TAKTIIKKA

PALVELUMUOTOILU

Palvelu on merkittävä kilpailutekijä. Hyvä palvelu muistetaan, sen pariin palataan ja siitä kerrotaan kaverille. Palvelukokemus muodostuu ajan myötä erilaisten kohtaamisten - tilojen, esineiden, prosessien, ihmisten ja käyttöliittymien - kautta.

 

 

Mitä palvelumuotoilu on?

 

Palvelumuotoilussa hyödynnämme muotoilun metodiikkaa parempien ja innovatiivisempien palveluiden kehittämiseksi. Luovan kommunikaation, brändäyksen ja markkinoinnin suunnittelutoimistona pystymme rakentamaan palveluista sekä asiakkaiden tavasta käyttäytyä elämyksellisiä ja aidosti asiakaslähtöisiä konsepteja, jotka parantavat mitattavasti asiakaskokemusta ja sitä kautta palveluntarjoajan liiketoimintaa.

Työkalujemme avulla pystymme rakentamaan eheitä palvelukohtaamisten kokonaisuuksia sekä  offline- että online-kanaviin.

p_prosessi

 

Palvelumme:
  • Asiakasymmärryksen kirkastaminen: fokusryhmähaastattelut, co-creation, kvantitatiiviset kyselyt, osallistuvat haastattelut, mystery shopping, luotaimet
  • 
Asiakas/ostajaprofiilien (ostajapersoonat) määritys

  • Arvolupauskartta (value proposition canvas)

  • Sparraus-workshopit 

  • Kehityspontentiaalien kartoitus (opportunity mapping) -workshopit

  • Palvelutuotteistukset

  • Palvelupolun ja palvelukohtaamisten suunnittelu ja kehitys (ostopolun määritys)

  • Palvelukehitys: olemassa olevien palveluiden kirkastus, tehostus ja kehitys

  • Prototypointi: uusien palveluiden nopea prototypointi
  • A/B-testaus: palvelu- tai kommunikaatiohypoteesien validointi todellisilla kohdeyleisöillä
  • Digitaaliset palvelut: mobiili- ja verkkopalveluiden konseptointi ja toteutus
applikaatiot: mobiiliapplikaatioiden konseptointi ja toteutus
  • Myynnin kehitys: myyntiprosessien ja myynnin työkalun konseptointi ja toteutus
  • Käyttäjätestaukset: palveluiden tai kommunikaatiokonseptien validointi kohdeyleisöllä (fokusryhmätutkimukset, online-tutkimukset, strukturoidut kvantitatiiviset kyselyt)

  • Avainmittarit ja analytiikka: tavoitteenasetanta ja mittaroinnin määritys ja konkreettinen toteutus

 

MITEN PÄÄSET ALKUUN?

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI TÄSTÄ

Palaamme asiaan viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Katso myös

Digitaalinen käyttäjäkokemus 11/2018
BLOGI

DIGITAALINEN KÄYTTÄJÄKOKEMUS - TRENDEJÄ VUODELLE 2019

valokyltti
REFERENSSI

ELEKTRIA - PALVELUMUOTOILU & IDENTITEETTI

Digitaaliset_erikoisratkaisut_1000
PALVELU

DIGITAALISET ERIKOISRATKAISUT

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN. OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Asiakkaat

Piia Holma Kasvujohtaja piia@blinkhelsinki.fi
puh. +358 40 527 8810

Työnhakijat

Antti Tolonen Toimitusjohtaja antti@blinkhelsinki.fi
puh. +358 207792100

TILAA UUTISKIRJE

Jaamme kuukausittain näkemyksiä, vinkkejä ja menestyskeissejä markkinoinnin ammattilaisille.

Google maps image