Blogi

Mikä on HubSpot – ja miksi yrityksesi pitäisi harkita sitä?

Kirjoittanut Tuuli Iivonen | 20.2.2023

HubSpot on markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun kattava kokonaisvaltainen alusta. Se on markkinoinnin ja myynnin apuväline, joka skaalautuu yrityksesi tarpeiden ja kasvun mukana. HubSpot auttaa yrityksiä houkuttelemaan, sitouttamaan ja ilahduttamaan asiakkaita inbound-menetelmän mukaisesti. Lue lisää inbound-markkinoinnista täältä!

HubSpot on CRM-järjestelmä – ja paljon enemmän

HubSpot on sydämeltään CRM*- eli asiakkuudenhallintajärjestelmä, jonka tarkoitus on tehdä asiakkaasi kokemuksesta yrityksesi kanssa asioinnista mahdollisimman miellyttävä. HubSpotin erottaa muista sen integroitu alusta, jonka avulla voit helposti hallita kaikkia markkinointitoimia yhdestä keskitetystä paikasta. Lisäksi se tarjoaa laajan valikoiman integraatioita muiden työkalujen ja sovellusten kanssa, mikä auttaa sinua virtaviivaistamaan työnkulkuasi.

Keskitetty asiakkuuksien hallinta tarkoittaa, että kaikki mahdollinen yritykseltä löytyvä asiakkaaseen liittyvä tieto aina yhteystiedoista ja tehdyistä kaupoista asiakkuuteen liittyvin työtehtäviin asti löytyy yhdestä ja samasta paikasta. Tämä yhden datapankin periaate vähentää arvokkaan tiedon katoamista järjestelmästä toiseen hyppimisen yhteydessä. Hubspot hyödyntää keskitettyä CRM.ää kaikkien tarjoamiensa työkalujen pohjana. Lue lisää datan hallinnan mahdollisuuksista Hubspotissa täältä!

*lyhenne englannin kielen sanoista Customer Relationship Management.

HubSpot toimii hubeissa

HubSpotin maailmassa hubeilla tarkoitetaan työkalujen ryhmää, joita käytetään niitä vastaavalla työalalla. Esimerkiksi Marketing Hubista hyötyvät erityisesti markkinoinnin ammattilaiset tai Sales Hubista myynnin parissa työskentelevät. Hubeja löytyy HubSpotin sisältä viisi: Marketing, Sales, Service, CMS ja Operations.

Hubien toiminnallisuudet riippuvat ostetun lisenssin tasosta. Eri tasoisia lisenssejä voi yhdistellä keskenään niin, että HubSpot vastaa lähes mittatilaustyönä juuri sinun tarpeisiisi. Monia työkaluja voi kuitenkin hyödyntää täysin ilmaiseksi! Varsinkin aloitteleva yritys voi saada jo näistä versioista paljon iloa irti.

1. Marketing Hub

Nimensä mukaisesti Marketing Hub on kokoelma työkaluja markkinnoinnin tueksi. Marketing Hub sisältää esimerkiksi sähköpostimarkkinoinnin ja sosiaalisen median hallinnan työkalut, erilaiset verkkosivujen ja kampanjoiden mittarit, analytiikan sekä kontaktien hallinnan. Marketing Hub toimii all-in-one-periaatteella; yrityksen lähes kaiken markkinoinnin voi organisoida Hubspotin kautta. Lisäksi Hubspot tarjoaa integraatioita useiden muiden sovellusten, kuten Salesforcen, Wordpressin, Shopifyn ja Google Analyticsin kanssa, mikä tekee siitä erittäin skaalautuvan ja monipuolisen järjestelmän.

Asiakaspolun varrella liidistä kertyy paljon tietoa jo ennen asiakkuuden alkua. HubSpotin CRM varmistaa, ettei arvokas tieto katoa tai unohdu markkinoinnin pöydälle, vaan että myös myynti pääsee hyödyntämään yrityksellä olevaa informaatiota asiakkaan tarpeista, käyttäytymisestä ja toiveista. Marketing Hub on erinomainen valinta yritykselle, joka haluaa hallita ja automatisoida markkinointinsa tehokkaasti.

