Blogi

Kuunteleva ja asiakkuuksia kehittävä kanssakulkija

asiakaskokemus inbound-markkinointi brändin rakentaminen

Terhi Bergius

Asiakkuusjohtaja Leena Elloselle erilaiset asiakkuudet ja asiakastarpeet ovat tuttuja. Toimivimmat ratkaisut valitaan tunnistetun tarpeen ja tavoitteiden mukaan.

Leena on helposti lähestyttävä ja idearikas markkinoinnin ja myynnin ammattilainen. Kysytäänpä, mitä hän ajattelee monipuolisesta työstään asiakkaiden ja Blinkin tiimien rajapinnassa!

Kerro jotain ihmisestä nimeltä Leena!


Olen aina asunut pääkaupunkiseudulla, mutta kun liikun muualla Suomessa, paikalliset murteet tarttuvat helposti puheeseen. Pohjimmiltani olen analyyttinen mutta helposti innostuva ideoija, joten minua on helppo lähestyä. Haluan ylläpitää hyvää fiilistä kaikissa ihmissuhteissa. Siviilissä futismammakausi on kohdaltani jo ohi, joten nyt on mukava täyttää ilta- ja viikonloppukalenteria oman mielen mukaan.

Minkälainen tausta sinulla on työelämässä?


Olen aina työskennellyt markkinoinnin parissa ja hyvin erilaisissa ympäristöissä. Tehtäviäni mainos- ja markkinointitoimistoissa sekä erilaisten yritysten palveluksessa ovat olleet esimerkiksi asiakaspäällikkö, tuotepäällikkö, markkinointipäällikkö ja projektipäällikkö. Olen sinut myös HubSpotin, inbound-markkinoinnin ja sisällöntuotannon kanssa eli minulla on niistä hyvä käytännön kokemus.

Mitkä osaamisesi ja ominaisuutesi ovat tärkeimpiä asiakkuusjohtajan tehtävässä?


Uskon että taitoni kuunnella asiakasta ja löytää uusia näkökulmia nopeastikin muuttuvissa tilanteissa on menestymisen edellytys. Pohdin ratkaisuja mieluiten pitkällä tähtäimellä niin asiakasyrityksen kuin yrityksen loppuasiakkaiden kannalta. Tuoreiden ideoiden lisäksi on tärkeää pitää huolta ratkaisujen loogisuudesta ja tuloksellisuudesta.

Minkälaiset markkinoinnin ja myynnin haasteet innostavat sinua?


Asiakkaiden haasteet ovat kuin omiani ja siksi aina innostavia. Tiedän kokemuksesta, että brändin vahvistaminen vaatii pitkäjänteistä työtä, mutta se tuo myös tuloksia. Sisältömarkkinoinnilla on puolestaan tärkeä rooli sekä brändin rakentamisessa että liidien hankinnassa ja hoivaamisessa. Vaikka toteutamme asiakkaillemme ratkaisuja teknisistä alustoista riippumatta, pidän erityisesti HubSpotin monipuolisuudesta.

Miten haluat kehittää Blinkin nykyisiä asiakkuuksia??


Haluan rohkaista asiakkaita hyödyntämään täysimääräisesti järjen ja tunteen yhteispeliä sekä markkinoinnissa että myynnissä. Tueksi tarvitaan yhteiset prosessit ja työkalut.
Brändityön ja muiden markkinointitoimenpiteiden tulosten huolellinen analysointi paljastaa, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä. Laadukkaiden sisältöjen avulla asiakkaamme voivat hankkia uusia ja kasvattaa nykyisiä asiakkuuksia. Vastaavalla tavalla suunnitelmallinen brändi- ja sisältötyö palvelevat myös rekrytointitarpeita.

Minkälaisia uusia asiakkaita haluaisit auttaa kehittämään markkinointiaan?


Toimiala voi olla mikä tahansa. Riittää, että asiakkaalla on tunne että jotain pitäisi tehdä. Yhdessä kyllä löydämme ne kipupisteet, joiden ratkaiseminen tuottaa haluttuja tuloksia. Yrityksen ulkopuolelta ja kokemuksemme ansiosta tuomme tarvekeskusteluun uusia näkökulmia ja ideoita. Ihanneasiakas on tietysti myös innokas kehittämään toimintaansa ja näkee huomista pidemmälle.

Mikä on onnistuvan tiimityön salaisuus – miten saavutamme asiakkaiden kannalta parhaat tulokset?


Hyvä ja luottamukseen perustuva keskusteluyhteys on kaikkein tärkeintä sekä asiakastyössä että omien tiimien ohjaamisessa. Minulle asiakkaat ovat ennen kaikkea ihmisiä, joiden ammattitaitoa kunnioitan, kun yhdessä haemme ratkaisuja. Vastaavasti on hienoa, kun oma tiimi tuottaa mahtavia ideoita ja toteutuksia.

Mikä on sinulle työpäivän paras hetki?


Aamut ovat ihan parhaita, sillä kaikki työpäivän hienot hetket ovat vielä edessä mutta ihan lähellä. Onnistumisen tunne on aina upea: kun projektit etenevät sujuvasti, kun keksimme yhdessä uusia ratkaisuja, kun asiakas on tyytyväinen. Työviikon hauskin hetki on perjantai-iltapäivän kymppitonni – Blinkin versio sananselityskisasta, jossa sattuu ja tapahtuu yllättäviä asioita.

Mitä teet mieluiten, kun et ole töissä?


Nyt kun tavalliset harrastukseni eivät voi täyttää kalenteriani, ulkoilen paljon perheen ja ystävien kanssa. Teen mielelläni myös käytännön töitä, esimerkiksi kaikenlaista mökillä hosumista. Luonto huolehtii siitä, että tehtävää riittää, ennen kuin haaveitteni mökkiparatiisi on valmis.

Author avatar
Terhi Bergius

Terhi ideoi ja kirjoittaa sisältöjä, jotka tuottavat arvoa sekä asiakkaille että heidän kohderyhmilleen. Hän on kokenut inbound-markkinoija, joka ei pelkää tarttua haastavaankaan aiheeseen.

Katso myös

Googlen featured snippet eli vastauslaatikko

Featured snippet eli vastauslaatikko – miten saat sisältösi hakutulosten kärkeen?

Terhi Bergius 4 minuuttia luettavaa
Lue

Digitaalisen markkinoinnin tuloshakuinen moottori

Terhi Bergius 2 minuuttia luettavaa
Lue
HubSpot Business Units CRM on helpottaa asiakkuudenhallintaa, jos yritykselläsi on useita brändejä

Onko yritykselläsi useita brändejä? Uusi HubSpot Business Units tarjoaa ratkaisun monimutkaiseen CRM-viidakkoon

Jenni Kanninen 4 minuuttia luettavaa
Lue
LATAA SISÄLTÖMARKKINOINNIN OPAS

Lue kuinka voit kääntää yrityksesi sisällöt tulokselliseksi sisältömarkkinoinniksi.

LATAA OPAS

AUTAMME SINUA ONNISTUMAAN.
OTA YHTEYTTÄ TAI VARAA AIKA TAPAAMISELLE.

Antti Tolonen antti@blinkhelsinki.fi puh. +358 207792100

OTA YHTEYTTÄ VARAA AIKA
Google maps image