta ja tarjotaan hänelle sopivia ratkaisuja. Kun kävijä tunnistetaan, hänelle voidaan tarjota personoitua palvelua. Kohderyhmästä riippuen verkkosivustolla tarjotaan myös asiakaspalvelua chatin, tietopankin ja yhteystietojen avulla.

Verkkosivusto on äärimmäisen tärkeä myös liiketoimintastrategian näkökulmasta, koska sivuston analytiikan avulla voidaan seurata kävijämääriä, -tyyppejä ja -liikennettä, joiden avulla yritys voi tarkentaa kohderyhmäänsä ja optimoida tarjontaansa. Analytiikan avulla voidaan myös seurata eri mainontakanavien tehokkuutta sekä verkkosivuston konversioita, eli miten kävijät käyttäytyvät sivustolla ja miten he tekevät ostoksia tai ottavat yhteyttä yritykseen.

Blink_teknologia_kuvitus_1200x900px

Sivuston jatkokehitys kehityssuunnitelman ja käyttäjädatan perusteella

Ensimmäisen vaiheen jälkeen jatkokehitämme sivustoa vaiheittain aiemmin tehdyn suunnitelman sekä sivustolta kerättävän käyttäjädatan perusteella. Vaiheittain kehittämällä minimoimme virheet ja niistä koituvat lisätyöt, kun jo sivuston ensimmäinen vaihe altistetaan käyttäjille.

Verkkosivualustana HubSpot vs. Wordpress

HubSpotin verkkosivualusta on suunniteltu erityisesti markkinoinnin, myynnin, asiakaspalvelun ja analytiikan saumatonta yhteistyötä varten. HubSpotin verkkosivustosta saa täydet tehot irti vasta kun kaikki Hubit ovat käytössä. Sivuston kehittäjille ja sisällönsyöttäjille HubSpot CMS on toimintavarma, helppo ja monia työvaiheita yksinkertaistava työkalu. Sivuston muokkaaminen ja mahdollisten kieliversioiden lisääminen käy kätevästi. Sisältöjen hakukoneoptimoinnin voit tarvittaessa hioa kuntoon ohjatusti ennen sivujen julkaisua tai päivitystä. Kattavan analytiikan avulla näet havainnollisesti syy-seuraussuhteet ja voit keskittyä tärkeimpien elementtien ja sisältöjen parantamiseen.

WordPress on hyvä valinta bloggaamiseen ja verkkosivustojen rakentamiseen. Wordpress on yksi suosituimmista verkkosivualustoista ja sen saa käyttöönsä täysin ilmaiseksi. WordPress tarjoaa laajan valikoiman ilmaisia ja maksullisia teemoja ja lisäosia, joilla voi muokata verkkosivuston ulkoasua ja lisätä erilaisia toiminnallisuuksia. WordPress on hyvä valinta, jos haluat rakentaa blogin tai perinteisen verkkosivuston.

Yhteenvetona, HubSpotin verkkosivualusta tarjoaa valmiin ratkaisun kasvua hakevalle yritykselle, kun taas Wordpressin verkkosivualusta vaatii lisäosia sitä mukaan, kun uusia toimintoja halutaan ottaa käyttöön verkkosivustolla.

Verkkosivuston migraatio HubSpotiin

Meille verkkosivuston migraatio tarkoittaa olemassa olevan verkkosivuston sisällön ja toiminnallisuuksien siirtämistä toiselta alustalta HubSpotin verkkosivualustalle. Verkkosivuston migraatio vaatii aina huolellista suunnittelua, jotta olemassa olevan sivuston sisältö ja toiminnallisuus säilytetään ja sivuston kävijäkokemus ei häiriinny. Tarve verkkosivuston migraatioon on useimmiten yksi kolmesta tai näiden yhdistelmä:

  • Verkkosivustoa ollaan päivittämässä ja halutaan aloittaa puhtaalta pöydältä.
  • Vanha verkkosivualusta ei enää täytä yrityksen tarpeita.
  • Käytetään tai ollaan ottamassa käyttöön HubSpotin muita ominaisuuksia ja näin ollen HubSpotin alusta on luonteva valinta.

