Palveluiden tuotteistaminen - miten välttää sudenkuopat?

20180518_tuotteistusontarkeaa

"Ei muuten tule onnistumaan!" 

Usein tuotteistuksen alkuvaiheessa yrityksen työntekijät pitävät tiukasti kiinni ajatuksesta, että oman yrityksen palvelut ovat liian uniikkeja tai monimutkaisia tuotteistettavaksi. Totta on, että usein koko tarjontaa sellaisenaan ei voida paketoida ostettaviksi kokonaisuuksiksi, mutta jo kevyempi hahmottaminen tekee lähestymisen asiakkaalle huomattavasti helpommaksi. Ja prosessin edetessä organisaation vastaan hangoitelleet osapuoletkin ovat unohtaneet rimpuilunsa. 

Lue lisää...

Ajatuksia 5 tähden asiakaskokemuksesta

Kävin tapahtumahotelli Huoneessa 8.8.2017, 5 tähden asiakaskokemus -kirjan julkistamistilaisuudessa. Luin kirjan ja kerron seuraavassa omia ja parin asiantuntijan ajatuksia aiheesta. Kirja itsessään on kompakti ja helposti lähestyttävä perusteos kaikista asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä. Se toimii hyvänä muistilistana varsinkin asiakasrajapinnassa toimivien yritysten palveluja ja myyntiä kehittäville henkilöille ja johdolle. 

Lue lisää...

Edukseen erottuva asiakaskokemus syntyy palvelupolun laaduttamisella

blink_asiakaspolku_aloituskuva.png

Mitä mieltä olet seuraavista väittämistä:

•Asiakas on aika oikeassa.

•Asiakkaasi on työsi tarkoitus.

•Asiakasta ei kiinnosta myymäsi tuote vaan tarjoamasi ratkaisu.

•Asiakas kertoo hyvästä kokemuksesta yhdelle, mutta huonosta kokemuksesta kymmenelle.

Lue lisää...