Blogi

Trenditietoinen ja kasvuhakuinen sisältötaitaja

ideointi ja luovuus sisältösuunnittelu sosiaalinen media

Terhi Bergius

Aurinkoinen Johanna Söderlund uskoo laadukkaiden sisältöjen kasvua tuottavaan voimaan. Kuluttajabrändien parissa hankittu monipuolinen kokemus näkyy erityisesti somekanavien taitavassa hyödyntämisessä.

Sisältötaitaja Johanna Söderlund

Työssään Johanna yhdistää sujuvasti kuvaa ja tekstiä, mutta ei suinkaan vain somekanavissa. Annetaan hänen kertoa itse, minkälainen suunnittelija ja tekijä hän on.

Kerro lyhyesti kuka on Johanna Söderlund!


Sisältöjen suunnittelun sekä sosiaalisen median asiantuntija, joka on vienyt kuluttajabrändien sosiaalista mediaa kunnianhimoisesti uusille tasoille laadukasta sisältöä puolustaen. Ja nyt myös uusin blinkkiläinen.


Miten sinusta tuli sisältösuunnittelija?

Olen onnekkaasti saanut aina työskennellä alalla, johon koen vahvaa intohimoa. Mutta kelataan ajassa hieman taaksepäin, sillä matka tähän pisteeseen on ollut vaiherikas ja sisältänyt jo muutaman muun ammatillisen unelman toteutumisen. Ensimmäinen unelmani toteutui päästessäni työskentelemään muoti- ja sisustustoimittajana Suomen suurimpien aikakauslehtien parissa, josta vuosia myöhemmin ajauduin markkinoinnin pariin sosiaalisen median tulon myötä. Useampi vuosi vierähtikin luodessa kasvua kuluttajabrändeille sosiaalisen median kanavissa. Ja nyt sitä sitten ollaan tässä, taas uudenlaisten asioiden ja kasvun äärellä.

Mitkä markkinoinnin osa-alueet kiinnostavat sinua erityisesti, ja miksi?

Ehdottomasti sosiaalisen median hyödyntäminen brändin rakennuksessa. Oma ruutuaikakin sen jo kertoo, että somen parissa tulee päivittäin vietettyä melko monta tuntia aikaa, joten voin sanoa, että sydämeni sykkii vahvasti brändeille, jotka uskaltavat ottaa haasteen vastaan olla rohkeita ja tehdä näkyviä toimenpiteitä somessa, unohtamatta tarjota laadukasta inspiraatiota seuraajilleen.

Käytät työssäsi sekä tekstiä että kuvaa. Voiko näitä asettaa tärkeysjärjestykseen?

Arvostan vahvaa ja laadukasta, tunteita herättävää visuaalisuutta mutta tekstin tuomaa lumoa ei sovi unohtaa, joten molempi parempi.

Minkälainen suunnitteluprojekti inspiroi sinua?

Kun annetaan mahdollisuus ideoida isosti, mutta jonkinlaiset rajat ovat olemassa ja tiedossa.

Mitä medioita seuraat työsi puolesta, entä vapaa-aikana?

Työtä ajatellen seuraan aktiivisesti erilaisia trendiyhteisöjä, jotka tarjoavat viimeisimpiä ideoita ympäri maailman. Vapaa-ajalla viihdyn erityisesti podcastien parissa.

Et ole vielä voinut tavata monia työkavereitasi kasvokkain. Miten tämä vaikuttaa työhösi?

Totta, mutta kaikki on sujunut loistavasti näin etänäkin. Ja onneksi joka perjantai etäyhteyksien välityksellä kisattava kymppitonni kerää takuuvarmasti jokaisen blinkkiläisen ruudun ääreen, joten jokaisen huumori on ainakin tullut tutuksi.

Author avatar
Terhi Bergius

Terhi ideoi ja kirjoittaa sisältöjä, jotka tuottavat arvoa sekä asiakkaille että heidän kohderyhmilleen. Hän on kokenut inbound-markkinoija, joka ei pelkää tarttua haastavaankaan aiheeseen.

Katso myös

lastensuojelutyö

Tuemme lastensuojelutyötä

Antti Tolonen Minuutti luettavaa
Lue
Mitä markkinointi voi oppia koronasta

Mitä markkinointi voi oppia koronasta?

Timo Vennonen 2 minuuttia luettavaa
Lue
Logotrendit 2021

Logosuunnittelun trendejä vuonna 2021

Allu Laitila 8 minuuttia luettavaa
Lue
LATAA SISÄLTÖMARKKINOINNIN OPAS

Lue kuinka voit kääntää yrityksesi sisällöt tulokselliseksi sisältömarkkinoinniksi.

LATAA OPAS

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN.
OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Antti Tolonen antti@blinkhelsinki.fi puh. +358 207792100

OTA YHTEYTTÄ VARAA AIKA
Google maps image