Blogi

Onko yritykselläsi useita brändejä? Uusi HubSpot Business Units tarjoaa ratkaisun monimutkaiseen CRM-viidakkoon

Kirjoittanut Jenni Kanninen | 8.9.2021

HubSpot paljasti elokuussa tämän vuoden suurimman uudistuksensa: Marketing Hub Enterprise laajenee uudella Business Units -lisäosalla.

Business Units on suunniteltu palvelemaan yrityksiä, joiden liiketoiminta koostuu useista, toisiinsa ainakin osittain kytköksissä olevista brändeistä. 

Näiden yritysten tyypillisimmät ongelmat asiakkuudenhallintajärjestelmien kanssa ovat: 

Ongelma 1: Nykyinen CRM-alusta ei skaalaudu usean brändin tarpeisiin. Kontakteja voi olla haastavaa ryhmitellä ja erillisten asiakaspolkujen suunnittelu on työlästä. Rajoitetut mahdollisuudet ajavat myynti- ja markkinointitoimet pirstaloitumaan helposti useisiin eri alustoihin, joka hankaloittaa kokonaisuuden hallintaa entisestään.

Ongelma 2: Erilliset, brändikohtaiset CRM-alustat vaikeuttavat myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun kokonaistulosten arviointia sekä eri brändien vertailua keskenään. Tietoja voi olla työlästä käyttää yhdessä ja riskinä on, ettei tärkeä asiakastieto siirry eri prosessivaiheiden mukana.

Jos nämä ongelmat kuulostavat tutulta, on Business Units varteenotettava ratkaisu organisaatiosi toiminnan kehittämiseen.

 

Sano hyvästit kankeille virityksille!

Upouuden Business Units -lisäosan avulla jokaiselle brändille on mahdollista luoda oma, eriytetty CRM, myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelupolutus, integraatiot, raportointi ja analytiikka. No miten tämä kaikki sitten eroaa siitä, että yrityksellä olisi useampi CRM-tili? HubSpotin tarjoamat hyödyt ovat ylivoimaiset: Business Unitsin ansiosta kaikki brändit sijaitsevat saman tilin alla, jolloin tietoja voidaan käyttää ja tarkastella myös yhdessä sekä verrata eri brändejä keskenään. 

Business Units onkin kuin tulevaisuuden roadmap, joka auttaa yrityksen CRM:ää skaalautumaan ketterästi ja yksilöllisesti jokaisen sen alla toimivan brändin tarpeisiin.

 

Tämä kaikki on jatkossa mahdollista:

 

Lisädomainit
Mahdollisuus ylläpitää useampia verkkotunnuksia ja -sivustoja.

Parempi kampanjoiden hallinta
Kampanjoissa voi rajata kohderyhmän brändin mukaan tai kohdistaa mainonnan suuremmalle liidikannalle joko brändien väliseen ristiinmyyntiin tai koko organisaation kattavaan kampanjaan. Resurssit, konversiot ja raportit saa eroteltua kätevästi uusien CRM-ominaisuuksien avulla.

Brändikohtaiset uutiskirjeen tilaajat
Ei enää kikkailua sähköpostilistojen kanssa! Business Units merkitsee kontaktit suoraan oikean brändin alle ja antaa mahdollisuuden luoda brändikohtaisia postitusryhmiä. Tarvittaessa laajempi uutiskirjeiden lähetys onnistuu myös koko kontaktikannallenne.

Brändikohtaiset markkinointimateriaalit

Business Unitsin ansiosta markkinoinnin aineistot löytyvät helposti ilman monimutkaisia nimeämiskäytäntöjä tai custom properties-merkintöjä. Verkkosivut, laskeutumissivut, sähköpostit, lomakkeet ja blogit saa sortattua brändeittäin, jolloin esillä on aina oikeat sisällöt.

Useat integraatiot samasta lähteestä
Yleisön pyynnöstä HubSpot on lisännyt myös brändikohtaisten integraatioiden mahdollisuuden. Tällä hetkellä voi jo lisätä jokaiselle brändille oman Zoom-tilin, muut integraatiot ovat parhaillaan työn alla.

Brändikohtaiset logot ja värit

Omat ulkoasu-asetukset jokaiselle brändille varmistavat, että sisällöt ja viestit näyttävät oikeilta joka kerta kaikissa kanavissa.

Brändikohtainen analytiikka ja raportointi
Mahdollistaa tulosten tarkastelun erikseen. Lisähyötynä voi myös vertailla brändejä keskenään sekä tarkastella koko organisaation tuloksia isommassa mittakaavassa.

Workflowt ja listat eivät lopu kesken
Business Units tarjoaa käyttöön ylimääräiset 100 kpl active-listoja, 100 kpl static-listoja ja 100 kpl workflowta.


*Business Units-lisäosa on saatavilla HubSpot Marketing Hub Enterprise-lisenssiin.

 

Miksi Hubspot?

HubSpot on maailman johtava myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun kokonaisvaltainen järjestelmä, jonka avulla tehostat liiketoimintasi tuloksia sekä pidät hyvää huolta asiakkaistasi koko asiakassuhteen ajan.

Helppokäyttöinen:HubSpot päihittää kilpailijansa helppokäyttöisyydessä mennen tullen ja sen käytön oppii jo muutamassa tunnissa. Lisäksi HubSpot ohjeistaa uusia käyttäjiä sen saloihin opasteiden ja videoiden avulla. Käyttöliittymän navigointi on jaettu selkeisiin kategorioihin, joiden ansiosta työkalut ja sisällöt löytyvät vaivattomasti.

All in one-alusta: Koko asiakkuudenhallintaprosessi saman järjestelmän alla estää tehokkaasti myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välille muodostuvia siiloja sekä varmistaa, että kaikki olennainen asiakkuustieto löytyy kootusti yhdestä paikasta.

Räätälöitävä: HubSpot mukautuu erittäin joustavasti kaikenkokoisten yritysten tarpeisiin. Tarjolla on runsaasti valmiita ratkaisuja, joiden avulla käyttöliittymän kustomointi onnistuu erittäin kustannustehokkaasti. Myös ulkopuolisten järjestelmien integrointi onnistuu ketterästi ja valmiita rajapintoja löytyykin jo useita.

 

Haluatko kuulla lisää?

 

Me Blink Helsingillä olemme erikoistuneet myynnin, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen kehittämiseen. Meillä on vuosien kokemus HubSpot-ratkaisuista, joiden avulla asiakkaamme voivat kasvattaa verkkosivustonsa liikennettä, luoda ja ohjata liidejä kohti ostopäätöstä, tehostaa myynnin työskentelyä ja parantaa asiakastyytyväisyyttä.

Ota yhteyttä ja varaa ilmainen konsultaatio Antin kalenterista: