Ohita navigaatio

Nämä asiat potentiaalinen asiakas haluaa nähdä yrityksesi verkkosivuilla

Verkkosivusto on tärkein tekijä uusien asiakkaiden tavoittamisessa. Listasimme kahdeksan asiaa, jotka kävijä haluaa nähdä yrityksesi verkkosivuilla.

Verkkosivusto on mille tahansa yritykselle tärkein tekijä uusien asiakkaiden tavoittamisessa. Hyvä verkkosivusto yhdistää tärkeimpiä kohderyhmiä palvelevan ja aktivoivan sisällön sekä teknisen turvallisuuden ja toimivuudenMutta ennen kaikkea sivustolla on keskeinen rooli ensivaikutelman luomisessa, jonka potentiaalinen asiakas brändistä saa.

Houkutteleva ja hyvin toimiva verkkopalvelu on hygieniatekijä, mutta hyväkään sisältö ei pelasta tilannetta, mikäli sivusto ei kuljeta kävijää eteenpäin.  Sivuston hyvällä suunnittelulla on siis valtava merkitys monestakin syystä. 

Jotta saisit kaikki potentiaaliset liidit talteen, tutustu kahdeksan kohdan listaamme: 

 

  1. Yhteystiedot

 

Yhteystiedot ovat yksi tärkeimmistä, ellei jopa tärkein asia, jonka kävijä haluaa sivuilta löytää. Mitä tarkemmin voit kertoa kehen olla yhteydessä missäkin asiassa, vielä parempi. Muista, että ihminen harvoin jaksaa käyttää aikaansa piiloleikkeihin, joten lisää yhteystiedot helposti löydettävään paikkaan. Jos haluat palvella kävijää entistä paremmin, upota "Ota yhteyttä" -lomake jokaisen pääotsikon alta aukeavaan sivuun.

 

  2. Blogisisällöt

 

Kaikki verkosta hyvin löydettävät sivut edellyttävät laadukasta sisältöä, ei vain hakukoneoptimoinnin, vaan myös palveluiden ja tuotteiden myynnin kannalta. Juuri näihin tarpeisiin blogi on yksi tehokkaimmista tavoista luoda yrityksen tarjoamiin palveluihin liittyvää korkeatasoista sisältöä. Tee blogista sivustolle oma osionsa ja sijoita se näkyvälle paikalle ylävalikkoon. Näin sen löytävät helposti sekä hakukoneet että lukijat.

 

  3. Tietoja meistä -sivu

 

Yrityksen tarinan avaaminen ja jakaminen sivuilla on merkittävä tapa lisätä luottamusta potentiaalista asiakasta kohtaan. Ihmiset ovat kiinnostuneita siitä, kenen kanssa he työskentelevät tai kenen tuotteita ostavat. Kerro ihmisille tekstin, kuvien tai videon muodossa kuka olet, miksi työsi on tärkeää ja kuinka voit heitä parhaiten palvella. Yrityksen arvojen avaaminen on oiva lisä!

 

  4. Referenssit ja suosittelut

 

Referenssit ovat uskottava tapa nopeuttaa potentiaalisen asiakkaan päätöksentekoa. Jo tyytyväisten asiakkaiden suosittelujen lisääminen sivuille voi auttaa rakentamaan luottamusta tehokkaasti myös uusien asiakkaiden suuntaan. On helppo lähteä yhteistyöhön, kun näkee muiden jo tehneen samoin. 

 

  5. Maantieteellinen sijainti

 

Monet meistä etsivät Googlen kautta tietoa paikallisista yrityksistä, joten maantieteelliset tiedot ovat erittäin tärkeitä paikallisen hakukoneoptimoinnin kannalta. Lisäämällä sijaintisi sivun otsikoihin, metatietoihin sekä verkkosivuilla näkyviin teksteihin helpotat sivuston löydettävyyttä. Yrityksen fyysisen sijainnin ilmoittaminen verkkosivuilla lisää myös luottamusta yrityksen toimintaa kohtaan.

 

  6. Chatbot

 

Chatbotilla et voi korvata oikeiden ihmisten tarjoamaa asiakaspalvelua. Nykyään ne ovat kuitenkin hyvä vaihtoehto heille, jotka eivät halua olla yhteydessä meilitse tai soittamalla, mutta saattavat kaivata nopeasti vastauksia tiettyihin palveluita koskeviin kysymyksiin. Harkitse siis chatbotin asentamista verkkosivuille. Voit tarjota kävijöille helpon tavan olla yhteydessä yritykseen. Chatbotit myös parantavat asiakaskokemusta ohjaamalla oikean tiedon lähteelle. 

 

  7. Materiaalia kulisseista

 

Asiakkaat haluavat tietää heitä kiinnostavasta yrityksestä kaiken mahdollisen. “Behind the scenes” -materiaali henkilökunnasta tai työympäristöstä on mainio tapa sammuttaa kuluttajien tiedonjano. 

Jos yrityksesi tarjoaa palvelua, jota on mahdoton kuvata, kokeile lisätä luottamusta potentiaalisiin asiakkaisiin videoilla, joilla avaat palvelua omin sanoin. 

 

  8. Uutiskirjeen tilaus

 

Sähköpostimarkkinoinnin teho on nyt parempi kuin koskaan aiemmin, joten tarjoa kävijöille mahdollisuus pysyä ajan tasalla yrityksen ajankohtaisista asioista. Tee uutiskirjeen tilaamisesta sujuvaa ja helppoa asettamalla tilauslomake selkeästi näkyvälle paikalle.

Piia Holma

Piia tunnistaa kasvujohtajana erilaisia toimialoja edustavien asiakkaiden kipupisteet. Hän on mm. sisältömarkkinoinnin, markkinoinnin automaation ja mitattavuuden puolestapuhuja.

Piia Holma

Katso myös