STRATEGIA

AVAINMITTARISTON JA ANALYTIIKKAMALLIN MÄÄRITYS

Mittaroinnin määritys on tärkeää, jotta markkinoinnin ja myynnin kehittäminen perustuu oikeaan dataan eikä arvauksiin.

 
 

Miksi luoda mittaristot ja tavoitteet?

 

Ilman hyvää mittarointia ja tavoitteita, markkinoinnin ja myynnin tekeminen ja kehittäminen perustuvat pelkkiin hyviin arvauksiin ja mutu-tuntumaan. Tällöin ei voida tehdä oikeita johtopäätöksiä siitä, onko tekeminen ollut tuloksellista vai ei. Oikeanlaisen mittariston, datan keräyksen ja analysoinnin avulla voidaan tehdä merkittäviä liiketoiminnallisia päätelmiä ja ennustaa tulevaa.

 
Mittaristojen tyypit ja esimerkit

 

Liiketoiminnalliset mittarit

Liiketoiminnalliset mittarit ovat usein strategisia, ylätason mittareita joilla mitataan esimerkiksi:

  • Myynnin kehitys, (kpl, €)
  • Myynnin kate
  • Kaupan koko
  • Asiakashankinnan kustannus


Brändin mittarit

Brändiä voidaan mitata esimerkiksi bränditutkimuksilla, joilla selvitetään brändin tunnettuutta ja mielikuvia kohderyhmässä. Tietoa voidaan hyödyntää esimerkiksi markkinoinnissa ja palvelukehityksessä. Esimerkiksi:

  • Tunnettuus
  • Preferenssi
  • Mielikuva

 

Myynnin mittarit

Mittaamalla myyntiä, voidaan tehdä päätelmiä esimerkiksi myynnin tehokkuudesta. Esimerkiksi:

  • Myynti/myyjä
  • Kauppojen määrä (uudet/vanhat asiakkaat)
  • Tarjousten määrä
  • Klousausprosentti
  • Myyntiprosessin pituus

 

Markkinoinnin mittarit

Markkinoinnin mittareiden tuottaman informaation avulla voidaan keskittyä kehittämään oikeita asioita markkinoinnissa. Esimerkiksi:

  • Sivustoliikenne
  • Orgaanisen liikenteen kehitys
  • Liidien määrä
  • Myyntiliidien määrä
  • Liidikonversiot
  • Mainonnan tehokkuusmittarit lähteittäin
  • Sähköpostimarkkinoinnin tehdokkuusmittarit

 

 
Blinkin palvelut mittariston määritykseen 

 

  1. Workshop avainhenkilöiden kanssa nykytilanteesta, käytetyistä teknologioista ja haasteista
  2. Nykyisen datan ja mittariston auditointi sekä analysointi
  3. Kehitysehdotus mittaroinnin ja tavoitteiden kehittämiseksi ja mahdollisista uusista teknologioista
  4. Suunnitelma datan jatkuvasta keräyksestä, analysoinnista ja hyödyntämisestä

Alkumäärityksen jälkeen voimme auttaa myös jatkuvassa datan keräyksessä ja analysoinnissa.

  

MITEN PÄÄSET ALKUUN?

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI TÄSTÄ►

Palaamme asiaan viimeistään seuraavana arkipäivänä.

 

 

KATSO MYÖS:

PALVELU
MENESTYSSUUNNITELMA

Gameplan on yrityksesi tavoitteisiin kytketty suunnitelma toimenpiteistä, joilla halutut asiat voidaan saavuttaa.

LUE LISÄÄ►
BLOGI
WESTPRO UUDISTI MYYNTI- JA MARKKINOINTIMALLINSA JA SAAVUTTI ENNENNÄKEMÄTTÖMIÄ TULOKSIA

Westpro halusi kehittää tapaansa myydä ja markkinoida. Sisältömarkkinoinnin ja markkinointiautomaation avulla päästiin ennennäkemättömiin tuloksiin.

LUE LISÄÄ►
BLOGI
SITÄ SAA MITÄ MITTAA

Mittarit ohjaavat suunnitelmallisesti yrityksen toimintaa, ja parhaassa tapauksessa luotsaavat työntekijöiden jokapäiväistä työtä.

LUE LISÄÄ►

 

 TAKAISIN PALVELUT-SIVULLE