Toteutamme migraatiot pääsääntöisesti yllä mainitun ketterän kehitysmallin mukaan. Täysin uusiin verkkosivustoihin verrattuna migraatioissa ensimmäinen vaihe on yleensä hieman suurempi, jos suuri osa olemassa olevasta sisällöstä ja toiminnallisuuksista halutaan tuoda uudelle sivustolle alusta alkaen.

Kuinka paljon uudet verkkosivut maksavat?

Verkkosivuprojektin hinta vaihtelee huomattavasti projektin toteutustavasta, toiminnallisuuksista, työnjaosta ja aikataulusta riippuen. Verkkosivuprojektin hinnoittelussa tulee huomioida projektin johtaminen, kehityssuunnitelman tekeminen ja päivittäminen, ulkoasun suunnitelma, tekninen toteutus, kuva- ja tekstisisältöjen tuottaminen, hakukoneoptimointi, sisällönsyöttö, analytiikan seuranta-asetukset sekä testaaminen yleisimmillä käyttöjärjestelmillä ja verkkoselaimilla.

Uusi verkkosivusto saadaan nopeasti aluilleen, koska sivusto voidaan julkaista melko vähäisellä sisällöllä, mutta jatkokehityksessä tulee huomioida sisällöntuotantoon kuluva aika. Migraatioissa sisältö on jo olemassa, mutta sisällön ja toiminnallisuuksien jakaminen kehitysvaiheisiin tuottaa päänvaivaa, jos koko sivusto halutaan siirtää kerralla HubSpotin verkkosivualustalle.

Ketterän kehityksen mallilla ensimmäinen vaihe sivuista saadaan julkaistua huomattavasti edullisemmin kuin perinteisellä kertarykäisyn mallilla. Verkkosivuston kehittämistä jatketaan julkaisun jälkeen useimmiten kuukausilaskutteisesti. Kustannuksien jakaminen pidemmälle aikavälille on lähes poikkeuksetta isoa kertalaskua parempi vaihtoehto.

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden valita itse, miten haluat sivustosi toteutettavan: kertamaksulla tai kiinteällä kuukausimaksulla. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa kulut jakautuvat useammalle kuukaudelle. Kummassakin tapauksessa saat kuitenkin verkkosivuston palveluna, jolloin ammattilaistiimi vastaa siitä, että sivustosi toimii aina turvallisesti ja tekee juuri niitä asioita, mitä se pitääkin.

Klikkaa alta 👇, jos haluat lukea aiheesta lisää!

Verkkosivuston erikoisratkaisut

Toteutamme myös monenlaisia verkkosivuston erikoisratkaisuja, kuten erilaisia laskureita, pilvipohjaisia sovelluksia, mobiilisovelluksia sekä sovellusten välisiä integraatioita.

Katso myös

  • Growth-Driven Design

    Growth-Driven Design

    Growth-Driven Design -malli tarjoaa mahdollisuuden kehittää sivustoa jatkuvasti käyttäjien tarpeiden mukaan.
  • HubSpot-sivustot

    HubSpot-sivustot

    HubSpot CMS on monipuolinen ja käyttäjäystävällinen verkkosivualusta. Sen avulla voit jatkuvasti parantaa kävijöiden asiakaskokemusta ja liidikonversiota.
  • Verkkopalvelun auditointi

    Verkkopalvelun auditointi

    Auditoinnilla varmistetaan sivuston toimivuus, turvallisuus, käyttäjäystävällisyys sekä mahdollisimman hyvä hakukonenäkyvyyttä.
Tarve uudelle saitille?

Ota yhteyttä tai varaa aika kalenteristani

Samuli Sinkkonen Growth Manager samuli@blinkhelsinki.fi +358 400 394 842