BLOGI

HubSpot-uudistukset 2020

HubSpot julkaisee Inbound2020-tapahtumassa liudan näppäriä uudistuksia niin Marketing Hubiin, Sales Hubiin kuin Service Hubiinkin. Tässä listaus kiinnostavimmista uudistuksista!

Antti Tolonen | 23.9.2020 | 4 minuuttia luettavaa

HubSpot julkaisee parhaillaan pidettävässä Inbound2020-tapahtumassa liudan uudistuksia hubeihinsa. Osa ominaisuuksista on julkaistu jo kevään mittaan, osa tulee käyttöön nyt ja osa lähikuukausina. Tässä kooste kiinnostavimmista uudistuksista.

Yleinen ongelma CRM-ratkaisujen kanssa on se, että järjestelmät ovat monimutkaisuutensa vuoksi hankalia käyttää ja jäävät siksi alihyödynnetyiksi. Tämä on rahan ja mahdollisuuksien haaskausta. HubSpotin tuotekehityksen perusajatus on ollut ratkaista tätä liiketoiminnan ongelmaa rakentamalla helppokäyttöinen ratkaisu, joka mahdollistaa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun strukturoidun operoinnin kitkattomasti.

flywheel_

Hubeja on kehitetty ajan mittaan käyttäjäkokemusten pohjalta. Tänä vuonna HubSpot tuo/toi palveluun nämä ominaisuudet:

Marketing Hub

    • Marketing Contacts: jatkossa CRM:ään voi taltioida vapaasti (miljoonaan nimeen saakka) sellaisia kontakteja, joille ei kohdenna markkinointia. Näin ei tarvitse maksaa lisenssissä kuin niistä kontakteista, joille markkinoi aktiivisesti. Omaisuus julkaistaan myöhemmin tänä vuonna.
    • Account Based Marketing (ABM) -ominaisuudet. HubSpot tekee ABM-tyylisen kommunikaation ja liidigeneroinnin entistä helpommaksi. Voit määritellä tärkeimmät  päätöksentekoon vaikuttavat ihmiset kiinnostavimmissa prospektiyrityksissä. HubSpotin ABM-toiminnallisuuksien avulla pystyt helposti kohdentamaan ja seuraamaan markkinoinnin ja myynnin toimenpiteitä.
    • Revenue Attribution Reporting. Ominaisuus on julkaistu jo aiemmin. Nyt sitä parannellaan entisestään. Käytännössä markkinointitoimenpiteiden mittarointi, arvottaminen ja allokointi on helpompaa kuin koskaan ennen. Tiedät mistä parhaat asiakkaasi löytyy ja miten panostukset ovat suhteessa toteutuneisiin diileihin. Entistä vähemmän mutua ja arvailua.
    • Hoitomalliautomaatiot kehittyvät. Voit luoda, kloonata ja modifioida entistä helpommin automatisoituja hoitomalleja useammilla vaihtoehtoisilla poluilla. Uusina ominaisuuksina ovat uudistetun käyttöliittymän lisäksi mm. Slack-automaatiot, CRM-tietojen automaattinen päivitys (kun uusi liidi tulee sisään tai vaihtaa statusta)
    • Custom Objects. Hartaasti odotettu ominaisuus toimii Marketing Hubin lisäksi kaikissa muissakin Hubeissa kaikkialla HubSpotissa. Voit luoda esimerkiksi tarkemmin kohdennettuja lisä- tai ristiinmyyntilähtöjä perustuen kustomoituihin dataluokkiin.
    • CRM Powered Marketing mahdollistaa entistä personoidumman ja relevantimman markkinoinnin käytännön tekemisen geneerisen bulkkitauhkan sijaan. Yllä mainitun Custom objects -ominaisuuden lisäksi käytettävissä ovat myös mm. Behavioral Events - ja Programmable Email -ominaisuudet.
    • CRM Powerer Ads. Maksettu mainonta tehostuu, kun HubSpotin uusi ominaisuus mahdollistaa entistä tarkemman kohdentamisen käyttäytymiseen perustuen.
    • Dashboardit ja Raportit kehittyvät entistä muokattavammiksi. Ominaisuus on tällä hetkellä open beta -vaiheessa kaikille HubSpot-lisenssitasoille.

 

Sales Hub

  • Custom Objects: kauan kaivattu ominaisuus on nyt saatavilla Enterprise-lisensseihin Sales Hubin lisäksi kaikissa Hubeissa. Custom Objectien avulla voi tallentaa ja hyödyntää monipuolisesti muutakin kuin standard object -dataa HubSpotissa.
  • Tekoälyyn pohjautuvat uudet ominaisuudet. Tekoälyn avulla voidaan tuoda tietoa automaattisesti esimerkiksi kontaktin sähköpostiallekirjoituksesta (nimi, titteli, yritys).
  • Sekvenssiviestiketjujen uudet ominaisuudet. Sekvenssiviestit ovat olleet olemassa jo hyvän aikaan. HubSpot on tuonut viime kuukausina uusina ominaisuuksina (Sales Hub Enterprise -tason lisenssiin) mm. pisteytysominaisuudet ja LinkedIn Sales Navigator -integraation. Nyt lanseerataan
    • Personoitu hallintanäkymä sekvensseille, joka hyödyntää task-ominaisuutta
    • Uusi mobiiliapplikaatio
    • Tarjousominaisuuden laajempi integrointimahdollisuus taloushallinnan järjestelmiin
    • Laajemmat ja käytettävämmät raportointi- ja analysointiominaisuudet

 

Service Hub

    • Uudistetut tiimin johtamisen työkalut asiakaspalvelutiimin hallinnointiin
    • Kirjautuneiden (Logged in) kävijöiden tunnistaminen suoraan inboxissa
    • Tickets sidebar inboxissa: asiakaspalvelija näkee suoraan oikeassa kontekstissa kontaktitiedot, ticket-statuksen ja aiemman keskustelun. Kaikki olennainen tieto asiakaskokemuksen parantamiseksi löytyy yhdestä keskitetystä paikasta samanlaisena koko tiimille. 
    • Uudet Custom bot templatet mahdollistavat Useimmin kysyttyjen kysymysten (Knowledge Basen FAQ) hyödyntämisen näppärästi botin dialogeissa.
    • Uudet Ticket status -automaatiot: voit triggeröidä automatisoituja hoitomalleja, kun tiketin status vaihtuu.
    • Multi-language Knowledge Base: Knowledge Based artikkelit on mahdollista kääntää jopa 25 eri kielelle.

 

Haluatko tutustua HubSpotiin tarkemmin ja selvittää, millä tavoin se voisi viedä teidän yrityksenne markkinoinnin uudelle tasolle?

Varaa tästä aika suoraan Antin kalenteriin niin keskustellaan lisää:

ANTIN KALENTERI ►

Antti Tolonen

Antti on Blink Helsingin toimitusjohtaja. Hänellä on pitkä kokemus niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin yritysten markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun kehittämisessä. Antti auttaa yrityksiä luomaan dataohjattavia markkinoinnin, myynnin ja kasvun malleja.

JAA JULKAISU
 
LATAA SISÄLTÖMARKKINOINNIN OPAS

Lue kuinka voit kääntää yrityksesi sisällöt tulokselliseksi sisältömarkkinoinniksi.

LATAA OPAS►