2. Sales Hub

Sales Hub on myyntitiimisi paras kaveri. Se on myynninhallinta-alusta, jonka avulla voit virtaviivaistaa myyntiprosesseja ja tehdä enemmän kauppoja. Sales Hub tarjoaa työkaluja, jotka vapauttavat myyjäsi tärkeimpiin tehtäviin – eli myyntiin ja asiakkaiden kohtaamiseen.

Sales Hubissa voit esimerkiksi hallita liidien tietoja, seurata sähköposteja, visualisoida myyntiputkia, aikatauluttaa kokouksia ja luoda myyntiraportteja perusteltuja päätöksiä varten. HubSpot tarjoaa myös integraatioita muiden järjestelmien kanssa, mikä tekee siitä entistä tehokkaamman ja helpommin hallittavan järjestelmän myyntiprosessin hallintaan. 

3. Service Hub

Asiakaspalvelualusta Service Hub auttaa aspatiimiäsi tarjoamaan erinomaisia asiakaskokemuksia. Service Hub parantaa asiakaspalvelua ja säästää aikaa tarjoamalla työkaluja tikettien hallintaan, automaatioihin, asiakaspalautteen keräämiseen ja analysointiin, seurantaan sekä itsepalveluun. 

Service Hubin avulla vähennät asiakaspalvelijoiden turhaa työkuormaa, jolloin he voivat keskittyä paremmin itse asiakkaan palveluun ja auttamiseen. Tuloksena ovat tyytyväisemmät asiakkaat, arvokas asiakastieto ja säästö kustannuksissa! Lue lisää Service Hubista täältä!

4. CMS Hub

HubSpot CMS on verkkosivualusta, jonka avulla voidaan luoda ammattimaisen näköisiä verkkosivuja ilman koodausta, optimoituina kaikille laitteille ja sisäänrakennetulla SEO:lla. Se tarjoaa myös personointia ja integroituu muihin HubSpot-työkaluihin.

HubSpot CMS on erinomainen valinta verkkosivuillesi sen helppokäyttöisyyden, aikaa säästävien ominaisuuksien, parantuneen verkkosivujen suorituskyvyn, ammattimaisten näköisten tulosten ja erityisen tuen vuoksi. Lue lisää Hubspot CMS:stä täältä!

5. Operations Hub

Viimeisenä, muttei vähäisimpänä! Operations Hub on tuorein lisäys HubSpotiin. Se auttaa virtaviivaistamaan ja hallitsemaan liiketoimintaasi esimerkiksi tehtävien hallinnan, tiimien välisen yhteistyön työkalujen, työnkulun automatisoinnin ja raportoinnin avulla. Operations Hub lisää tuottavuutta, parantaa yrityksesi tiimityöskentelyä ja tarjoaa tietoon perustuvia oivalluksia parempaa päätöksentekoa varten. 

Tieto on valtaa, ja kaikenkokoisten yritysten onkin hyvä olla kiinnostunut omasta datastaan. Lue lisää Operatios Hubista täältä!

Kannattaako HubSpot? No kyllä!

HubSpot on valtavan monipuolinen ja laaja järjestelmä, joka joustaa ja muovautuu yrityksesi tarpeiden mukaan. Yhden sateenvarjon alta löydät kaikki tarvitsemasi työkalut, ominaisuudet, integraatiot ja tuen niin, ettei monien ohjelmien pomppimista enää tarvita. Inbound-menetelmästä kiinnostuneelle yritykselle HubSpot tarjoaa kaikki edellytykset kasvaa ja kehittyä alansa huipuksi asiakaskokemuksen saralla.

Onko sinulla sama suunta?
Jos haluat vaihtaa ajatuksia modernin markkinoinnin ja myynnin mahdollisuuksista, buukkaa aika  kalenteriin.