TAKTIIKKA

PALVELUMUOTOILU

Palvelu on merkittävä kilpailutekijä. Hyvä palvelu muistetaan, sen pariin palataan ja siitä kerrotaan kaverille. Palvelukokemus muodostuu ajan myötä erilaisten kohtaamisten - tilojen, esineiden, prosessien, ihmisten ja käyttöliittymien - kautta.

 

 

Mitä palvelumuotoilu on?

 

Palvelumuotoilussa hyödynnämme muotoilun metodiikkaa parempien ja innovatiivisempien palveluiden kehittämiseksi. Luovan kommunikaation, brändäyksen ja markkinoinnin suunnittelutoimistona pystymme rakentamaan palveluista sekä asiakkaiden tavasta käyttäytyä elämyksellisiä ja aidosti asiakaslähtöisiä konsepteja, jotka parantavat mitattavasti asiakaskokemusta ja sitä kautta palveluntarjoajan liiketoimintaa.

Työkalujemme avulla pystymme rakentamaan eheitä palvelukohtaamisten kokonaisuuksia sekä  offline- että online-kanaviin.

p_prosessi

 

Palvelumme:
  • Asiakasymmärryksen kirkastaminen: fokusryhmähaastattelut, co-creation, kvantitatiiviset kyselyt, osallistuvat haastattelut, mystery shopping, luotaimet
  • 
Asiakas/ostajaprofiilien (ostajapersoonat) määritys

  • Arvolupauskartta (value proposition canvas)

  • Sparraus-workshopit 

  • Kehityspontentiaalien kartoitus (opportunity mapping) -workshopit

  • Palvelutuotteistukset

  • Palvelupolun ja palvelukohtaamisten suunnittelu ja kehitys (ostopolun määritys)

  • Palvelukehitys: olemassa olevien palveluiden kirkastus, tehostus ja kehitys

  • Prototypointi: uusien palveluiden nopea prototypointi
  • A/B-testaus: palvelu- tai kommunikaatiohypoteesien validointi todellisilla kohdeyleisöillä
  • Digitaaliset palvelut: mobiili- ja verkkopalveluiden konseptointi ja toteutus
applikaatiot: mobiiliapplikaatioiden konseptointi ja toteutus
  • Myynnin kehitys: myyntiprosessien ja myynnin työkalun konseptointi ja toteutus
  • Käyttäjätestaukset: palveluiden tai kommunikaatiokonseptien validointi kohdeyleisöllä (fokusryhmätutkimukset, online-tutkimukset, strukturoidut kvantitatiiviset kyselyt)

  • Avainmittarit ja analytiikka: tavoitteenasetanta ja mittaroinnin määritys ja konkreettinen toteutus

 

MITEN PÄÄSET ALKUUN?

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI TÄSTÄ►

Palaamme asiaan viimeistään seuraavana arkipäivänä.

 


 

KATSO MYÖS:

BLOGI
DIGITAALINEN KÄYTTÄJÄKOKEMUS - TRENDEJÄ VUODELLE 2019

Digitaalinen käyttäjäkokemus- ja käyttöliittymämuotoilu on alati muuttuva suunnittelun maailma.

LUE LISÄÄ►
REFERENSSI
ELEKTRIA - PALVELUMUOTOILU & IDENTITEETTI

Elektria on SLO:n kanssa yhteistyössä toimiva itsenäisten sähköurakoitsijoiden ketju. Kehitimme palvelumuotoilumetodiikan avulla joukon liiketoiminnallisesti kiinnostavia palveluideoita.

LUE LISÄÄ►
PALVELU
DIGITAALISET ERIKOISRATKAISUT

Mainonnan ja markkinoinnin sekä nettisivustojen lisäksi toteutamme monenlaisia digitaalisia ratkaisuja, vaikkapa asiakkaan omalle sivustolle integroitavia web-sovelluksia, laskureita, suurempia pilvipohjaisia sovelluksia, mobiilisovelluksia.

LUE LISÄÄ►

 

TAKAISIN PALVELUT-SIVULLE