Blogi

Toni häikäisee asiakkaat ja selkeyttää digimaailman haasteet

asiakaskokemus hubspot blinkilaiset digitaalinen markkinointi

Jonna Sulkanen

Blinkin uusi digitaalisen markkinoinnin konsultti & projektipäällikkö Toni Talasjoki.

Blinkin uusi digitaalisen markkinoinnin konsultti & projektipäällikkö Toni Talasjoki toivoo saavansa asiakkaat innostumaan digitaalisten markkinointityökalujen mahdollisuuksista ja ottaa mielellään vastuun isoistakin kokonaisuuksista.

Kerro taustastasi – kuka olet ja mistä tulet?

Olen kotoisin Espoosta, josta aikoinaan 20 vuotta sitten muutin Helsinkiin. Olen nuoresta saakka ollut kiinnostunut tapahtumien järjestämisestä ja siitä syystä opiskelin kulttuurituottajaksi Metropolia Ammattikorkeakoulussa. Erityisesti erilaisten suuremman luokan tapahtumien järjestäminen ja varsinkin niihin osallistuminen on ollut lähellä sydäntä. Työskennellessäni aiemmin tapahtumatoimistossa pääsin järjestämään monenlaisia seminaareja, yritysten vuosijuhlia ja gaaloja.

 

Miten ystäväsi luonnehtisivat sinua?

Ainakin toivoisin heidän sanovan minun olevan hyväntuulinen ja energinen, aika menevä tapaus.

 

Entä miten päädyit markkinointimaailmaan?

Koronan iskettyä tapahtuma-alalle aloin perehtymään syvemmin minulle jo ennestään tuttuihin digitaalisen markkinoinnin työkaluihin. Opiskelin aktiivisesti lisää markkinointia ja pian pääsinkin jo töihin markkinointikoordinaattoriksi. Jonkin ajan kuluttua siirryin uuteen työpaikkaan digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaksi ja puolen vuoden jälkeen minut nimitettiin projektipäälliköksi. Nyt Blinkillä digitaalisen markkinoinnin konsulttina ja projektipäällikkönä pääsen auttamaan asiakkaita heidän markkinointinsa kehityksessä sekä ottamaan vetovastuun sovituista kokonaisuuksista.

 

Minkälaisista projekteista tai tekemisestä innostut erityisen paljon?

Innostun erityisesti haasteellisista projekteista, joissa päästään onnistuneeseen lopputulokseen. Parasta työssäni on päästä kehittämään uutta ja hyödyntämään uusia työkaluja asiakkaan kanssa. On mahtavaa, kun asiakas ymmärtää tehtyjen juttujen lisäarvon ja innostuu asiasta yhtä paljon kuin minä itse.

Tykkään myös toistuvien ja arkisten asioiden selkeyttämisestä, kuten esimerkiksi tekstien hiomisesta ja loogisen rungon muodostamisesta. Kaikki asiat toimivat paremmin viestinnän ollessa kunnossa ja väärinymmärtämisen mahdollisuuden ollessa minimaalinen.

 

Mitkä ovat vahvuutesi digitaalisessa markkinoinnissa? Entä projektien johtamisessa?

Digitaalisen markkinoinnin puolella ehdoton vahvuuteni on HubSpotin laaja tuntemus ja projektien johtamisessa haluan ajatella olevani systemaattinen ja hyvä viestijä. Pysyn hyvin kärryillä ja osaan hallita suuriakin kokonaisuuksia, koska siitä minulla on kokemusta tapahtumatuotannon puolelta. Digimarkkinoinnin saralla en ole vielä kohdannut niin hektistä ongelmaa, ettei siitä olisi selvitty.

 

Minkä vinkin haluaisit antaa kaikille HubSpotin käyttäjille?

Liidien elinkaareen ja kontaktien kategorisointiin liittyvät yksinkertaiset datatietueet tuntuvat olevan alihyödynnettyjä, vaikka juuri ne luovat pohjan onnistuneelle inbound-markkinoinnille. Rikastettu ja hyvin kategorisoitu kontaktilista helpottaa myös myyntiä, kun muutamat potentiaaliset asiakkaat voidaan tunnistaa satojen tai tuhansien liidien joukosta.

 

Mistä tiedät onnistuneesi työssäsi?

Tiedän onnistuneeni, kun asiakas vaikean alun jälkeen innostuu täysillä meidän tekemistä jutuista. On hienoa päästä vakuuttamaan ja häikäisemään asiakas niin, että molemmat osapuolet ovat fiiliksissä. Onnistumisen fiilistä tuo myös ihan arkinen palaute ja kannustankin kaikkia aktiiviseen palautteen antamiseen, koska sitä tuskin voi tehdä liikaa.

 

Mitä elämääsi kuuluu työn lisäksi?

Elämääni kuuluu vaimo ja alle vuoden ikäinen lapsi, joiden kanssa vietän ison osan vapaa-ajastani. Perheen lisäksi pyrin löytämään aikaa kavereille ja aktiiviselle harrastamiselle. Rantalentopallo ja lumilautailu ovat minulle rakkaimmat harrastukset, mutta arkena käyn pääsääntöisesti kuntosalilla tai lenkillä.

Author avatar
Jonna Sulkanen

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, jonka sydän sykkii hyvälle sisällölle.

Katso myös

Web Summit 2022 -tapahtuma kokosi markkinoinnin trendit vuodelle 2023.

Markkinointi vuonna 2023

Anniina Leikas 3 minuuttia luettavaa
Lue
Web Summit 2022 -tapahtuma tarjosi uusia näkökulmia brändin rakentamiseen.

Menestyvä brändi puhuttelee ihmisiä arvoillaan

Anniina Leikas 3 minuuttia luettavaa
Lue

Natiivimainonta tuo verkkosivullesi sitoutuneita lukijoita

Anniina Leikas 3 minuuttia luettavaa
Lue
LATAA SISÄLTÖMARKKINOINNIN OPAS

Lue kuinka voit kääntää yrityksesi sisällöt tulokselliseksi sisältömarkkinoinniksi.

LATAA OPAS

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN. OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Asiakkaat

Piia Holma Kasvujohtaja piia@blinkhelsinki.fi
puh. +358 40 527 8810

Työnhakijat

Antti Tolonen Toimitusjohtaja antti@blinkhelsinki.fi
puh. +358 207792100

TILAA UUTISKIRJE

Jaamme kuukausittain näkemyksiä, vinkkejä ja menestyskeissejä markkinoinnin ammattilaisille.

Google maps image