Blogi

Monipuolinen HubSpot-kokemus hyödyttää nyt kaikkia

Kirjoittanut Terhi Bergius | 27.2.2023

Kimmo Saarinen on perehtynyt HubSpotin käyttöön ja mahdollisuuksiin jo vuodesta 2012 lähtien. Kimmo palasi keväällä 2023 Blinkiin HubSpot-tiimin vetäjäksi – mitä tämä tarkoittaa?

Tavoitteena HubSpotin yhä parempi hyödyntäminen

Suurin osa Blinkin asiakkaista käyttää jo HubSpotia markkinoinnin, myynnin ja/tai asiakaspalvelun työkaluna. Uusille asiakkaille HubSpot tarjoaa puolestaan erinomaiset mahdollisuudet yhdistää ja tehostaa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun dataa ja prosesseja. 

Kimmo, mitä uusi roolisi Blinkin HubSpot-tiimin vetäjänä ja valmentajana tarkoittaa nykyisille asiakkaillemme?

HubSpot-tiimissämme on toistakymmentä jäsentä: sekä koodareita että digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoita. Tiimissä erilaiset taustat, kokemukset ja osaamiset täydentävät toisiaan. Sparraamme luonnollisesti myös toisiamme ja muita blinkkiläisiä. Toimimme asiakkaittemme HubSpot-valmentajina sekä strategisissa että operatiivisissa asioissa, hands on.

Autamme HubSpot-asiakkaitamme tunnistamaan parhaat tavat hyödyntää käytössä olevaa HubSpot-lisenssiä ja tarvittaessa ottaa käyttöön myös uusia Hubeja. HubSpotin ominaisuudet kehittyvät jatkuvasti, ja haluamme että asiakkaamme saavat niistä kaiken hyödyn prospekti-, liidi- ja asiakasprosessiensa johtamisessa.

Mitä HubSpot-tiimi tarjoaa uusille asiakkaille?

HubSpotin eri Hubien (Marketing, Sales ja Service Hubit) käyttöönoton täytyy olla asiakkaalle helppoa ja sujuvaa. Autamme valitsemaan sopivimman lisenssin, huolehdimme käyttöönotosta ja koulutuksesta sekä toteutamme sovitut työt. Haluamme, että käyttöönottovaihe tehdään niin, että prosessit ja pelisäännöt tehdään selviksi heti alussa. Tällä tavoin varmistetaan järjestelmän jouheva käyttö ja datan laatu myös jatkossa.

Verkkopalvelujen rakennukseen (CMS Hub) ja kehitykseen meillä on tehty valtavasti sisäistä työtä viimeisten kuukausien aikana ja siihen meillä on tarjota asiakkaittain räätälöitävä kehitysteema. HubSpotin ja muiden järjestelmien integraatioilla on yhä kasvava rooli ja pystymmekin toteuttamaan HubSpot-integraatiot alusta loppuun (Operations Hub).

Minkälaisia tavoitteita sinulla on työssäsi?

Olen vakuuttunut siitä, että hyvä tiimityö on menestymisen avain sekä asiakastyössä että Blinkin omassa työyhteisössä. Hyvä tiimityö perustuu selkeään ja aktiiviseen kommunikointiin sekä osaamisen jakamiseen. 

Sisäisesti tärkeitä hankkeita ovat mm. omien prosessiemme ja sisäisen koulutuksen mallin kehittäminen. Nykyisten HubSpot-asiakkaiden osalta haluan varmistaa, että työskentelemme jatkuvasti sen eteen, että he voivat saada työkalustaan koko potentiaalin käyttöön. 

Uusille asiakkaille haluaisin muistuttaa, että HubSpot ei ole vain markkinoinnin tai myynnin työkalu – sillä hoituvat tehokkaasti myös monet sisäisen ja ulkoisen asiakaspalvelun prosessit. Meitä kannattaa aina kysyä!

Pakko kysyä myös tämä: kävit hetken muualla ja palasit Blinkiin. Mitä tapahtui?

Minulle konkretisoitui blinkiläisten ja Blinkin toimintatapojen arvo asiakkaillemme: meillä on loistava tiimi ja selkeä tekemisen malli. Kun teemme asiakkuuden alkaessa pohjatyöt hyvin, pystymme tuottamaan järkevää ja dataan perustuvaa markkinointia sekä tukemaan asiakkaiden myynti- ja asiakaspalveluprosesseja. Siis konkreettisia tuloksia.

Tärkeää on myös se, että pystymme tarjoamaan yhdeltä luukulta koko paketin: suunnittelun, sisällöt ja visuaaliset ratkaisut, teknisen toteutuksen, mainonnan sekä analytiikan. Kaiken sen, mitä brändien rakentamisessa ja erityisesti digitaalisessa ekosysteemissä tarvitaan.

Toki myös uusi tehtävä houkutteli: keskittyminen HubSpotin monipuoliseen hyödyntämiseen yhdessä tiimin kanssa innostaa minua. Tiedän, että pystymme tarjoamaan erinomaisia ratkaisuja, kun lähdemme rakentamaan asiakkaillemme yhä parempia HubSpot-toteutuksia. Olen analyyttinen ja prosessiorientoitunut. HubSpot-kokemuksen lisäksi aiemmasta työstäni digitaalisen markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen parissa on tässä varmasti hyötyä.